Ooit, in den beginne, was het eerste topic wat ik aanmaakte hier een vraag over de echtheid van een TAG Heuer Kirium die ik voor pak m beet de prijs van een kratje bier had gescoord. Deze werd vrij snel ontmaskerd als een vervalsing. Nou ja, zoveel bier drink ik ook weer niet, dus dat kratje… Ach, het zal wel.
Een paar weken geleden liep ik opnieuw tegen een TAG Heuer Kirium aan. Deze versie kon ik echter wél terugvinden, dus nogmaals besloot ik om de gok te wagen. Dit keer voor de prijs van een mooie fles whisky, maar gevoelsmatig met meer zekerheid dat dit een echte zou zijn. Er waren echter twee problemen mee: de batterij was leeg, en het bandje was afgescheurd. Dat leek me niet zo’n probleem, ik had tenslotte de vervalste nog, en de band zou voor mijn gevoel zó overgezet moeten kunnen worden op de nieuwe aanwinst. (Aftermarket banden hebben we geen moeite mee, vervalsingen wél, en alleen draagbaarheid interesseert me als het op banden aankomt).
Mis. De band was een millimeter te breed, maar van staal dus even vouwen of buigen was niet echt een optie… Ook was ik er inmiddels achter dat de kast van titanium is, en een stalen band staat daar ook niet geweldig bij natuurlijk.
Aiaiai, daar ging het gestroomlijnde plan. Zoals op de bovenstaande foto’s te zien is, is de bandaanzet van de kast er niet één waar je even makkelijk en aftermarket bandje op zet. Originele banden waren nog wel te vinden, maar zonder de gesp- je wordt dan geacht de gesp over te zetten, maar ja, die had ik er niet bij. Het is dat ik zo kaal ben als een licht pluizende biljartbal, anders had ik met mijn handen in het haar gezeten. Dus, wat nu?
Ik besloot eens contact op te nemen met @Ko-Banden en hem te vragen of er mogelijkheden zouden zijn om een bandje te maken op basis van het oude materiaal. Gelukkig zag Ko daar geen probleem in, en vandaag lag de prachtige, op maat gemaakte band in mijn brievenbus. Uiteraard kon ik niet wachten om de band erop te zetten… Dus hier is dan het resultaat van Ko’s vakmanschap!
Ko, bedankt voor de snelle service, ik vind het een prachtige band.