NA: Speedmaster moonwatch

Yesss!! Ik heb ‘m! In the pocket! Of eigenlijk; On the wrist!

Ruim 10 jaar geleden, volgens mij was het de zomer van 2011, stond ik voor een etalage van een warenhuis in Parijs. Daar zag ik ‘m voor het eerst van dichtbij. De Omega Speedmaster Professional Moonwatch. Wauw! Die is tof, dacht ik toen. De geschiedenis van het horloge kende ik niet. Ik vond het horloge toen in Parijs, en nu nog steeds, gewoon erg mooi. Helaas was de prijs van ruim €3.000 destijds iets te gortig voor een dergelijke impulsieve aankoop. Maar er komt een dag…

En die dag kwam vorige maand! Ter gelegenheid van de geboorte van mijn zoontje heb ik een nieuwe Speedmaster sapphire sandwich aangeschaft. Ik wilde het horloge eigenlijk pas kopen na de geboorte, maar er zat vorige maand bij een bekende AD op Schiphol zo’n fijne korting op, dat ik ‘m toen alvast heb meegenomen. Dan maar een maandje in de doos laten liggen tot de kleine er is, al was dat niet gemakkelijk.

Vorige week was het zover; de weeën begonnen! Het perfecte moment om de chrono functie voor het eerst te testen. Hoppa, uit de driedubbele doos en om de pols dat ding. En dan het beste nieuws van dit verhaal: Onze zoon Tobias kwam vorige week zaterdag gezond ter wereld.

Zoals meer speedmaster eigenaren heb ik best een tijdje getwijfeld tussen hesalite en saffier. De krasbestendigheid, open caseback en het opgelegde logo van de saffieren versie wonnen het uiteindelijk nipt van de band zonder polished links en het mooier ogende “glas” van de hesalite. Van deze keuze heb ik zeker nog geen spijt.

Tot nu toe hebben we een heerlijke kraamweek met de Omega non-stop om de pols. Wat een fijn horloge! Draagt erg comfortabel en ziet er werkelijk prachtig uit. Het horloge is altijd goed leesbaar en keurig afgewerkt. Het enige waar ik me lichtelijk aan stoor is de chronowijzer die niet helemaal goed is uitgelijnd. Die staat iets links van het midden. Dat kan beter quality control van Omega!

Twee jaar geleden kocht ik een Rolex Explorer toen mijn dochter geboren werd. Een horloge dat ik nog steeds met heel veel plezier draag. Met de speedy erbij een heerlijk duo! Als ik oud en versleten ben krijgen mijn kinderen de horloges. Hopelijk hebben zij er dan net zo veel plezier van als ik en kunnen zij het ooit aan hun kinderen weer doorgeven.

Groet van een super trotse papa en speedy owner. :grin:

129 likes

Lekker hoor. Al had je hem beter in

…kunnen kopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zonder gekheid. Geniet ervan!

2 likes

Gaaf!

1 like

Cool man. Dubbel gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met jullie zoon en je nieuwe horloge. Welke horlogebox heb je?

1 like

Gefeliciteerd met je mooie horloge en met je zoon!

1 like

Heel mooi! Dubbel gefeliciteerd! Ik zou hem laten graveren als je hem voor zoon gelegenheid heb gekocht en later doorgeven aan je zoon!

3 likes

Gefeliciteerd met beide aanwinsten.

1 like

Gefeliciteerd met je geboorte van Tobias en veel plezier met het dragen van je Speedmaster!

1 like

Gefeliceerd met je nieuwe aanwinsten!

1 like

Mooi! Van harte met beide aanwinsten

1 like

Van harte gefeliciteerd! Geniet van de nieuwe aanwinsten, maar vergeet zeker ook niet te genieten van je vorige 2 (2 jaar geleden) aanwinsten, en je eerste… Jouw vrouw :+1: :+1: :+1:

1 like

Gefeliciteerd met beide!!

1 like

Gefeliciteerd met beide! Mooi verhaal en de Moonwatch blijft een legendarische knaller! Heerlijk horloge, ga je geen spijt van krijgen.

Groetjes van z’n hesalite broertje:

1 like

Prachtig horloge!
Enjoy van beide aanwinsten :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en je nieuwe aanwinst

1 like

gefeliciteerd met allereerst natuurlijk je gezonde zoon en ook met je speedy.
benieuwd wat er voor je derde kind komt…

1 like

Heel gaaf! Gefeliciteerd met de twee nieuwe aanwinsten!

1 like

Mooi !maar Hesalite is the only way to go

3 likes

Tof man! Zowel de geboorte van Tobias en de speedy natuurlijk :baby:t3: :watch:. Van harte gefeliciteerd met beiden en veel draagplezier gewenst van de Speedy!

1 like