NA: Terug naar de sneeuw

Gefeliciteerd!

We zijn nu een paar dagen verder en hoe bevalt die? Ik heb mijn SBGX261 verkocht en daar heb ik een beetje spijt van. Deze staat al een tijd in mijn chrono ‘winkelmandje’. Is deze het prijsverschil met de 261 waard?

1 like

Dat kan ik niet voor je beantwoorden. Er zijn aspecten die voor mij een meerwaarde vertegenwoordigen:

• Snowflake dial in plaats van sunburst :white_check_mark:
  • Domed saffier in plaats van plat :white_check_mark:
  • Blauwe secondewijzer :white_check_mark:
  • High intensity titanium :white_check_mark:
  • 5 row bracelet in plaats van standaard oyster, dat maakt me niet veel uit
  • Gepolijste wijzers op de lichte plaat :white_check_mark:

Merk op dat ik voor de SBGX265 en 263 geen listprijs heb betaald. @Hotseflots heeft dezelfde niet-listprijs voor zijn 265 betaald, en heeft mijn 263 na aankoop van deze 355 nog scherper over kunnen nemen.

De SBGX355 had ik niet gekocht voor 4300 Euro. Gelukkig ging er een klap vanaf. Op of onder de 3500 Euro vind ik het horloge dubbel en dwars z’n geld waard, en met een beetje zoeken moet dat lukken.

Als we poneren dat je een 26x voor zo’n 2000 ballen scoort, en deze 355 / 357 voor zo’n 3500… Tja. Ik heb het gedaan, maar ik kan het voor jou niet zeggen.

Meer dan uitstekend. Eerlijk gezegd is Grand Seiko’s high intensity titanium het geld al waard, want ik heb nog nooit beter materiaal in handen gehad voor horloges. Het is wat mij betreft het beste, beter dan goud of platina, en ook beter dan Citizen’s Super Titanium met Duratect coating.

1 like

Gefeliciteerd , bijzonder mooi horloge. Draag hem in gezondheid kerel :+1:t3:

1 like

Schitterend Chris! Ik had niet gedacht dat jij dit model zou nemen aangezien jij graag een chronograaf wilde toevoegen aan je collectie, maar dit is ook een perfecte aanvulling op een chronograaf.

Veel draagplezier gewenst met deze Snow Flake dail⛄️

1 like