Stipto sport welke ik heb gekregen van mijn goede vriend Dennis .
Jawel lieve vrienden, ik ben om en ga ook in het vintage, altijd lopen zeuren vintage is te klein voor mij. Nou echt niet, maar zoals bekend smaken veranderen
Niet dat ik van het nieuw ben afgestapt, maar vintage is een leuke/mooie aanvulling op mijn collectie. Blijft het hierbij, niet dus. Zojuist weer pakket ontvangen met een andere vintage en daar blijft het niet bij, daar maak ik later nog een NA van
Nog even de specs van wat ik heb kunnen vinden:
Kastgrootte: De kast heeft een diameter van ongeveer 33 mm (zonder kroon) en een lug-to-lug lengte van circa 44 mm.
Wijzerplaat: Opvallende rood-bruine sunburst wijzerplaat met Arabische cijfers en dauphine-wijzers.
Uurwerk: Waarschijnlijk uitgerust met een handopwindbaar mechanisch uurwerk, mogelijk van Zwitserse makelij zoals FEF (Fabrique d’Ébauches de Fleurier) of Cupillard.
Functies: Datum en kleine sec. subdial op 6 uur
Materiaal: Roestvrijstalen kast met een leren band
De Stipto Sport is een vintage herenhorloge uit de jaren 70, geproduceerd door het Nederlandse merk Stipto. Hoewel er beperkte informatie beschikbaar is over dit specifieke model, zijn er enkele kenmerken bekend, zie de specs hierboven.
@fredpanarai1 ik weet zeker dat ik namens een grote groep spreek: jij betekent zoveel voor dit forum. Iedere week verzin je weer een thema. Als je op vakantie bent zorg je voor opvolging. Je neemt altijd de moeite om te reageren. Inhoudelijk, positief en met de nodige humor en hartjes.
Wat ik erg leuk vond is dat jij afgelopen themaweek enthousiast raakte voor iets waar je openlijk niet veel mee had. Opeens begon je “Vintage” anders te bekijken. Een tijdje terug kocht ik deze Vintage Stipto om eens uit te proberen. Over Stipto was niet of nauwelijks informatie te vinden, maar 7 keer kwam ik tegen dat jouw vader vroeger een Stipto droeg en @Lexaf je geholpen had met jouw eerste Stipto.
Bij mij groeide de collectie in iets te rap tempo, dus wilde ik afscheid nemen van dit horloge. Opeens zaten we te grappen dat we jou een weeklang een vintage uit moesten lenen. Daardoor leek het mij leuk om jou hiermee een plezier te doen. Ik ben jou namelijk enorm dankbaar hoeveel plezier jij mij brengt op dit forum, ik heb het daardoor enorm naar mijn zin.
Wat een lieve reactie Dennis en natuurlijk zoals ik al eerder zei heel erg bedankt en waardering naar jou toe . Is ook leuk om van de leden te horen dat ze het topic themaweken leuk vinden en waarderen.
Jeetje, wat een ommezwaai! Vintage en 33mm! Maar mooi horloge. Je hoeft niet altijd meteen een servicebeurt te geven, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Ik kijk uit naar je volgende NA posts.
Ha Petra, blijkt wel weer, niets zo verandelijk dan een mens . Heeft wel een paar jaar geduurd, zo zie je maar weer waar themaweken toe kunnen leiden
Er zitten iig 2 in de pijplijn, waarvan ik er 1 deze week nog verwacht. Bij die andere moet ik nog even geduld hebben, niet mijn sterkste kant maar dat weet jij wel