Een paar maanden geleden van @Mick_MilSub een Steinhart Premium titanium 500 overgenomen voor een mooie prijs. Prima horloge om je niet druk over te maken op vakantie en deze had al wat draagsporen zoals het hoort bij een gebruikte duiker.
Uit de eerste serie, 2016, met Soprod uurwerk.
Optisch beetje hersteld, schoongemaakt en afgeregeld, Top vakantie horloge!
Op vakantie bleek hij bijzonder wispelturig te lopen dus grootste deel van de vakantie met de reserve

Alles geprobeerd, demagnetiseren enzovoort maar bleef wispelturig. Dus, naar Steinhart gestuurd of ze eens wilden kijken en er meteen een saffier glaasje in het deksel willen zetten.
Service is geweldig! Nog geen 50euro voor nieuw saffier in caseback en uurwerk hersteld / afgeregeld voor… service. Leuk dat ik deze eerste serie aan de gang wilde houden! Top!
Horloge loopt spot on en zoals dat werkt, beetje ingecalculeerd budget “over” dus…
De Steinhart Apollon (New release) aangekocht.
Flinke jongen met 17mm dil en 45mm doorsnede maar zeker met een eigen gezicht!
Ik heb grote handen en dito pols dus ik pas deze maten prima.
De Apollon komt uiteraard in de bekende Steinhart doos met veel toebehoren
Met de bijgeleverde tools kan je eenvoudig wisselen van bezel en band, alles geschroefd met inbus. Bijna Ikea gevoel maar deze is echt compleet en bij elke bezel zitten ook nieuwe schroeven.
Zo wissel je makkelijk van zwart
Naar brons, vind ik persoonlijk niet mooi maar ik heb wat tegen goud achtige tinten
naar staal, mijn keuze voor voorlopig.
De afwerking is gewoon erg goed, ik heb ook eigenlijk nog niet eerder een slecht afgewerkte Steinhart gezien
Ik draag hem voorlopig met stalen bezel en op mijn eigen band, die kan namelijk wel tegen water!
Mooi gemaakt horloge en een voor de Steinhart design criticasters eigen gezicht. En voor een prijs, value voor money is geen discussie bij Steinhart.
Hier de link met alle technische specs:
en, voor de liefhebber, er is ook een Chronograaf versie
Bedankt voor het lezen!