NA: Squale SUB-39 GMT mini review

Gisteren was het NA-dag.
Kort na de middag ging de bel al en stond de vertrouwde PostNL-koerier aan de voordeur.
Na het uitpak-momentje kon het feestje beginnen. Mijn eerste Squale, moest er eens van komen.

Ik zat al een tijdje te azen op een Squale, bijna de 1521 Militaire aangeschaft, maar met al wat toolwatches in de kist, waaronder de nieuwe Citizen Ray Mears Tough, en het feit dat ik toch wel echt horloges met een kleinere diameter kan smaken de laatste tijd, toch maar de vinger op de knip gehouden.
Tot dat de SUB-39 GMT mijn pad kruiste in het blauwe deel. Klokkengek had een zo goed als nieuw exemplaar te koop staan. Mijn sweet spot qua diameter en ook nog een GMT, dat trok mijn aandacht.

Al snel me wat ingelezen over de geschiedenis van de horloges waarop deze kast gebaseerd is.

Het gaat dus om een hommage met moderne afmetingen van de kasten die Squale in de jaren '60 produceerde voor heel wat gerenommeerde horlogemerken. Heel geslaagd wat mij betreft en het voelt ook goed op de pols, dat gekke ‘tonnetje’ met de aflopende lugs draagt heel comfortabel.

Het kroontje van dit horloge is voor sommigen een twistpunt, omdat die er wat vliegerachtig uitziet.
Maar ik denk dat Squale gewoon een kroon gemaakt heeft in de vorm van het Von Büren logo.
Deze is niet zo handig te bedienen door de vorm, maar ik vind het wel een leuk detail.

Het geheel wordt gepresenteerd in een mooie omdoos waarin je een leren watchroll vindt met het horloge en alle documenten erin.

De gevulde leren band complementeert echt het horloge, deze is voorzien van een mooie gesp.
Degenen die me kennen weten dat ik nogal een fan ben van stalen banden maar bij dit soort horloge is het geen issue. Ik denk dat ik eerder een Tropic en een extra leren band zal aanschaffen voor deze dan de stalen band.

De lume is oké, maar natuurlijk niet op Seiko of Citizen-niveau, de luminova in de glazen lunette vervaagt nogal snel.

Al bij al voldoet het horloge goed aan mijn verwachtingen. Afwerking is heel goed, mooi boxtop saffierglas en de algehele uitvoering van het model voelt gewoon goed aan.

Mijn eerste, maar zeker niet de laatste Squale vrees ik. :see_no_evil:

Ik ben uitgebabbeld, nog wat sfeerfoto’s voor de liefhebbers.

Dank voor het lezen en kijken!

John

71 likes

geniet van deze mooie tijd :sunglasses:

1 like

Een GMT is altijd +1 :grimacing:

2 likes

Ziet er goed uit, veel plezier ermee :+1::+1:

1 like

Zo is dat Rik. :+1: :wink:

1 like

Erg mooie aanwinst! Staat ook op mijn shortlist. (Maar dan met een ander bandje :wink: )
Enjoy!

1 like

Nu hoor ik u spreken John! Veel draagplezier.

1 like

Gaaf horloge, zeer veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge. Goed ontwerp, zeer smaakvol.

1 like

prachtig uurwerk,
geniet ervan

1 like

Heel mooi horloge. Staat je goed. Veel plezier ermee!

1 like

Machtig mooi :ok_hand:t2:

1 like

Heel fraai! Mooie kleurstelling en ziet er solide uit. Nostalgisch blikje heb je op de tafel staan trouwens :grimacing:

1 like

Gefeliciteerd met je Squale en welkom bij de Squaleclub. Echt een top horloge, als ik het had geweten had ik hem misschien wel weggekaapt bij Harry :wink:, nee hoor het is je gegund, wens je veel draagplezier. Maar als je ermee gaat duiken of zwemmen zou ik er voor dat moment een stalen band omdoen, leer wil nog wel eens lastig doen :wink:

3 likes

Pas maar op voor dat je het weet heb je een kistje vol met Squale. Een merk met veel geschiedenis en prachtig gevormde kasten .
Nogmaals gefeliciteerd met deze GMT uitvoering .
En een Militaire kan je er natuurlijk prima naast hebben in de toekomst :hugs:

3 likes

Nato of een mooie tropic gaat natuurlijk ook prima :wink:

2 likes

Helemaal gelijk pasd :wink:, maar niet met leer het water in. En hij is liefhebber van stalen banden, je kan er maar eentje lekker bij hebben :wink:

2 likes

Goed opgemerkt.
Met oud blik heb ik ook wel een tik, net zoals met horloges. :wink:

3 likes

Merci.
Jij was veels te druk met de aankoop van een Yachtmaster. :wink:

Denk dat het een tropic zal worden dan ipv de stalen band.

1 like

Prachtige aanwinst. Veel polsplezier toegewenst. :+1:

1 like