NA Super Seville vanuit Japan

Hey allemaal,

Ik meen mezelf wel een keer voorgesteld te hebben toen ik hier lid werd, maar dat topic lijkt ergens in de krochten van het wereldwijde web te zijn verdwenen. Dus even kort: Jan Willem, bouwjaar 1992. Ik heb me hier in 2009 aangemeld als JeéWeé, maar in de loop der tijd ben ik schijnbaar m’n strepen verloren waardoor ik tegenwoordig als JeWe door het HF-leven ga.

Door al het day-date geweld hier de laatste tijd ging het bij mij toch weer kriebelen om iets dergelijks aan te schaffen. Goud blijft voor mij een guilty pleasure waar ik nog niet voor uit durf te komen en het kopen van een huis staat voorlopig iets hoger op de prioriteitenlijst dan een gouden klatser.

Kortom, ik ben op zoek gegaan naar een stalen Bulova Super Seville. Mooi model, goede afwerking, nette prijs, vintage en op de een of andere manier wordt deze hommage (door mij) gedoogd. Helaas lift de Super Seville behoorlijk mee op de populariteit van de Rolex Day-Date waardoor het lastig is om een mooi exemplaar voor een redelijke prijs te vinden. Ook viel het me op dat er best wat verschillende varianten te vinden zijn:

‘Day & Date’ BVA 1371-11 onderaan de wijzerplaat en smallere wijzers met lichte knik over de lengte:

(foto van pinterest)

‘Day-Date’, Swiss Made onderaan de wijzerplaat en smalle wijzers. Bij deze variant lijkt de wijzerplaat dieper te liggen waardoor je tegen een dikke rehaut aan zit te kijken


(foto’s catawiki)

‘Day Date’ met ‘25 jewels’ op de wijzerplaat, swiss-only en smallere wijzers. Hierbij lijkt de wijzerplaat ook dieper in de kast te liggen:
image
(foto van timepeaks)

Gewenst exemplaar:
‘Day-Date’, BVA 1371-11 onderaan de wijzerplaat en platte wijzers:
image
(foto van @Mafkees)

Bovendien wil ik natuurlijk wel de bulova ‘president’ band en geen variant met zichtbare sluiting.

Ergens las ik dat ze in Japan nog wel eens voor schappelijke prijzen langs komen. Yahoo auctions en Mercari zijn een soort Japanse ebay en marktplaats, enkel bedoeld voor Japan. Gelukkig zijn er proxy-diensten waarmee je toch kan bieden. Mocht je winnen dan wordt het pakket naar hen verstuurd, vervolgens regelen zij de internationale verzending. Ik had er geen ervaring mee, maar heb toch een account aangemaakt. De meeste negatieve reviews gingen over de hoge verzendkosten van mensen die kleine prulletjes kochten waardoor de kosten enorm uit verhouding waren. Maar al met al leek het me wel wat om eens uit te proberen. Uiteraard moet je wel rekening houden met invoerrechten. Al snel bleek dat er via yahoo auctions de laatste 5 minuten pas geboden wordt en dat de prijzen dan net zo oplopen als bij ebay. Ik heb een paar keer mee geboden, maar de laatste minuten oversteeg het toch m’n beoogde maximum-bod.

Tot ik op Mercari een redelijk exemplaar (volgens de foto’s) voor een prima prijs tegenkwam. Flink getwijfeld omdat het allemaal onbekend terrein voor me was, maar uiteindelijk heeft de hebzucht gewonnen en kon het wachten in spanning beginnen. …Koop gelukt, pakket verstuurd naar opslag, pakket ontvangen in opslag… Vervolgens het hele riedeltje weer opnieuw voor het internationale proces. Na een heleboel tussenstops stond er vrijdag ‘Final Delivery’ in het overzicht. Ik had nog niks gehoord en begon een klein beetje angst te ontwikkelen, maar zaterdag kreeg ik een kaartje waarop stond dat ik het pakket tegen betaling van de invoerrechten bij een postNL punt in de buurt op kon halen. Spannend!

Al met al is het experiment goed uitgepakt al zeg ik het zelf. Gisteren het pakket op gehaald en sindsdien glimt die om de pols! (hoewel toch nog een beetje vies zie ik nu op de foto’s) Afgezien van wat krasjes op het glas en wat lichte gebruikssporten rondom ziet die er heel erg netjes uit voor z’n leeftijd!



Mand!

77 likes

Veel draag plezier toegewenst.

1 like

Wat een knaller! Gefeliciteerd!

1 like

Het zijn geweldige horloges met een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Helaas paste de band mij precies niet en daarom heb ik 'm weggedaan.

1 like

ziet er goed uit :+1:
een mooi horloge, geniet ervan :smiley:

1 like

Ziet er heel fraai uit! Veel plezier ermee!

1 like

Veel plezier met je nieuwe Bulova.

1 like

Ziet er nog lekker ‘crisp’ uit. Even een lekker ultrasoonbadje voor de band en gaan met die banaan. Geniet ervan!!!

1 like

Veel plezier met deze prachtige aanwinst!

1 like

Oei…staat ook nog op mijn shortlist…mooi ding hoor​:ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:! Geniet ervan!

1 like

Dat is geen gek idee, weet iemand een adres in omgeving Utrecht waar ik dit kan laten doen?

Hij zit mij nu ook nog iets te ruim. Door de nieuwigheid vergeef ik hem dat, en schuif ik hem iets meer richting m’n elleboog. Allicht binnenkort een schakeltje er uit proberen.

Bandje eraf halen en dan ergens een goedkoop ultrasoon machientje kopen

Edit: zoiets bijvoorbeeld
https://www.plein.nl/fysic-ultrasoonreiniger-fc22?channable=a14841.OTY3NzU4&gclid=EAIaIQobChMIjqeWvrfy6QIVDO7tCh3glghnEAYYCCABEgJf-PD_BwE

1 like

Thanks! Eigenlijk lijkt het me lekkerder om het ergens te laten reinigen. Ik heb al genoeg spullen die ik amper gebruik :wink:

1 like

Ivm te weinig verwijderbare schakels, of had je juist te weinig schakels?

Is dat een conclusie vanaf de foto’s? Want dan zijn de BVA’s echt veel mooier. Interessant om te weten voor de aanschaf.

Dit is puur op basis van de foto’s. Ik heb de ‘swiss-made’ nooit in m’n handen gehad om het IRL te verifiëren. Hierbij een foto van mijn horloge vanuit ongeveer dezelfde hoek, daaronder het andere model:


Allicht heeft het met vertekend beeld door het glas te maken, maar het viel me bij meerder advertenties en foto’s op het internet op.

1 like

Geen halve schakels in de band.

1 like

Mooi horloge, veel plezier er mee!

Niet bedoeld om dit Topic te kapen maar alleen om anderen te helpen. Kopen in Japan hoeft niet moeilijk te zijn. Ik heb er onderstaand Topic over geschreven en hoop dat andere horloge fanaten - die het Topic nog niet kenden - er iets aan hebben.

5 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd, mooie klok :+1:

1 like