Afgelopen september na lang wikken en wegen een Steinhart Apollon aangekocht en trots een korte review geplaatst.
Ik was gevallen voor de wijzerplaat en het (Steinhart oneigen) unieke gezicht.
Maar… na 2x dragen niet van de plank, te lomp, draagt toch niet lekker en te hoekig op de einden bij de bezel bijvoorbeeld. En bovenal onnodig dik. Als je naar de wijzerplaat kijkt het gevoel alsof je in een liftschacht kijkt.
Dus… in het blauw… en uppen😅. Conclusie, waar ik achter kwam na 2 dagen is al bekend op het forum😉 niemand met interesse😭
Met die nieuw verworven inzichten alles eens tegen het licht gehouden. Mooi, wijzerplaat en dito aangezicht plus eigen karakter.
Niet mooi, waar het inzit dus aanpassen en naar mijn zin maken!
Met een nieuwe kast van Illum ( gemaakt voor angular momentum) inclusief massieve band, saffier en de juiste specs ben ik het avontuur aan gegaan om een unieke draagbare Apollon te maken.
De wijzerplaat paste iets te exact in de kast, randloos dus de uurwerkhouder kwam daarmee tegen de kastrand en de plaat er tussen, net te hoog voor de stem.
Een O ring van 0.7mm die precies om de wijzerplaat rand valt en op de uurwerkhouder ligt bood uitkomst. Beetje puzzelen maar deze unieke Apollon mod is het resultaat!
Nu eens zien of het een blijver is!