Gisteren was ik in het altijd gezellige Breda, waar ik een kopje koffie heb gedronken met @MannetjeMar. De opzet was het vrijblijvend passen van zijn Seiko Marinemaster, om te zien of het wat voor mij zou zijn. Ondanks dat ik de Seiko heel mooi afgewerkt vond, had ik er direct al niet de “klik” mee. Desondanks, zoals dat meestal gaat bij ons horlogeliefhebbers, raakten we aan de praat over de hobby.
Na een tijdje met elkaar gesproken te hebben, stelde @MannetjeMar voor om even te gaan kijken bij (House of) Pertijs, aangezien dat vlakbij was. Aldaar werden we netjes en geduldig geholpen door @Samurai.
Om een lang verhaal kort te maken: na het passen van een aantal horloges samen met @MannetjeMar ben ik bij het om doen op slag verliefd geworden op de nieuwe Monaco met het in-house uurwerk Heuer 02. Ik had meteen die “wauw-factor”! Ik wist dat hij niet uit m’n hoofd zou gaan totdat ik hem zou kopen. Dus ja, hier is hij!
Gefeliciteerd! Ik heb de andere versie die iets meer retro is, de vorm van de kast is de eerste 2 dagen even wennen maar daarna weer je niet beter en is het echt iedere dag genieten
Een Monaco is altijd lekker dik! En zoals je weet, foto’s vertekenen. Mijn pols is 17,5 cm, de Monaco 39 bij 39 mm. Ik hoef er eigenlijk helemaal niet aan te wennen, hij zat gelijk goed!
Hij is echt prachtig. Ik zou er ook graag eentje dragen. Maar tja, kan de centjes maar één keer uitgeven he? Ik gun je er veel shine tijd mee! Ook komende zomer ermee knallen dus!
Hey @Jurtz Ja was een geslaagde zaterdag al zeg ik het zelf… dit ondanks dat ik zelf niets gekocht heb! Maar mijn vuurtje is aangewakkerd door die prachtige Panerai Submersible
De foto’s van de Monaco zijn prachtig… op elke foto is er een andere prachtige wijzerplaat te zien 🟦
En voor alle andere leden hier… Pertijs in Breda is een echt hele mooie en laagdrempelige zaak waar het net even anders is als bij een “standaard” juwelier… als je dus een keer in de buurt bent… zeker even een bezoekje doen
Misschien nog leuk de mensen hier te verwennen met een foto van die adhd rotor @Jurtz