NA Steinhart Apollon / kleine service review

Een paar maanden geleden van @Mick_MilSub een Steinhart Premium titanium 500 overgenomen voor een mooie prijs. Prima horloge om je niet druk over te maken op vakantie en deze had al wat draagsporen zoals het hoort bij een gebruikte duiker.
Uit de eerste serie, 2016, met Soprod uurwerk.
Optisch beetje hersteld, schoongemaakt en afgeregeld, Top vakantie horloge!

Op vakantie bleek hij bijzonder wispelturig te lopen dus grootste deel van de vakantie met de reserve :slight_smile: gelopen.

Alles geprobeerd, demagnetiseren enzovoort maar bleef wispelturig. Dus, naar Steinhart gestuurd of ze eens wilden kijken en er meteen een saffier glaasje in het deksel willen zetten.
Service is geweldig! Nog geen 50euro voor nieuw saffier in caseback en uurwerk hersteld / afgeregeld voor… service. Leuk dat ik deze eerste serie aan de gang wilde houden! Top!

Horloge loopt spot on en zoals dat werkt, beetje ingecalculeerd budget “over” dus…
De Steinhart Apollon (New release) aangekocht.
Flinke jongen met 17mm dil en 45mm doorsnede maar zeker met een eigen gezicht!
Ik heb grote handen en dito pols dus ik pas deze maten prima.

De Apollon komt uiteraard in de bekende Steinhart doos met veel toebehoren

Met de bijgeleverde tools kan je eenvoudig wisselen van bezel en band, alles geschroefd met inbus. Bijna Ikea gevoel maar deze is echt compleet :joy: en bij elke bezel zitten ook nieuwe schroeven.
Zo wissel je makkelijk van zwart

Naar brons, vind ik persoonlijk niet mooi maar ik heb wat tegen goud achtige tinten

naar staal, mijn keuze voor voorlopig.

De afwerking is gewoon erg goed, ik heb ook eigenlijk nog niet eerder een slecht afgewerkte Steinhart gezien

Ik draag hem voorlopig met stalen bezel en op mijn eigen band, die kan namelijk wel tegen water!

Mooi gemaakt horloge en een voor de Steinhart design criticasters eigen gezicht. En voor een prijs, value voor money is geen discussie bij Steinhart.

Hier de link met alle technische specs:

en, voor de liefhebber, er is ook een Chronograaf versie

Bedankt voor het lezen!

23 likes

Die Apollon is wel (letterlijk) dik. Mooi horloge hoor! Geniet van je NA.

2 likes

Die Apollon blijft toch wel een cool en bruut horloge.

Ik heb de chrono gehad, en die was met 45mm, lug to lug 54mm en een dikte van 15,5mm toch net iets te, ondanks dat ik hem vet gaaf vond. Maar hij heeft intussen al 2 jaar een nieuw baasje.

De afwerking is alleszins dik in orde bij Steinhart.

1 like

Ben normaal gesproken niet zo’n fan van de Steinharts maar deze Apollon met stalen bezel ziet er gewoon heel mooi en ruig uit👌🏼; geniet ervan!

1 like

Een brute aanwinst die Apollon . :facepunch:

1 like

Dank voor de reacties! Nu al weer even om de pols en ondanks de dikte draagt hij makkelijk, voelt niet chunky aan.
@ForgottenDecay, apart dat de chrono toen op 15.5 mm kwam, staat nu ook op 17.5mm. Ik vindt de Chrono ook erg mooi.
@charlesb52 thnx! Qua copy paste geen verwijtbare dingen bij deze Steinhart, ik viel ook voor het “eigen gezicht”

Zowaar een leuke, originele Steinhart. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :wink: Geniet ervan!

1 like

proficiat!

1 like

Voor mij een beetje te groot,maar mooi vind ik hem wel.
Gefeliciteerd ermee.

1 like

De Steinhart Premium titanium 500 vind ik ook erg gaaf want:

• titanium
  • datum op 6
  • geen datum loep of Mercedes wijzers
1 like

Precies! Binnen de mogelijkheden van de duikers een niet gejat uiterlijk😉
Ik vond de eerste generatie met Soprod A10-2 leuk omdat ze relatief kort gemaakt zijn met dit uurwerk.
De latere/huidige versies hebben een saffier in het achterdeksel dus dat wilde ik ook! Het mineraal glas had behoorlijk krassen.