NA: Spinnaker Croft - gratis ontvangen via instagram #1

Ik zie een Tudor die een rondje om de kerk is geweest met een Panerai. Hommage vind ik een verschrikkelijk woord, dus ik denk dat minder-creatief het merk beter past. De merknaam op de dial is ook in ‘Spyker-font’ geschreven.

Edit; ik zie dat er door andere lezers soortgelijke bevindingen zijn gedaan. Onderschrijft nog maar eens het punt.

1 like

Leuk geschreven Na @Dao! :ok_hand:t2:
Maar wat een leuk horloge ook! Mooie kleur en de afwerking ziet er top uit :+1:t2:

2 likes

Heeft Spyker ook maar ̶g̶e̶s̶t̶o̶l̶e̶n̶ geleend hè. :wink:

5 likes

Ah het deed mij ook denken aan Cadillac inderdaad :+1:t2:

Niemand spreekt je tegen :grin:

1 like

Sneu dat er mensen zijn die hun tijd besteden om zoeken naar redenen om een merk wat hun niet aanstaat, af te kraken.

Het begint mij inmiddels danig de keel uit te hangen.

3 likes

Het font kwam me bekend voor… hoe is dat een merk afkraken? Mijn voorgaande reactie in dit topic ook gelezen?
Zwaar leven lijkt me, als zoiets je al de keel kan uithangen. Take it easy :wink:

2 likes

Leuke review en Best leuk horloge

1 like

Gaaf dat je dit horloge heb gekregen. De dikte van de kast en vooral de kroon doen mij sterk denken aan een Tudor.

1 like

Hem heb gezien inderdaad. Dit is misschien ook een optie voor je:

3 likes

Nah eerder deze:

Als je horlogerie een beetje volgt op instagram, kun je zien dat het wemelt van de Spinnakers. Ze hebben volgens mij flink lopen smijten met weggevers.

4 likes

Binnenkort in het blauwe gedeelte?

1 like

Gratis geld. Ik vind het cosmetisch gezien best mooi, maar ik trek het merk slecht omdat het 0.0 creativiteit ten tonele brengt. In vrijwel ieder model zie ik wel een ‘hommage’.

1 like

Wel leuk, heeft wel wat weg van die recente ulysse nardin vintage diver.

1 like

Leuk om te lezen en best een mooi horloge ook!

1 like

Ik denk het ja. En dezelfde persoon beheert ook de insta van Avi-8 bleek, want daar sturen ze er nu ook een van op :zipper_mouth_face:

Avi-8 is niet echt mijn ding, meestal quartz, te groot, maar sommige van de modellen zijn wel weer origineel. Eentje uit kunnen kiezen die wel okee is… ik kan me slecht verweren tegen het woord gratis :netherlands:

Deze vond ik dan wel leuk :sunglasses:

Meh… nee. Ik geef hier openbaar aan dat ik ‘m gratis heb gekregen, wat voor prijs ga ik er dan aan hangen? En ben je dan handelaar?

Dan geef ik ‘m liever weg aan iemand in mijn omgeving, maar voorlopig hou ik hem gewoon.

Enerzijds waar, anderzijds… er valt weinig meer te verzinnen wat geen hommage is. En deze kleur, de secondenwijzer, wijzerplaat etc. is toch wel meer iets aparts, of ik ken gewoon de horloges niet waarop ze gebaseerd zijn? Of de Hulls die iemand linkte hier, lijkt me ook wel uniek op zich?

Dank!

2 likes