Toen ik jong en onbezonnen was, begin 20, kocht ik een horloge van het merk Tag Heuer (TH). Dit deed ik mede omdat TH in die tijd sponsor was van Ayrton Senna. Ik keek daar altijd met veel plezier naar en droeg tevens t-shirts van Benetton (kledingmerk en tevens F1 team), waar toen nog vader Verstappen en ene Schumacher reden. Er was dus een klik met het merk en ik plakte zelfs stickers ervan op mijn Citroën AX . Na 9 jaar een quartz 2000 professional te hebben gedragen trouwde ik en kreeg, ipv een ring, een zwarte Omega Seamaster 300m prof.
De TH verdween in de kast en werd later, ivm flipperitus, verkocht. Hierna kwamen en gingen er vele horloges tot ik er klaar mee was. Ik verkocht alles behalve de Seamaster en kocht een Sinn 103 a sa, die ik heb laten graveren op de rotor met de namen van mijn zoons.
2 klokjes dus die niet mee
r weggaan. Toen gebeurde er een hele tijd niets, ik verliet het forum en ging over tot de orde van de dag. Uiteraard kocht/kreeg ik nog wel eens wat maar echt grote aankopen zaten er niet bij. Enige die bleef hangen was de Seiko SKX173.Een krijgertje omdat ik een kennis hielp met de verkoop van zijn collectie Seiko duikers. Tot ik dit jaar 25 jaar bij de baas in dienst was. Ketsing, binnenharken die munten, half maand salaris bruto, netto uitgekeerd. Daarvan kocht ik dus de Tudor Black Bay Blue.
Geweldig horloge, wat sindsdien de meeste draagtijd krijgt, met ook weer een mijlpaal als reden. Toch bleef het merk TH lonken, aleen wist ik nog niet welke. Aangezien ik nog een leuke digitale spiegelreflex camera met duur glas had liggen, welke ik nauwelijks gebruikte, besloten deze te verkopen voor de volgende aankoop van een mooi horloge. Want ik was (ben) inmiddels wel zover dat alles dat ik koop ook kan/moet blijven. Geen impuls aankopen dus meer. Ik wilde eigenlijk een mooie dresser voor erbij maar wist ook al dat die bij mij geen lang leven beschoren waren. Ik keek naar de Certina DS one powermatic 80.
Maar keek ook weer eens naar het merk Union Glasshütte. Nauw verwant met Glasshütte Original maar betaalbaar. Mijn ook viel op de Noramis Grossdatum en dat moest 'm worden.
Tot ik weer begon te twijfelen over de houdbaarheid van een dresser in mijn collectie. Tijdens het surfen op het net stuitte ik op een horloge wat meteen mijn blik ving. Witte plaat (had ik nog niet) geen duiker (heb er al 3 maar deze was wel 200m waterdicht) en van het merk TAG HEUER. Ik kijk inmiddels namelijk weer met veel plezier naar Max en daar is die connectie weer tussen TH en de F1. Dus vandaag naar house of Pertijs in Breda getogen en zeeeer vriendelijk en goed geholpen. Meteen ook een rubberen band, met vouwsluiting, erbij gekocht (is helaas voor een Aquaracer) maar die past niet. Ga ik morgen ff voor bellen, wellicht dat ik hier er iemand blij mee kan maken. Maar goed, het horloge. Een Tag Heuer Formula 1 caliber 6 automatic.
Mijns inziens een prachtige aanvulling op mijn, bescheiden, collectie.
Witte plaat wordt mooi ‘gebroken’ door de seconden wijzer op 6. Prachtige opgelegde indexen/12 en diepte in de plaat door de ring rond de secondenwijzer. Mooie 41 bij 12mm, maar draagt zeker kleiner dan de Tudor. Maar belangrijkste van alles, ik heb weer eeb Tag Heuer. Ik weet dat het op het forum niet het meest geliefde merk is maar ik ben blij.
Groeten
Rutger