Even een verslag van wat er sinds mijn NA gebeurd is:
Het horloge ging vlak na het schrijven van deze NA ter ziele. Ik kon de tijd nog wel verstellen, maar het uurwerk liep gewoon niet meer. Vervolgens heb ik Excelsior Park aangeschreven, volgde wat genante vragen (heeft u een filmpje van hoe het niet loopt, wat betekent niet lopen, dat soort werk), maar stelden ze van Excelsior Park voor om het horloge integraal te vervangen.
Dus ik eea opgestuurd naar Zwitserland. Dat ging keurig met een Fedex waybill, een retourformulier voor de douane en al die dingen meer. Het horloge was rond 2 januari echter pas in handen van Excelsior, omdat Fedex Zwitserland er blijkbaar een week over deed om iets in te klaren.
Goed. Excelsior Park onderzocht het, de raderen draaiden langzaam, maar 10 januari kreeg ik een bericht dat er een 0 dollar order gemaakt was. Yay. Zo dacht ik. Vervolgens een week gewacht… Niks, nada, noppes. Toch maar eens contact gezocht met support. Bericht gekregen dat het 14 business dagen kon duren.
Dus nog maar twee weken gewacht, zodat er 15 business dagen verstreken. Nog eens een mailtje gestuurd. Hee, een mail bounce. Van één of ander vaag adres. WhoIs bekeken, dat loopt allemaal via een privacy-minded registrar in Florida, dat Excelsior Park. Intussen was de website ook op zwart.
Ik eens naar Nivada gebeld. Het enige merk waar Guillaume Laidet zich mee bezig houdt waar een telefoonnummer van is. Deze mensen gaven aan dat Guillaume geen reet met Nivada te maken heeft, hij is alleen consultant en ingehuurd talking head op beurzen, maar Nivada is verder niet aan Excelsior Park of Vulcain verbonden. Ze konden m’n mail wel door sturen naar Guillaume.
Hmmm. Zo gezegd zo gedaan. Een paar dagen later was de website weer in de lucht, en plots kreeg ik een mailtje van support met duizend excuses. Ze hadden IT problemen gehad, de mail werkte zo-zo, maar alle pogingen tot communicatie mijnerzijds waren wel gezien en gelezen. En zowaar een dag later een tracking code van Fedex.
Kortom: Ik heb me kortstondig zorgen gemaakt dat de toko ter ziele was en m’n horloge gewoon pleite was. Maar hij is er weer. Plotseling heb ik nummer 85 of zo, want een nieuwe. Alles beter verpakt dan de eerste keer, met een kartonnen doos, bubble wrap en al die shit.
Ik ben blij. Het enige verschil is dat ze de vorige keer een klein leren etuitje hadden bij gesloten met het stalen achterdeksel, en dat zat nu gewoon in een vetvrij papiertje gevouwen. Zo’n bruine.
Jammer, het was een leuk etuitje, maar ook maar ter grootte van een deksel, dus ik moest niet huilen.
Hij krijgt lekker veel draagtijd na deze lange en barre tocht.
Ik weet niet of dit mensen afschrikt om zaken te doen met Excelsior Park, maar ik vond het relevant om te vermelden dat hun logistieke processen zo traag zijn als dikke stront. Verder wel keurig geholpen, en het horloge blijft übercool.