Eindelijk……na jaren kijken passen twijfelen (is hij niet te saai te mainstream te voor de hand liggend)… heb ik Januari de Speedy pro (met nieuwe sluiting) in mijn collectie… ik ben gegaan voor de plexi versie omdat ik de kleur van de plaat dan net iets mooier vind…
Nu na een aantal maanden van dragen is de liefde alleen maar meer geworden. De kleur van de plaat die soms zwart soms grijzig is… de band is veel mooier dan op de foto’s of filmpjes te zien.
Ik heb echter wel een vraag als ik heb in de ochtend opwind (20 slagen ongeveer) en ik leg hem in de avond weg op zijn zijkant dan heb ik nu een aantal keer gehad dat hij de volgende ochtend gestopt is met lopen… (de chrono staat niet aan) en volgens mij moet er een gangreserve van 52 uur op zitten…. Doe ik iets verkeerd?
Ps… bij heeft marketing truc van de moonswatch gewerkt… doordat ik die een aantal weken heb gedragen kwam ik er achter dat het formaat meer dan prima was!
Prachtig horloge! Ik wind de mijne op tot de “stop”, en dat zijn echt meer slagen dan je denkt. Ik gok richting de 50. Dan ben ik altijd weer voor 2 dagen voorzien. Gewoon doordraaien tot het niet meer kan dus, ik was ook te voorzichtig aan het begin.
Dus meer slagen geven. Als je meerdere dagen gaat dragen, steeds tot de stop opwinden.
Als ik mijn dresser 1 dag aandoe, durf ik ook wel eens half winden. Maar mijn vrouw draagt de hare dagelijks, en die wind ik bijna dagelijks volledig. Zou ook moeten nauwkeuriger zijn.
Na stil te hebben gestaan is het hier ongeveer 40 slagen, en dan elke dag dat ik hem draag 20. De laatste paar slagen doe ik wat voorzichtiger.
Vaak is een dergelijk issue meer de onbekendheid met een handopwinder, dan een probleem met het uurwerk. Dus - sowieso helemaal opwinden, tot je duidelijke weerstand voelt.
Dus…eigelijk heeft zijn speedy een probleem omdat hij s’ochtends leeg staat met 20 slagen en zou het beste advies zijn eens terug te gaan naar de juwelier?