NA: SUBDELTA Quattro - een bijzonder horloge + MOD update!

Eens in de zoveel tijd komt er een horloge voorbij die je grijpt als je hem een tijdje draagt. Nu was het al een stukje rustiger geworden qua flipperitus. Ik weet nu wel dat mijn sweetspot qua formaat, en dat de afwerking en gebruikte materialen boven mijn twijfel verheven moet zijn. En het liefst iets bijzonders graag, er passen toch ook geen 13 MotoSkooly’s in een dozijn? :smirk:

De NA is de hier welbekende SUBDELTA Quattro. Natuurlijk had ik deze al gevolgd tijdens de verkiezing van de HFLE 2019. Ik vond het toen al een gaaf maar ook wat mysterieus horloge. Ik dacht toen ook nog dat hij een wijzer miste, en het was ook nog een hand-opwinder dus twijfel alom en heb toen niet de trekker overgehaald. Wel natuurlijk alle foto’s bewonderd met alle bandencombinaties en dat bleef wat nazoemen. Lees: hij moest er maar eens komen.

En nu dan sinds een week of vier binnen en nauwelijks meer van de pols geweken. Dit is echt zo’n horloge die je meer gaat waarderen naarmate je hem vaker draagt. Dat heeft voor mij meerdere reden. Dat mysterieuze gevoel blijft er omheen hangen, zeker als je schuin op de sandwich wijzerplaat kijkt waardoor hij diepzwart wordt en de lumen duidelijk een verdieping lager ligt. Dit wordt ook nog versterkt door de matte kast en kroon. Maar vooral ook de waardering vanwege het kwaliteitsgevoel. Alsof deze tool watch de volgende Apocalyps gaat overleven. Krasvast, shock-proof, en als het licht uitvalt dankzij de Super-LumiNova C3 veel en lang lumen om de tijd af te lezen. En hij voelt stevig, met een fijne kroon-actie.

Door zijn redelijk bescheiden formaat draag ik hem ook comfortabel tijdens het klussen en motorrijden. Vooral in de tuin en in het bos waar ik graag met mijn honden wandel voelt hij zich als een vis in de vijver.

Opvallend ook dat mevrouw MotoSkooly een compliment gaf dat hij zo mooi was. Terwijl de meeste horloges die voorbijkomen af worden gedaan met de conclusie: zoiets hebt je toch al? :rofl:

Wat hem naast looks en specs voor mij afmaakt is het exclusieve. Er worden er 50 handmatig door een horlogemeester gemaakt. Ik kon nog kiezen uit het serienummer, en ik begreep van de nieuwe eigenaar dat deze serie bijna is uitverkocht en het hierbij blijft. Leuk detail is ook een uitdraai van de afwijking in opgewonden standje (+0.3 seconden per 24 uur) maar ook nog na 24 uur (-3 seconden). Dan ga je toch doorrekenen hoe je na 7 dagen dragen op 0 afwijking kan komen :kissing_closed_eyes:

Kortom, ik ben erg blij met deze aanwinst: een cool en exclusief horloge met bijzondere looks en een extra bite… Hier nog een paar sfeer foto’s, deels in zijn natuurlijke habitat:









60 likes

Gefeliciteerd!
Veel draagplezier en bandenswap plezier.

2 likes

Gefeliciteerd :ok_hand::+1:

1 like

Ja dank je, en inderdaad het is ook nog eens een lekkere bandens…(vul in)

1 like

Gefeliciteerd! Heel gaaf horloge en superstrak afgewerkt.

6 likes

Ik vind het nog altijd een mooie strakke toolwatch met zo te zien ook ruim voldoende lume.:ok_hand: Zal hem toch eens wat hoger op de prio lijst zetten. :thinking:

1 like

Goed idee, mij heeft hij verrast! :grinning:

3 likes

Ze lijken beter te ‘sticken’ dan de pellikaan. Ik bewonder hem graag een keer live!

1 like

Heel cool! Begin hem steeds interessanter te vinden!
Veel plezier er mee! :ok_hand:

2 likes

Mooi verhaal en mooi horloge!

1 like

Gaaf ding hoor. Heb de mijne een tijdje geleden weg gedaan maar daar heb ik misschien toch wel een beetje spijt van :see_no_evil:
Veel plezier ermee! Her is een heerlijk horloge en een leuke bandenswapper.

2 likes

Veel draagplezier :+1:

1 like

Ik snap het ook nog steeds niet dat de Pellikaan de wedstrijd had gewonnen. Deze is zoveel gaver.

5 likes

Ter aanvulling…hij zit technisch prima in elkaar. Maar goed ook, want ik denk dat de garantie wel vervallen is nu. Maar alles voor een deugdelijke HF review natuurlijk!

Stay tuned want ook een supergave Quattro valt nog te modden :rofl:

7 likes

Veel plezier met je mooie horloge.

1 like

Wait… whut?!

1 like

Die spijt snap ik ergens wel :wink: !
@MotoSkooly: heel veel plezier van je Subdelta Quattro! Bij mij komt hij nauwelijks meer van mijn pols af!

2 likes

Ga je twee wijzers op knallen? :joy:

3 likes

Wat een uniek ding zeg ! Erg gaaf. :grinning:

Veel draagplezier. :+1:

1 like

Dank je wel!!

Yep, het is wat je ziet. Sinds vanmorgen ligt hij in onderdelen omdat ik hem wil gaan modden. Zodra hij klaar is volgen de foto’s.

Herkenbaar dus, ik ben niet de enige. Verborgen kwaliteiten dus, die zie je niet altijd van een foto.

Ik wil er denk ik een chrono van maken :kissing_closed_eyes::rofl:

3 likes