Hij is al een paar keer voorbijgekomen in diverse topics, maar ik vind toch dat deze klok een eigen NA topic verdient.
Direct na het aanmelden op dit forum, werd ik heel erg enthousiast van alle duikhorloges die hier voorbijkomen. Voorheen heb ik hier nooit echt naar gekeken en om eerlijk gezegd wist ik niet wat er allemaal te koop is.
Na zelf wat georiënteerd te hebben, heb ik een topic geopend om de meningen op het forum te peilen. In eerst instantie ging daardoor de voorkeur uit naar de Certina DS Action Diver automaat. Na deze gepast te hebben, vond ik hem toch te groot en niet helemaal wat ik ervan verwacht had en ergens in mijn achterhoofd bleef die TAG maar rondzingen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt: Er komt een Aquaracer! Het liefst natuurlijk een automaat, maar of dat haalbaar was met mijn budget wist ik niet.
Wederom heb ik de hulp van het forum gevraagd in een gezocht topic. Na veel goede tips en voorstellen kwam ik uiteindelijk terecht bij een mooie Aquaracer in België. Het was niet het huidige type (WAY), maar de WAP versie, maar wel een automaat! Na wat heen en weer gemail bleek de verkoper toch de hoofdprijs te willen en deze viel daarom af.
Enkele dagen laten attendeerde @anon50762135EV mij op een occasion bij van Baal in Nijmegen. Een advertentie zonder foto’s, maar wel precies het juiste type (WAY2110.BA0910) en voor een redelijke prijs. Aangezien ik eind december mijn Meistersinger bij Peter heb gekocht, stond zijn e-mailadres nog in de favorieten. Hij stuurde mij direct extra informatie en foto’s van het specifieke horloge en eigenlijk was ik toen meteen verkocht. We hebben een mooie prijs kunnen afspreken en ik heb direct een afspraak gemaakt om te komen kijken in de winkel.
Ik kan wel zeggen dat Peter voorzichtig is geweest met de beschrijving “In zeer goede staat”, want deze Aquaracer zag er in het echt nog beter uit dan op de foto’s. Nieuwstaat is overdreven, maar dat enkele haarlijntje op de sluiting was wekelijk alles wat er op het horloge aan gebruikssporen te vinden is. Na wederom lekkere koffie, een zeer leuk gesprek met Peter en een uitgebreide uitleg bij het horloge liep ik zo blij als een kind met mijn Aquaracer om de pols de winkel uit.
Ik denk dat ik genoeg heb gepraat. Plaatjes:
Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak? Ik denk het niet