Welk verschil zie jij dan joh? Je fokt met m’n hoofd.
Nope. Ik was al lang blij dat er een horloge opdook, na al het gezeik. Fedex Nederland moest ook een week over hun leven nadenken nadat hij in Zwolle aankwam. Schijnt allemaal met de douane te maken te hebben.
Maar mooi dat het uiteindelijk goed is afgelopen. Beter de mindere noot meteen in het begin dan halfweg de symfonie, zeg maar.
Zonde dat we het niet kunnen verifiëren, maar ik zou er een goeie single malt om wedden dat Jan Lul van customer service gewoon aan ctrl-a shift-del gedaan had in z’n mailbox omdat zijn vrouw ontdekt had dat hij zich in het printerlokaal liet pijpen door Kimberley van marketing en hij nu terug bij z’n moeder moet intrekken en z’n eigen witte slips wassen met handzeep in de badkamerwastafel. Ofzo.
IT is altijd een gemakkelijke scapegoat! En mail dubbel.
Maar on topic, die is echt knap. Die subtiele textuur op de dial is heerlijk.
Als naast forward bounces wegens volle inbox ook je hele webshop en domein op zwart gaat, zo’n vijf dagen lang, is dan heb je waarschijnlijk echt een IT probleem.
Ik zeg dit met mijn 12 jaar in corporate support organisaties in het hoofd. Ik denk dat mensen heel erg gebeld zijn.
Absoluut. Maar wie z’n mailbox wist genereert geen bounce wegens een volle mailbox.
Ik denk dat Jan Lul zo onder de indruk was van Kimberly’s kunsten dat hij straal vergat om z’n mail ooit te wissen. Dat krijg je als je een golfbal door een tuinslang heen kunt zuigen.
Ik zie dit prachtige NA-topic over een prachtig horloge nu pas.
Ik wilde dat ik een extra like kon geven voor bovenstaande verwijzing, die alleen mensen van zekere leeftijd nog begrijpen.
Nou, @HorlogeHalle en @PowerReserveFan hadden laatst respectievelijk een Jaquet Droz chronograaf en een Omega Connie bij zich die me ernstig in de verleiding brengen. Maar ja, ik weet ook wat @PowerReserveFan allemaal heeft moeten doen voor die Connie om 'm zo minty te krijgen, dat is toch een beetje een rem op de neiging.
Ook jij kent de CycloJet Jetstream oven? Die kan bakken, braden, koken en stomen zonder olie of water, Mike?
Tegenwoordig heet dat gewoon een Airfryer. Vooruitziende blik, die mannen.
Dan schiet je wat mij betreft het doel van vintage voorbij. Dat je een grens trekt, en die ligt voor iedereen anders, en een zo mooi mogelijk exemplaar najaagt dat snap ik. Maar een beetje opgebouwd karakter, gebruikssporen of hoe je het ook wil noemen hoort er gewoon bij.
Zie het als wabi sabi zoals jij placht te zeggen maar dan (iets) meer extreem.
Gelukkig loopt het spectrum van afgeragd naar NOS, waar je je maar prettig bij voelt.
Krassen op de kast en een wat doorleefd uiterlijk, prima, maar dit zijn punten waar ik helemaal stuk van ga als het niet voor elkaar is:
Bij kapot polijsten zou ik middels laser welding de hele kast weer scherp willen krijgen. Krasvrij is het punt niet, het gaat me om de vorm. Die moet gewoon eerlijk zijn.
Glas moet ten allen tijde krasvrij zijn.
Wijzerplaat en wijzers mogen geen patina hebben. Ik ben fan van het bijwerken van verroeste wijzers, het plaatsen van NOS wijzerplaten en het re-lumen van afbrokkelende hoopjes ellende.
Pakkingen moeten doen wat er ten tijde van nieuwe verkoop op de doos stond. Een horloge uit 1965 wat 100m waterdicht was, moet dat nu ook zijn.
Het uurwerk moet doen wat er ten tijde van nieuwe verkoop op de doos stond. Indien nodig, volledig reviseren.
Als ik zo naar die opsomming kijk weet ik ook direct waarom ik niet aan vintage begin. Veel vintage horloges hebben simpelweg de benodigde technische staat niet meer.
NOS horloges die 50 jaar in een kast hebben gelegen hebben ook een volledige revisie nodig voor ik ze wil dragen.