NA Skx007 HanSub 🙌

Vanmiddag werd er een pakketje bezorgd waar ik onwijs naar uit heb gekeken: De SKX HanSub :raised_hands: .

Tot nu heb ik drie duikers gehad: Halios Delfin, Seiko Turtle Padi en Seiko Sumo. Stuk voor stuk prachtige horloges, maar ook behoorlijk aan de maat voor mijn bescheiden pols. Deze horloges zijn inmiddels allemaal vertrokken en ik wilde forumlieveling SKX007 gaan proberen. Alleen over de wijzerplaat daarvan ben ik niet zo enthousiast.

De dag nadat ik mijn Padi in het blauwe gedeelte zette, kwam de ‘Seiko Skx Han mod’ van @Flipperkast voorbij. Die had een SRP777-plaat. ‘Best een gaaf horloge’, dacht ik. @Handavinci dacht daar duidelijk anders over. Deze mod voerde hij afgelopen januari uit vanwege z’n goeiige hart en z’n brave inborst, niet vanwege de dwingende behoefte weer iets moois op de Seikowereld te zetten.
Hij vond dat hij iets recht te zetten had en bood aan om het horloge graties te modden. Opportunistisch als ik soms ben, was die knoop snel doorgehakt.
Toen ik het horloge van Robert binnen had, vond ik het toch werkelijk een gaaf ding met die groene keramische bezel en de Turtleplaat en -wijzers. Robert had me vooraf al laten weten dat hij het ook echt een mooi horloge vond. En inderdaad, echt niks mis mee, vond ik.

Maar inmiddels wist ik ook wat de ideeën waren van Han, en daar had ik ook erg veel zin in. Het is me zelfs nog even door het hoofd geschoten om een nieuwe SKX te kopen en om Han te vragen díe te gebruiken om zijn idee uit te voeren. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan: Han wilde verlost worden van de wroeging die al sinds januari aan hem knaagde. Die groene SKX moest eraan.

Han kwam met een voorstel dat ik meteen geweldig vond. De SRP777 plaat en wijzers had ik natuurlijk al. Andere onderdelen moest ik bestellen, maar Han stuurde me de links waardoor die bestelling een fluitje van een cent was. Ik heb meteen ook een Super Oyster van Strapcode besteld om het horloge compleet te maken.

Eind vorige week had ik alles binnen en ging het hele pakketje naar Enschede. Han stuurde me zaterdag bericht dat hij het horloge had ontvangen en dat hij er van het weekend even voor zou gaan zitten.
Ho even, WÁT!? Ja, dat ging wel lukken. Hij ging het meteen die dag wel even doen!
Diezelfde avond kreeg ik al de eerste foto’s die ik met een brede glimlach bekeek. Wat een prachtig horloge! Ik ben er echt heel blij mee! Wat een beauty, in het echt nog mooier dan op de foto. Vooral de clear AR is geweldig, alsof er geen glas in zit!

Tot nu toe heb ik nog nooit een NA-topic gemaakt. Ik mis de technische kennis om heel zinvolle dingen over horloges te zeggen. Dit vond ik echter een leuk verhaal om te delen, vooral om Han de credits te geven voor een horloge dat ik onwijs gers vind en dat ik met trots draag. Ik vond het ook erg leuk om digitaal kennis te maken met Han, zijn vriendelijkheid, enthousiasme en zijn volstrekt oorspronkelijke manier van denken en handelen. Dus Han, hartelijk bedankt!!

Zo, bijna tijd voor foto’s maar eerst nog even de specs van deze SKX HanSub :raised_hands:

  • SKX007
  • SRP777 wijzerplaat en wijzers
  • Yobokies Sub bezel
  • CT094 Saffier met clear AR :arrow_right: en die is écht clear!!
  • Ceramic Sub insert
  • 3D Super Solid Oyster
  • Brushed chapter ring met laser etched ticks

Dan nu de foto’s:

Bedankt voor het lezen!

Hartelijke groeten,
Gerard

67 likes

Prachtig! Horloge krijgt veel diepte met die brushed chapter ring.
Wat maakt deze wijzers anders dan die van een 007? Zie het niet zo snel.

1 like

Ah, kijk. Dit vind ik een gave SKX mod, proficiat!

3 likes

Mooi hoor!!!

1 like

Poeh. Sexy hoor. Prachtig werk Han! Die chapter ring maakt hem echt wel af.

1 like

Deze is echt heel erg mooi.Die Han kan er wat van. :+1:

1 like

Haha bedankt Gerard! Deze moest inderdaad even. Nu de horloges van @HorlogeHeer, @frenk en @Mas nog en daarna heb ik die Seiko’s even achter de rug :smile:

Ik had vrijdag ook nog een plaatje geschoten:

Het geheel klopt inderdaad een stuk beter zo zonder die nare coin bezel en groene insert :nauseated_face: :+1:

17 likes

Wauw @HanDavinci, dat is een mooie!

2 likes

Mooi werk weer @HanDavinci! :+1:t2:

2 likes

Topper weer @HanDavinci!

2 likes

Zo, die is mooi geworden zeg! Fijn stukje vakwerk en uitstekend bij elkaar bedacht. :ok_hand:

2 likes

W wat een mooie mods. Past prima zo. Hulde.

1 like

Ik ben niet zo van de mods maar deze! :ok_hand:

2 likes

Mijn beste,

Is mooi geworden!!
Ik wens je er een aangename tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dit doet mij nou echt deugd. Nu kan ik lekker slapen vanavond :night_with_stars: :sunglasses:

4 likes

Wow…bijzonder geslaagde mod…ziet er erg mooi en gaaf uit. Van harte en geniet ervan. En mijn complimenten @HanDavinci :ok_hand:

2 likes

Erg mooi gedaan! Knap werk elke keer!

2 likes

Had al een poos niks meer van je voorbij zien komen @HanDavinci maar fantastisch werk weer! Hulde!

2 likes

Goeie nacht alvast :kissing_heart:

2 likes

Ik mod ook amper wat, zit in bijzonder warrige tijden. Over een half jaartje weer! Tot die tijd ga ik voornamelijk lekker bezig met mijn Bulova mod :sunglasses: :ok_hand:

(En met het zoeken naar een zwarte tapestry 16013, help mij :astonished:)

4 likes