Al een tijdlang kijk ik mee in het Grand Seiko topic en lees ik ervaringen en reviews van met name modellen met het 9F quartz uurwerk. Quartz is geen probleem voor mij: de nauwkeurigheid vind ik een groot pluspunt.
Recent wat horloges verkocht en een paar weken geleden wat serieuzer gaan kijken naar een 37mm sbgx. Ervaring leert mij dat 36-38mm ideaal is voor mijn polsen en zoals zovelen ben ook ik Seiko bewonderaar.
Mijn oog viel op een gebruikte, maar in zeer mooie staat verkerende sbgx061. Niet heel anders dan de opvolger sbgx261, die heeft geen Seiko meer op de wijzerplaat. Contact opgenomen, goed contact gehad. Kwam met doos en alle papieren, voorzien van nieuwe batterij. Niet veel later draag ik nu deze schoonheid:
Draag hem nu een week, ben er zeer blij mee. Draagt zeer comfortabel, fijne bracelet. En die wijzerplaat, die klopt gewoon helemaal. Wijzers van perfecte lengte, zeer leesbaar, zwart datumvenster, niets ten overvloede…
Laat je Squale eens demagnetiseren dat zal enorm helpen bij de nauwkeurigheid want +20 is echt teveel afwijking voor een Squale, die lopen normaal +/-5 s/d.
Gefeliciteerd met je mooie Grand Seiko! De 9F is een fantastisch uurwerk.