NA: Smartwatch in huis, horlogehobby naar de filistijnen?

Wat handig. Maar hoe werkt dit in de praktijk? Heb je een extra abo mobiele nodig? Of kun je je ene abo delen op je mobiel en smartwatch? En (hoe) moet je dan schakelen tussen de toestellen?

Ja klopt ik betaal 5 euro in de maand er voor.
Maar verkopen zal ik hem niet maar draag hem zo nu en dan.
Je belt of je neemt op via het horloge of op je gsm .
Maar mijn mechanische horloges krijgen toch meer draagtijd.

Ik heb gemerkt dat ik een soort laadstress van het ding kreeg. Een fietsrit Strava zuigt de batterij over tijd aardig leeg dus kom de dag dan niet meer door….kortom meer rust met een analoog uurwerk. En allerlei sport parameters zijn ook op een andere manier te registreren danwel doet het er eigenlijk toe?

Meerdere smartwatches gehad maar toch altijd terug naar een gewoon horloge. Nu een smart ring en dat bevalt erg goed

Heb op aanraden van mijn lieftallige echtgenote een Apple iwatch series 11 gekocht.
Na drie maanden berichtjes lezen (die ik eerder op mn smartphone las), ‘s morgens in bed je slaapscore bekijken, stappen tellen (heb een hond, dan loop je veel), hartslag bekijken (klopt netjes), het weer in de gaten houden en -ja- ik woon op een hoogte van 65 meter, dat gaf ‘ie ook netjes aan, heb ik de iwatch weer doorverkocht. Veel te veel informatie de hele dag. Info die je ook op je iphone kunt bekijken. Prachtige techniek, dat wel.
Een gewoon horloge geeft voor mij echter voldoende informatie (tijd en datum). Sorry Apple…

1 like

ik heb een samsung galaxy watch gehad (eerste model) en twee maal een apple watch, maar allemaal na een aantal maanden verkocht. Alle meldingen elke keer uitgezet, omdat ik er helemaal gek van werd. Dan houd je alleen een extra scherm over dat ook weer elke keer opgeladen moet worden. Doe mij maar gewone analoge horloges. Ik heb alleen voor duiken een duikcomputer (Suunto Ocean) en die draag ik dan ook alleen maar voor duiken, ondanks dat die ruim 3 weken met een batterij doet.

Ik heb een Sony smartwatch 2
die ligt op zijn kant op mijn nachtkastje zodat ik kan zien hoe laat het is.
toch nog nuttig,

nee de wekker staat bij mijn vrouw want aan mijn kant is dat erg slecht voor zijn gezondheid :joy:

Ik heb rechts een Garmin Fenix 6X en links komt er dan een “echt” horloge bij. Ik heb bijna alle meldingen op mute staan, dus ik kijk eigenlijk alleen als ik zelf kies.

Edit: Ik fiets bijna elke dag, dus daar is ie wel handig voor.

Ik heb een Apple Watch met always on display. Is echt een topding. Maar ik kies ervoor om hem om te doen als ik een dagje ga wandelen of vlak voordat ik ga sporten. Het is als het ware sport gereedschap, of sportkleding eigenlijk.

De rest van de tijd geloof ik erin dat minder meten, minder weten, zorgt voor een gelukkiger leven.

1 like

Klopt helemaal lijkt wel of ze besmet zijn :grin::grin::+1:.

Lachen is gezond en je hebt zwart, wit en grijs.
Alvast geen grijs voor mij wat betreft horloges.

:grin::grin::grin::+1::+1:

Veel plezier ermee,zelf zal ik iets gelijkaardig nooit meer om de pols hebben,het was een juk en dwingeland.

1 like

Mijn IPhone staat altijd op stil maar soms vereist de thuissituatie een betere bereikbaarheid. Voor die gevallen heb ik een Apple Watch 10, heel handig!

1 like

Geen Smartwatch, ik ben te verslavingsgevoelig om er nog een speeltje bij te nemen.

Ik heb met smartwatches precies hetzelfde als met smartphones: het zijn geen horloges en geen telefoons. Het zijn computers in mini formaat die deels de plaats van het horloge en telefoon hebben overgenomen. Een Nokia 3310 vergelijken met een iPhone vind ik net zo onzinnig als het vergelijken van een (mechanisch) horloge met een ‘smartwatch’. Dat ze beide om de pols gedragen worden is totaal niet relevant.

Ik heb al jaren een Apple Watch naast mijn “echte” horloges.

Heel handig met sporten en andere activiteiten waarbij ik geen zin heb in beschadigingen op mijn andere horloges.

Dit kan prima naast elkaar bestaan en beschouw de Apple Watch ook echt als een iets wat gebruikt/gekrast mag worden omdat ik hem elke 2 jaar vervang samen met mijn telefoon.

Hij ziet er ook uit alsof hij door de mangel is gehaald na 2 jaar……

Dat kun jij wel vinden, maar daar word het niet anders van :rofl:
Het zijn gewoon horloges en telefoons :+1:t2:

1 like

Je kan ook je gsm thuislaten en kan bijna alles doen met je horloge ,dus minder tijd op de telefoon maakt het erg rustig :grin::grin::grin:

1 like

Mijn Tissot T-Touch is me slim genoeg. Als ik lange wandelingen maak handig omdat ik dan niet steeds mijn telefoon uit mijn zak hoef te halen.
Solar powered en daarmee nog nooit (jaren) aan een stekker hoeven leggen. Af en toe gezellig met mijn eco-drives in de zon, dat wel.

1 like