Ik heb deze al eerder gehad en ook weer verkocht in een opwelling van upgradeitis. Achteraf kreeg ik er dan weer spijt van, en ik moest er terug één in de verzameling. Zo geschiedde!
Uiteraard geïnspireerd door het origineel, dat toens werd gedragen door het icoon Steve McQueen:
De vorige vond ik vreselijk dragen op de standaard band (die van 22mm naar 18mm gaat), dus kocht ik toen de stalen band erbij. Meestal ben ik echt een sucker voor staalbanden, en deze was dan ook top. Nu bij deze dacht ik een andere weg op te gaan en kocht ik een vintage Geckota rally band. Nog niet gauw een horloge gehad dat zo hard klikte op een band! Ik ben normaal niet voor leder, maar deze combi is echt top!
De staalband mocht er trouwens ook best zijn, die komt misschien ook er nog bij:
Ik heb zelf een voorliefde voor mijn versie door de prachtige sunburst blauwe plaat, ik heb daar echt een zwak voor. De nieuwere reissue is echter veel dichter bij het origineel (ook met Heuer op de plaat ipv Tag Heuer), en voor puristen geniet die dan ook de voorkeur (veel hebben een gloeiende hekel aan het Tag-addendum). Ik vind de reissue ook prachtig, maar mijn modernere interpretatie van dit icoon vind ik helemaal geweldig.
Ik heb een aantal maanden terug een kans gehad om een originele te kopen voor €6000 en niet gedaan (had de fondsen toen niet), dom van mij:
Die ziet er nóg een tikkeltje moderner uit, maar ik denk dat ik mijn versie verkies… Die onderste wijzer ziet er meer een slechtgeplaatste middenvinger uit dan wat anders
Er zijn dus meerdere uitvoeringen, dan is er nog over ‘smaak’ te twisten inderdaad.
Ik ging er vanuit dat jouw foto van het origineel ‘het origineel’ was.
“Geen smalle polsjes” is nogal een understatement. Mijn linkerpols meet 21cm in omtrek, de rechtse zelfs nóg meer.
Maar de kast is wel verraderlijk, vind ik. Als je de specs leest, 39x39, dan denk je dat die klein is. Maar door de dikte en de vorm draagt die inderdaad best groot!