Beste HF members,
Hierbij toon ik jullie mijn subdelta periscope Nr 24.
Medio Mei (2020)was ik aan het surfen op marktplaats. Toen zag ik de Subdelta Periscope voorbij komen(fullset) Mijn eerste gedachte was van wat een apart model, een horloge met eenzijdige wijzer…toen keek ik bij de gebruiker en zag ik @WristCandy staan (Jeroen)…ik zocht met hem contact, omdat we in het verleden ook al contact hadden gehad was het allemaal heel vertrouwd.(prima zaken doen met deze gozer) Na een leuk telefonisch gesprek met Jeroen hebben we samen besloten om het horloge op te sturen en te kijken of het daadwerkelijk bij mij past.(Geheel vrijblijvend)Toen Jeroen het horloge had opgestuurd na mij toe begon ik mij te verdiepen in de Subdelta Periscope. Heb de voormalig eigenaar @Motormuis van Subdelta meerdere malen benaderd en veel informatie ingewonnen over het model. Hoe meer ik er over las, des te meer liefde kreeg ik voor dit unieke model. Dit model is mede mogelijk gemaakt door @Motormuis en @Arie_Kabaalstra. Nergens is op bezuinigd geweest! Vakwerk
Specificaties van de Subdelta Periscope Nr 24. (Handmade)
•39 mm: 13 mm hoog, 49 mm lug-to-lug 42 mm:
•14 mm hoog, 51 mm lug-to-lug 22 mm lug breed.
•gewicht: 100 gr
•6 ATM waterdichtheid.
• 5e titanium (de hoogste kwaliteit) kast, geschroefde achterkant , gesp en geschroefde crownday / night. sandwich wijzerplaat opstelling met dradenkruis, gevuld Swiss
•Super-LumiNova op DIN lettertype (dag: onderzeeër blauw, nacht: pikzwart) voorkristal:
•Dubbele koepel 2 mm saffier, AR-coating op insideback kristal : platte 1,5 mm saffier, AR-gecoat.
•SUB 2624-1 uurwerk (sterk gemodificeerde Petrodvorets 2624) met 40 uur gangreserve, versierd met “Côtes de Genève” en “dorage noir”, rotor met SUBDELTA.
•logopersonalisaties: initialen in lederen band en buildnummer met laser gegraveerd in de bandjes: unieke zwarte / oranje handgemaakte leren band van 7T2Straps.com & oranje ‘1968’ Isofrane strap.
•wisseltool: Bergeon 6767.
• Verpakking: zwarte Nanuk 903 waterdichte koffer
Horloge werd geleverd:
•waterdichte nanuk 903 koffer
•bergeon tool No 6767
•nato band
•lederen band
•extra pushpins
•diverse pasjes
•bon erbij dat het horloge onderdruk is afgeperst.
Alles is door Hans ontworpen: kast, 5e graads titanium (parelgestraald) Caseback, glazen (beide ontspiegeld saffier dus ook achterop!)AR coating, kroon en het uurwerk is speciaal aangepast door de Raketa-fabriek. Toen ze naar Hans werden verstuurd, zijn ze 2 weken in quarantaine geweest bij de Russische douane omdat ze de website bekeken en de onderzeeërs niet vertrouwden! Ze dachten dat het een issued horloge voor de Nederlandse marine was😅
Hans wilde een tribute voor onderzeeërs maken en hij heeft zelfs de kleuren van de buitenkant van de Walrus-klasse gebruikt.
De wijzerplaat is in twee helften gesneden, waarbij de bovenste de nachtelijke uren (18:00 - 06:00) vertegenwoordigt en de onderste de daguren (06:00 - 18:00). In een onderzeeër weet je niet of het nu
02:00uur s’middags of 02:00 uur s’nachts is
De allerbeste lume is gebruikt(Swiss super luminova) en de lugs zijn doorboord voor makkelijke schadevrije bandenwissels. Bergeon tool ( no 6767) is ideaal om snel en veilig banden te verwisselen.
Ben enorm blij dat ik dit exemplaar heb kunnen bemachtigen. @Firstrubu op het forum heeft Nr 21 bemachtigd een poos geleden en hij praat nog steeds vol lof over zijn horloge dat heb ik wel gemerkt in zijn persoonlijke berichten
Vind het zo mooi dat het een fullset betreft en niet alleen het horloge zelf. Het geeft mij ook een prettig gevoel als alles compleet geleverd wordt. Ben heel secuur in dat soort dingen. De orange isofrane band staat zo gaaf op de Subdelta. Fijn dat er nog een nato/leren band bij zit. Erg leuke combi en ideaal voor de afwisseling.
Tot slot:
Elke keer als ik er weer na kijk of het horloge om doe voel ik de kwaliteit en de perfecte afwerking en samenstelling wat Hans en Arie samen voor elkaar gekregen hebben. Daarom mijn petje af voor deze twee heren. Ik blijf volop genieten van dit zeer unieke exemplaar en @WristCandy bedankt voor deze unieke kans.
Bedankt voor het lezen en wens jullie alvast een fijne avond/weekend toe.
Gr Mark