NA: Stowa "digital" automatic

Ik ging wat minderen qua aankopen maar toen ik deze zag passeren (ik weet het, ik had gewoon niet mogen kijken, mea culpa) was ik eraan voor de moeite: Stowa, strak design, drie schijfjes en nog automaat erbovenop.

De tegenstroom van “digitale” horloges, tegen het opkomende quartz geweld, vond ik altijd al speciaal. Niet noodzakelijk mooi, maar wel heel interessant (hoe fake je tenslotte “digitaal” te zijn met een mechanisch binnenwerk?).

Goed, een kleine aderlating verder en zonet viel deze schoonheid in de brievenbus:

Het is een stevige jongen, zeker als je weet dat de band erop 22mm is. Heerlijk zwaar aan de pols ook.

De kast is hersteld dus niet met het originele patina maar dat kan de pret niet drukken. Om een of andere reden zie ik dit soort horloges liever in “NOS” staat dan verweerd. Bij close-up kijken zie je wel genoeg imperfecties maar aangezien ik geen idee heb waar ik dit soort glaasjes zou moeten gaan zoeken ga ik het rustig zo laten. :crossed_fingers:t2:

Het gaat wennen zijn, zo’n 42mm beest op mijn smalle polsen. Maar intussen is het wel tof om naar dat kleine secondenschijfje te kijken.

20220513_125457_1

Ik wou wel dat hij quickset had want van de 8ste naar 13de doordraaien was een niet zo toffe oefening in krampontwijken. :sweat_smile:

39 likes

En de vorige gif ging ergens de mist in. Tweede poging:

20220513_125457_2

17 likes

een zeer mooie aanwinst,
draag hem met plezier.

1 like

Deze horloges zijn toch al van een stuk eerder en gewoon een poging om een nieuwe en futurischte tijdsweergave te doen? Het zijn bijzondere horloges :+1:

2 likes

Zou kunnen inderdaad - digitaal is maar courant sinds begin seventies blijkbaar, ik dacht dat dat al ouder was. Dit horloge zou van late sixties zijn, dus dan is die inderdaad van vóór de digitale push. Misschien heeft het gewoon een extra zetje gegeven aan iets dat al bestond :smiley:

Dat zeker! En mijn geschiedenis erover is meteen bijgesteld. :grin:

1 like

Heel gaaf! Jumping hour denk ik? Mooi exemplaar, proficiat!

Gr, HJR

1 like

Klopt!

Wat een supertof horloge :ok_hand:

1 like

Bijzondere NA. Niet voor iedereen, maar wel tof. Gefeliciteerd

1 like

Wat een leuk horloge, gefeliciteerd.

1 like

Gaaf ding! Daar kun je inderdaad uren naar kijken. Geniet ervan.

1 like

Heel erg gaaf! Veel plezier ermee!

1 like

Leuk ding, ik had niet lang geleden nog een topic over mijn jumper geschreven…


Serge

2 likes

Bekend snaveltje deze Stowa :ok_hand:
Bij mij heet die dan weer Lancia en is die niet echt NOS… erger nog, de schijfjes zijn niet echt lekker actief :grimacing:
Maar het model is zeker iets aparts, veel plezier er mee!

4 likes

Heel gaaf! Mooie band heb je erbij ook.
Mooi vind ik ze normaal niet zo snel maar het kijkt vooral erg interessant. Dit is een van de mooier vormgegeven exemplaren in ieder geval, met name de wijzerplaat is heel leuk futuristisch gedaan.
Die kastvorm zal ondanks de grootte ook best prettig op je pols liggen verwacht ik.
Veel draagplezier!