Meestal maak ik geen NA omdat mijn onrust zich vertaald naar een ongebreidelde ‘flipper’ drang. Toen ik deze vandaag na ontvangst aan mijn vrouw liet zien was de reactie ‘nou, ik hoop dat je deze wat langer houdt want ik vind hem wel mooi’
Wat zij vind houdt bij mij in meer of minder mate (and remember, alles is relatief ) al een jaar of 40 enigszins stand. Voeg daarbij mijn eigen plezier nadat ik met engelengeduld het plastic er af had weten te krijgen en (godezijdank) met gemak de band op maat had gemaakt door een drietal uitstekend geschroefde schakels te verwijderen en het uiteindelijke resultaat een, qua design en kwaliteit, uiterst fraaie duiker opleverde. Het is er niet een for life maar ‘flipperen’ komt niet direct in mijn gedachte als ik hem de komende tijd om de pols doe.
Zoals ik al zei, vreselijk veel kwaliteit voor een prettig bedrag. Wat krijg je daarvoor, nou o.a. binnenin tikt een ETA 2893.2 Elabore met blauwe schroefje en een ‘gouden’ rotor, gebold saffier met dubbele AR coating aan de binnenkant, een Superluminova ceramische bezel, GMT, exhibition caseback en waterdicht tot 500m. Dit alles in 39mm (wat ik inmiddels er fijn dragen vind op mijn 19cm pols), 13mm dik en een totaal prettig gewicht van 160 gram bij een volledige band. De kast en band zijn in mijn ogen prima geborsteld met af en toe gepolijste delen voor net een beetje bling
Ik ga voorbij aan de ontwerp discussie van vele Steinharts, dat is iets wat een ieder voor zich moet weten, ik vind deze 39 GMT Premium in ieder geval zeer geslaagd. De verzending ging ook nog eens supersnel, gisterochtend afgegeven bij Fedex Gemany, vanmiddag om 13:00 bezorgd. Je hoor mij niet klagen
Had Steinhart de wijzers van de Ocean hier op geplakt dan had ik hem ook aangeschaft.
Ik hoop dat Ginault ooit eens met een Batman komt, anders wordt dit wellicht de derde keus.
Mooi horloge en dit is volgens mij de eerste keer dat ik deze hier op het forum in iemands bezit voorbij zie komen.
Dit is een Gmt welke mij ook wel kan bekoren. Toch een beetje een eigen gezicht met andere wijzersdan de standaard Steinharts en een datum op de 6. Veel plezier ermee!!