NA: Tag Heuer Carrera Calibre 16

Naar aanleiding van mijn gezocht topic ben ik toch bij een Carrera Calibre 16 uitgekomen.

In het kort, een aantal jaar geleden is mijn horlogekoorts begonnen met een Fromanteel Generations Johannes Black. Ik vond een Carrera Cal16 erg gaaf, maar alleen idioten geven zoveel geld aan iets wat de tijd verteld. Na een aantal horloges verder en inmiddels van interesse gewijzigd (duikers etc), had ik mij toch weer bedacht een chrono te willen. Het zou een enorme aanvulling zijn op mijn huidige koffer.

Topic geopend, suggesties gedaan en de voorstellen en aanbiedingen stroomden binnen. De Sinn 356 en Carrera gingen lange tijd nek aan nek. Om eerlijk te zijn heeft het sentiment overwonnen en naar mijn idee heb ik een goede aanbieding ontvangen.

Gisteren kwam hij dus binnen met de post. Dolblij als ik was meteen het kreng om de pols.

Het bevalt me goed, maar ik moet wel even wennen. Wat een drukke wijzerplaat! Dat hebben mijn overige horloges niet, die zijn cleaner. Zou het dan toch tegen vallen? Nee, tot nu toe niet. Tot over mijn oren verliefd ben ik nog niet, maar bij mijn lieveling Damasko had ik ook iets meer tijd nodig. Ik geef de Carrera een goede kans.

Uurwerk loopt heerlijk, de zichtbodem doet mij weer als een klein kind rondjes draaien met mijn horloge. Mooi om te zien! Chrono functie zal ik waarschijnlijk nooit gebruiken zoals bedoeld, maar wél een leuke gadget. Resetten gaat razendsnel, verbazingwekkend.

Ik heb de Carrera op staal, ik vind de band erg prettig! Met name de sluiting vind ik heerlijk. Nog niet iets beter om de pols gehad, dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets beters is, dat zegt meer over mijn horlogeverloop. Ik mis wel de microverstelling. Een extra schakel zou te lang zijn, verwacht ik. Nu is hij soms wat aan de krappe kant… Lastig.

Al met al een heerlijk horloge welke ik lekker fout deze week bij een overhemd ga dragen, wie doet mij wat?!

Pics or it didn’t happen.







25 likes

Prachtige TAG, prachtige foto’s, proficiat!

1 like

Een hele mooie klok! Veel plezier ermee. Vooral een glazen achterkant vind ik altijd zo mooi, helaas heeft mijne dat niet.

1 like

Mooie Tag, proficiat :thumbsup:

1 like

Mooi man :+1:

1 like

Prachtige chrono van Tag! Veel draagplezier ervan!

1 like

Gave aanwinst, proficiat!

1 like

Mooi horloge met wellicht de mooiste lugs in de markt! Veel plezier ermee!

1 like

Gefelicteerd, erg mooie foto’s gemaakt van je aanwinst

~ Li ricchi cchiù chi nn’hannu, cchiù nni vonnu. ~

1 like

Van harte!!:+1:
Mooie shoot!

1 like

Prachtige aanwinst!! Ik ben nog steeds gek op de mijne :wink:

1 like

Ik kan me nog wel herinneren dat ik jouw foto’s ‘zat’ was. :wink: Jaloersmakend! Nu help ik je een handje. :smiley:

2 likes

Erg mooie foto s van net zo een heel mooie aanwinst gefeliciteerd .:thumbsup:

1 like

Kunnen we anderen ook laten genieten van dat gevoel :smile:

1 like

Waarom zou dat niet op een overhemd gaan? Ik heb al véél gekkers gezien op het werk hoor! (à la Breitling Super Avenger onder een maatpak etc…)
Mooie keuze, je zal er veel plezier aan beleven!

1 like

Prachtige klok, wel een beetje boven mijn budget maar loopt zomaar kans om op mijn verlanglijstje te belanden.
Veel plezier met de aanwinst!

1 like

Absolute topklok! Gefeliciteerd! Gewoon lekker onder een pak dragen. Helemaal niks mis mee.

1 like

Mijn beste,

Schitterende foto’s van een formidabele aanwinst!!
Veel draag-genot!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Past super goed…

Je weet wel, volgens de dresser-nazi’s. :stuck_out_tongue:

2 likes