Ik kreeg zo,n 2 maandjes geleden bij mijn samsung s25 een smartwatch kado.
Het was de samsung galaxy watch 7 40mm,had ik zelf ooit een smartwatch gekocht nope.
Maar het was een leuk hebbe dingetje met vele functies, bellen zonder gsm met een esim enz.
Slaap,snurken ,enz wil je dat weten eigenlijk niet .
Dat wist ik al dat ik snurkte dat had een vriendin al eens met haar gsm opgenomen.
Er stond geen boom meer in het bos .
Ik keek zo,n week geleden op het forum en zag dat ReizendeoomRoel een samsung galaxy ultra 2025 te koop had voor een nette prijs en in ongeopende verpakking.
Wel die smartwatch is 47mm en met mijn forse polsen stond ik in dubio maar hoefde niet lang na te denken dus gekocht.
Het horloge kwam keurig verpakt thuis,en sindsdien is hij niet meer af geweest.
Nu de vraag heb je buiten je gsm een smartwatch nodig nee.
Is het een leuk stukje technisch vernuft om je pols zeker.
Is het handig zeer zeker, vooral je gsm even thuis te laten.
Je kan immers bellen enz en met gemini, kun je alles opvragen.
Buiten alle extra health functies enz.
Betekent dit einde analoge hobby ik hoop het niet,als de nieuwigheid er wat af is zal de tijd het leren ?.
Zie ik het als horloge, ik denk meer een knap staaltje 007 waar je vroeger van kon dromen.
En ja je kan ook nog zien hoelaat het is .
Dus kwa hobby bezint eer ge begint .
Gefeliciteerd! Mijn vrouw zweert ook al een aantal jaren bij haar Apple Watch en ja, natuurlijk zijn het best handige dingen. Maar voor mij persoonlijk kan een smartwatch onmogelijk de plaats in nemen van een (wat ik beschouw als) ‘echt’ horloge. Ik zie mezelf dan ook niet snel een smartwatch kopen. Maar goed, dat is voor iedereen natuurlijk weer anders.
Leuk om te proberen toch. Ik heb zelf ooit de Apple Watch 1 gehad, in 2015. Toen was hij nog niet eens verkrijgbaar in NL. Ik vond het een tijd leuk en bijzonder, maar daarna heb ik hem toch echt bewust af gedaan. De hele tijd die piepjes en trillen om je pols… Ik was daar echt een beetje klaar mee.
Jaren later voelde ik m’n pols nog steeds trillen. Alsof ik die Apple Watch nog om had.
Even los van dat ik er zelf niks van moet weten: ik vind zelf dat mechanische horloges en smartwatches vrij weinig met elkaar te maken hebben. Tip: double wristen.
Pfff. Voor geen goud zo’n ding.
Zal me jeuken hoeveel stappen ik maak en of de tenensweetmeter uit z’n voegen piept en aan gaat geven dat ik de afgelopen nacht 0,56474787368588 uur tekort heb geslapen.
Zal me werkelijk aan m’n ster oxideren.
Lekker een wijzerplaat en “old-shool” degelijkheid. Ik blijf trouw aan m’n TH kanjers.
Voor mij zijn apparaatstress en notificaties de grootste ergernissen en stressveroorzakers van de huidige tijd. Zodoende zou ik nooit kiezen voor een smartwatch, een Whoop, Oura, etc. Ik zou nog eerder mijn smartphone de deur uit doen dan nóg een apparaat toevoegen aan mijn leven. Maar daarin verschillen we allemaal natuurlijk.
Enfin, een smartwatch is een smartphoneverlengstuk en/of health gadget voor om je pols. Geen horloge.
Ik heb al 3 keer een Apple watch gekocht en weer verkocht ( of weg gegeven ). ALS ik ze draag vind ik ze waanzinnig handig , ze geven zo veel info over slaap en herstel na sporten. Ook tijdens een workout is het leuk om data te krijgen. Ik draag ze dan ongeveer een maand voor ik door heb dat de data elke dag ongeveer hetzelfde is. Dan gaat ze in de kast…
Heb een jaar of 2 een Garmin op rechts gedragen. Werd er soort van zenuwachtig van, ding bleef maar aandacht vragen. Dus nu terug in de doos, alleen nog een horloge op links.
Ik heb daar meningen bij, dus voor mij zijn er geen smartwatches die ook maar in aanmerking komen voor een aankoop, laat staan dat ze een bedreiging vormen voor mijn beleving van m’n horloges.
Het is een leuk ding voor erbij een smartwatch maar voor mij blijft het een gadget. Ik krijg er geen goed gevoel bij zoals ik met analoge horloges ervaar.
Dit dus heb vrienden met zo’n ding om de pols.
Om de haverklap kijken ze ze erop, de hele tijd meldingen van wie er voorbij de deur loopt via hun deurbel camera, whatsapp berichten en allerlei andere niet belangrijke zooi.
Vindt het zelf heerlijk om een niet telkens gestoord te worden en mijn telefoon eens een dag op stil te laten staan.
Ik heb meerdere smartwatches gehad maar bij allemaal was de liefde/interesse na enige weken voorbij en eindigden ze op MP.
Constante bron van afleiding (nog meer de dan de mobiel) ook nog.
Oh ja, en lelijk, groot en lomp!