Beste horloge-vrienden,
Onverwacht snel een tweede NA in 2022. Dat komt zo:
Ooit, toen het horlogebeest zich alleen nog manifesteerde in de vorm van hersenspinsels en stoute dromen, kwam de Omega Speedmaster soms voorbij. Schitterend verhaal, tijdloos design en kwaliteit, topding!!
Later, toen ik hier en daar wat horloges gedragen had, kwam het besef dat een Speedy ook best groot is en mijn nog-geen-17cm-polsen een groot horloge optisch enorm laat lijken. Kortom, een Speedy kon er niet komen. Ik koop horloges om te dragen, niet voor in de vitrine.
Tenminste, zo was mijn overtuiging tot een week of 3 geleden…
Mijn vriendinnetje besloot laatst een zware krat boodschappen op te pakken met een (van mij gekregen) ring om haar vinger Die ring kon dat niet aan moest langs de juwelier voor het nodige herstelwerk. En wat denk je wat, die juwelier bleek geheel toevallig AD van menig bekend horlogemerk. Na het opnemen van de schade, kon ik het niet laten navraag te doen naar de Speedmaster Moonphase die zijn prachtige snoet in de etalage lag te showen.
Eenmaal om de pols bleek dit een tikje te hoog gegrepen, letterlijk in dit geval. De kast is hoog, te hoog voor mijn toetsenboordgetrainde onderarmen en polsen. Geen gezicht… vind ik.
Of ik de Speedmaster dan niet ook even wilde passen?! Dat had ik beter niet kunnen doen Binnen 2 seconde alle vooroordelen overboord. Past perfect, niets meer aan doen!! Wat een ding, verliefd!!
Nu heb ik geleerd significante bedragen niet impulsief uit te geven. Dus de Speedy liet ik met frisse tegenzin achter.
En toch lees je hier een NA, in comes @Amontre! Hij had net een gloednieuwe Speedmaster in het blauwe deel geparkeerd. Na wat over en weer contact en enige twijfel van mijn kant, afgelopen week een lange avondrit gemaakt en AntoineSpeedy ontmoet. Aardige gozer, weet wat ie wil en natuurlijk bevlogen liefhebber. De bank stribbelde nog even tegen, maar ook dat werd snel opgelost. Bak koffie erin, Speedy onder de arm en met een grote grijns op mijn gezicht huiswaarts gekeerd.
Een snel plaatje, later meer.