Beste mede HF-ers,
Recent is mij iets overkomen, hetgeen tot een onverwachte NA heeft geleid en ik dit prachtige forum niet wil onthouden. Deels omdat ik wederom kinderlijk blij met de NA ben maar ook ter vermaeck ende leering voor anderen, om vooral toch met de nodige voorzichtigheid het glibberige pad (waar ik glansrijk vanaf ben gegleden) te betreden.
Het object:
Een geweldig leuke Timex Snoopy Weekender, waarover u zich zou vergissen wanneer u denkt dat daar weinig over te vertellen is. Schaamteloos van de Timex website gekopieerd:
- Case Material: Low Lead Brass
- Band Color: Red
- Buckle/Clasp: Buckle
- Case Color: Silver-Tone
- Case Finish: Polished
- Case Shape: Round
- Crystal/Lens: Mineral Glass
- Dial Color: White
- Dial Markings: Arabic (Full)
- Watch Movement: Quartz Analog
- Water Resistance: 30 meters
- Band Material: Nylon
- Case Height: 9 mm
- Strap and Lug Width: 20 mm
- Case Width: 38 mm
- Attachment Hardware Color: Stainless Steel
En als klap op de vuurpijl:
- INDIGLO® Night-Light
Vermoedelijk kan hiermee, in geval van nood, de hele slaapkamer worden verlicht👌
Het doel:
Oplettende lezers is het wellicht niet ontgaan, dat ik enige tijd geleden mijn dochter heb verblijd met een Omega Seamaster uit 1962 (mijn geboortejaar) waar ze zeer verheugd mee is. Onnodig te vertellen uiteraard, dat ik nog niet helemaal tevreden was, immers zo’n meisje heeft toch ook een daily beater nodig, nietwaar?
De ontvangst:
Welnu, in de voorbereidende fase heb ik uiteraard het (later gewraakte) object in een degelijke verpakking ontvangen en ik was tevreden gestemd. Dit plan kon absoluut niet meer mislukken…
Snel de doos geopend, om vervolgens de volgende doos te vinden, die er ook keurig uitzag. Een daily beater voor mijn dochter waardig mag ik wel zeggen.
Ook deze doos snel geopend, op jacht naar de daily beater en met een sterk stijgende waardering voor onze mede HF-er, van wie ik het horloge had gekocht, volgde er nog een doos…
Gelukkig heeft men bij Timex geen enkel risico genomen en het leuke kleinood voor alle zekerheid van nog een extra doosje voorzien, dus inmiddels ietwat ongeduldig (af en toe mijn karakter ) ook dit doosje snel geopend.
En daar was het presentje voor mijn geliefde dochter, in alle glorie netjes op een standaardje gefixeerd in de verpakking. Jawel, succes was verzekerd!
Nog even het wondertje van dichter bij bekeken, voelde ik mij de koning te rijk, een gelukkige dochter zou mijn beloning zijn!
De anticlimax:
Haar daily beater ontvangende, doorliep mijn dochter hetzelfde ritueel betreffende de verpakkingen en enige tijd later het horloge ziende, zag ik haar gezicht menig opeenvolgende uitdrukking vertonen. Van blijdschap naar nieuwsgierigheid naar verwondering naar nadenken en weer terug naar verwondering en nieuwsgierigheid. Op dat punt aangekomen, keek ze mij wat onbeholpen aan en ik kreeg terstond het gevoel, dat er iets niet helemaal in orde en volgens plan was. Geen fuzzy warm gevoel zeg maar.
Mooi pap, bracht mijn dochter nog uit, waarna een stilte volgde.
Leuk hè, poogde ik de situatie nog te redden.
Jazeker, zei mijn dochter met wegstervende stem…
Maar niet helemaal jouw stijl, antwoordde ik begrijpend en bemoedigend.
Ehhh nee, niet helemaal zei mijn dochter, eerlijk als ze gelukkig altijd is.
Okay, zei ik stoer en mijn arm om haar heen slaande, geen enkel probleem lief, dan gaan we samen een keer een andere daily beater uitzoeken.
Gelukkig accepteerde ze dit aanbod met (voor mij goed bespeurbare) opluchting, vergezeld van een brede lach en de avond was alsnog gered.
Moraal van dit verhaal:
Is uw dochter geen 8, 9 of 10 jaar oud meer maar inmiddels 22 en recent afgestudeerd, koop dan deze leuke Snoopy uitsluitend voor uw eigen gerief. Misschien als leuke vakantie beater…
Misschien wel binnenkort in verloting…