NA: Steinhart OVM1

Prachtig horloge! Veel plezier ermee :wink:

Toen ik een jaar geleden begon met de horloge hobby werd dit ook al vrij snel een grail voor mij. Ik had toen net de Ocean One gekocht en niet heel veel later kwam daar dus de OVM1 bij. Ik blijf het nog altijd een van mijn mooiere horloges vinden.

1 like

Mooie klok! Van harte! Maar… Jammer dat hij zo overpriced is. De wijzerplaat van de ocean vintage red is al aangepast na alle commentaren op de grijze plaat. Ook loopt de stalen band nu van 22mm bij de aanzet tot 18mm bij de sluiting.

Ik vermoed dat het niet lang gaat duren tot de OVM ook aangepast wordt.

Marktplaats prijzen slaan werkelijk nergens op. €750,- voor een Steinhart die nieuw €380 heeft gekost? Als dadelijk dit nieuwe model uitkomt is er geen mens meer die er de nieuwwaarde nog voor geeft.

3 likes

De nieuwe band van de OVR van 22 naar 18 komt een dezee dagen ook los in de verkoop :-). Mooie aanvulling voor mijn Black Sea.

Persoonlijk houd ik wel van een goed stevige band. 22-20 is voor mij dan ook geen probleem. De foto van de band is zeer vertekend door de hoek.

Overpriced? Tja, vraag-aanbod. Ik zou er nooit 750 voor gelapt hebben hoor. Wellicht dat ze de kleur van de wijzerplaat aanpassen maar de muur van tekst niet, dan zal de ovm1 met zijn cleane look toch nog gewild blijven vermoed ik! Zij het minder.

Wat betreft sommige prijzen (750+): daar koop je ook zo’n Squale milsub of een Ginault OR voor qua milsubs. Dan zou ik wel weten voor welke ik niet ga op dat prijsniveau en dat is de ovm1. Voor deze prijs echter ben ik er doller dan dolgelukkig mee en hij zal lang blijven, al verwacht ik dat hij redelijk waardevast zal blijken ongeacht toekomstige updates.

3 likes

Deze was een mooie deal. Hulde aan @GVB78 voor daad bij woord voegen :wink:

3 likes

Gaaf!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst, heerlijk dat je je nummer 1 binnen hebt:+1:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst.
Ik ga er ooit zelf ook één kopen. :slight_smile:

1 like

Correcte band ook.

Probeer eens een UV-lamp, bijvoorbeeld van NiteCore Tube UV (dus niet de gewone!). Die lever ik ook altijd bij mijn nieuwe horloges en dat is een lumekanon. Kost iets van €15 ex verzending, kan aan je sleutelhanger en geeft heel goed, sterk resultaat.

En - belangrijker - het is oplaadbaar via Micro USB en zal één van je gavere “boys toys” worden.

https://www.ledscherp.nl/nitecore-tube-uv

2 likes

Dank voor de tip! Gisteren heb ik het nog eens getest en ditmaal met een ouderwetse gloeilamp. Na 2 min bakken bleek hij toen ik om 03:00 wakker werd nog prima afleesbaar na 5 uur. Lume ok dus! :wink:

1 like

Hele mooie aanwinst , gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst :thumbsup:

1 like

Mooie aanwinst! Ben zelf nog aardig nieuw in het hele wereldje van het “duurdere” horloge (alles is relatief natuurlijk), maar ik merk dat ik nu al alles met de OVM1 aan het vergelijken ben XD

2 likes

Haha! Mijn duurste horloge hiervoor (vintage daargelaten) is een Seiko 5. Daarbij vergeleken is de OVM1 gewoon een flinke bak kwaliteit. Screw-down crown, een beter uurwerk (+5 sec./dag), massieve bandschakels (voor sommigen is dit vanzelfsprekend) waarvan 2 schakels evenveel wegen als het volledige ‘‘folded’’ 5-bandje, en ook puur het gewicht van dit ding. Ik heb een voorliefde voor wat zwaardere horloges en deze voelt met zijn 250g+ (incl. band dus!) gewoon heerlijk aan. En het feit dat ik met mijn schamele 16,5cm polsjes geen moeite heb met het formaat en het gewicht spreekt ook alleen maar voor de kwaliteit in mijn ogen. Het logotje op de kroon zit precies goed uitgelijnd op zijn plek met de kroon helemaal dichtgedraaid, de sluiting van de band voelt ZEER betrouwbaar aan (ik heb best moeite om hem open te wrikken soms) en met de scherpte van de inkepingen in de bezel kun je een appel schillen. Diezelfde (unidirectional) bezel zit overigens dermate goed op zijn plek dat je preciès genoeg moeite moet doen om hem te draaien.

Oei, zo’n stuk getypt alweer…
tl;dr: aanrader!

p.s.
Het lijkt me buitengewoon interessant om hem naast een Ginault OR te houden ter vergelijking.

3 likes

Schitterend horloge maar ik ben bang dat ie voor mij te groot zal dragen.
Ik begrijp dat jij dat wel mee vindt vallen? De lug2lug afstand is toch vrij groot lees (en zie ik op Youtube?)

Hij oogt ook bij jou vrij fors?

Volgens mij is de L2L 50mm. Zeker weten fors maar door de kastvorm alles behalve overdadig. Toen ik hem ging ophalen vreesde ik voor een lomp bakbeest, zeker na alle horrorverhalen over de platte lugs etc. De realiteit bleek anders. Voor een sportief horloge zou ik zeggen dat dit het maximum is dat mijn polsen kunnen hebben qua L2L. Onderstaande foto ter duiding: het verschil met een Seiko 5. Let op: de kronen liggen exact hetzelfde, 50/50 over het middelste lijntje. Wat zou het schelen, 2,5mm per kant? Valt dus reuze mee.

1 like

Dank voor de foto mafkees! (eh…dat bedoelde ik niet zo :smile: )

Ik vind het horloge schitterend maar hij oogt nog steeds als een wandklok; zeker naast je Seiko!
Ben bang dat ik toch naar iets compacters op zoek moet met mijn polsmaat! :unamused:

Zoek een Ginault.

Ik heb een Ginault en ook een OVM1.0. Beide geweldig maar de Ginault is:
A. kleiner
B. superieur
C. wel duurder

1 like

M.i. bestaat er teveel onzekerheid over het uurwerk van de Ginault om het op dit moment een wijze investering te maken.