Ik zag…hij kwam…wij overwonnen.
Ja, dit is zo een aankoop waarvan je denk, DOEN IK GEWOON.
Kost je de kop niet en van alle foto’s die voorbij komen krijg je drang om te kopen.
Maar ja, kan alleen online en dat is iets wat mij dan altijd weer doet afremmen. Ik wil een AD beleving, ik wil het horloge eerst even voelen, beleven en proeven.
Deze ronde dus niet, klikken, betalen en wachten maar.
2 volle dagen later was het dan zover, arrivé van deze Franse schone.
Ja dat eerste plaatje is al ff een binnenkomer of niet soms!
De Baltic die ik aangeschaft heb is de mooiste modern vintage die ik tot heden om de pols heb gehad .
Dit horloge doet zo vintage aan in de looks en beleving, is echt bizar.
Gewoon zo om de pols is het een ingetogen mooi horloge. Ziet er verfijnd uit, popt niks, niks spannends.
Ook niet met lichtinvallen.
Maar dan, dan wanneer je beter gaat kijken houd het gewoonweg NIET op met de details.
Wat een kunstwerk, vol gestampt met details en toch rustig verfijnd en vintage aandoen.
Even kleine opsomming
merk en modelnaam opgelegd
lumedots opgelegd
Sec aanduiding minimaal opgelegd
3 6 9 sandwich
Domed saffier
Structuur op de matte dial
Saffieren bezel
Drilled lugs
Gesigneerde kroon
Super strakke afwerking
Wat gaaf!
Op en aanmerkingen.
De grip op de bezel is klein, staat wel tegenover dat de bezel enorm soepel doet draaien. Nooit eerder zo soepele bezel gevoeld. Wel zonder speling en met goede gezette klikken. Dus ik gok een bewuste combinatie van Baltic
De kroon is (bewust) wiebelig , beetje Russisch in minimale mate. Geen idee waarom.
Het draai gevoel met het uurwerk en wijzers is wel fijn.
Het indraaien en uitdraaien gaat prima, vind wel dat hier wat meer strakheid en duidelijk gevoel te winnen is.
Ik heb dit horloge op Tropic aangeschaft, vond staal echt niet de juiste keuze bij dit horloge voor mij.
Ik ben blij met de band, staat gaaf en draagt heerlijk.
Het is geen lange band, ik hou 2 gaatjes over.
OK ik heb geen kleine polsen maar ook weer geen boomstammen .
De blauwe dial variant lijkt mij op staal dan wel weer mooier. Ach ieder zijn smaak en keuzes.
Over keuzes gesproken , voor die 700e is dit echt rete strak en gaaf allemaal en dus meer dan een aanrader.
Ik is blij!
- STAINLESS STEEL 316L CASE
- CASE SIZE : 39MM (diameter) X 47MM (lug to lug)
- LUG WIDTH : 20MM
- THICKNESS : 12MM
- AUTOMATIC MOVEMENT MIYOTA 9039
- SANDWICH DIAL ON THE TRIANGLES
- DOUBLE DOMED SAPPHIRE GLASS
- SAPPHIRE UNIDIRECTIONAL BEZEL
- SCREW DOWN CROWN
- STAINLESS STEEL STRAP OR RUBBER
- WATER RESISTANCE : 200M (20ATM)
Ow ja. Als laatste want hier kunnen we het beter niet over hebben.
De lume… eerder welke lume?
Kan er best een mooi plaatje van schieten dat het net echt is…maar het is eigenlijk echt 3x niks.