De staal/gouden Speedmaster is net zijn zilveren en zwarte wijzerplaat collega’s komen “versterken”.
Heerlijk dragende best grote horloges. Ben er blij mee.
De automaat is vergelijkbaar maar met net een iets andere kast(dikte)
Er ontbreekt er nog 1 ! Wie heeft er een idee welke ?
Van harte! Ik kan niet zeggen dat ik ze uitgesproken mooi vind, maar stoer zijn ze wel.
De moonphase.
Gefeliciteerd !
Inderdaad of ik ze mooi vind weet ik niet.
Maar zijn wel apart!
De duiker mis je nog.
Gefeliciteerd met de aanwinst. Kan ook niet zeggen dat dit de eerste speedmaster is waar ik persoonlijk voor zou gaan, maar voor elk wat wils in horlogeland.
Heeft dit model nog een type of bijnaam eigenlijk? Als ik Google op Speedmaster krijg ik andere horloges te zien
De moonphase bestaat ook nog inderdaad. Dat is echter niet degene die ik bedoelde. Deze zullen wellicht, in nog lagere aantallen gemaakt zijn.
Ik bedoelde te vragen naar welke van de 861 Teutonics die ik dus nog mis.
Wat je schrijft klopt precies en geld ook voor mij; het is eigenlijk de laatste Speedmaster waar ik naar op zoek ben. Ik verzamel de Speedmaster en ben bezig de “gangbare” kastvormen te verzamelen.
Dus van de originele Speedy naar de opvolgende Mark 2, 3, 4, 4,5 en tot slot de 5 aka de Teutonic.
Ondertussen ben ik dus bij de 5 aanbeland.
Op de site van Chuck Maddox lees je van over o.a. de Speedmaster en daar las ik over de Teutonic, een horloge wat als bijzondere editie voor de Duitstalige landen is uitgebracht in verschillende uitvoeringen. Daarvan heb ik er nu dus 3 en ontbreekt nog de versie in goud/staal met zwarte wijzerplaat. Deze hebben dus het 861 uurwerk als “motor”.
Er zijn inderdaad ook Moonphase-uitvoeringen maar die spreken mij niet weer zo aan.
ik denk dat Teutonic de bijnaam is ?
Ah, een complete verzameling Speedmasters aan het aanleggen, nice
Ik ben ook nogal een verzamelaar dus ik kan me dit helemaal voorstellen
Maar het is dus een Mk5 en Teutonic lijkt inderdaad de bijnaam
Even snel naar de brandkast gelopen en op tijd gezet !
Wat een bijzonder horloge hé ? Zwaar op de pols, echt “chunky”. Niet voor alle dag. Deze op de Rikketik gekocht als zeg maar sloper en helemaal naar nieuwstaat teruggebracht. Recent nog de juiste band er nieuw bij gekocht (leverbaar bij Omega).
Ik daar het horloge hoogst zelden maar heb er als onderdeel van de verzameling toch plezier van.
Haha, ik vermoedde al dat je hem aan het opzoeken was. Als ik je verhaal goed gelezen had moest je die allang hebben
Veel plezier met de collectie en de jacht naar de exemplaren die nog missen.
Ja deze is mooi.
Ja, dat is bij mij ook wel een beetje een haat/liefde verhouding. Het draagt inderdaad voor geen meter, maar echt gaaf om bijvoorbeeld met een loup te bekijken.
Ik zou zeggen, laat eens meer van de collectie zien!
Is dat door het titanium? Teutonic? Of de relatie met de Duitse markt…?
Relatie met het “Duitse”. Wikipedia zegt dat de Duitse (ridder) orde via het Latijn vertaald kan worden als Teutonen.
Relatie met titanium is er denk ik niet: ze hadden het dan waarschijnlijk Titanic genoemd !
Haha, of Titonic analoog aan de Speedsonic.
Ook zo’n apart model.
Wat een mooie collectie. Heel indrukwekkend!
2 jaar terug deze post gestart en nu weer terug vanwege de aanschaf van de staal met gouden band en de zwarte dial. 2 jaar intensief gezocht omdat de zwarte dial met staal/gouden band veelal in Amerika te vinden is en die in Europa te vinden zijn domweg schaars en van slechte kwaliteit bleken te zijn. Ik heb zelfs een zwarte wijzerplaat gekocht vorig jaar om die dan maar in een vaker voorkomende staal/gouden band met gouden wijzerplaat te zetten.
Gelukkig bleek dit, echt nog gave, exemplaar te koop op eBay met doos en papieren en lukte het de veiling te winnen.
Ik heb nu de set set van 4 compleet en nummer 5 is de automaat met zelfde kastvorm.
Blij mee ! Verzamelen is best leuk, prettig weekend allemaal.
Wat een gave verzameling!
Supertof dat je uiteindelijk deze topper hebt weten te vinden
Heel gaaf en goed geduldig afgewacht! Gefeliciteerd!
Ik kwam laatst de jaren 80 Omega catalogus tegen waar ze instonden (dacht 1984). Heb je deze wel eens gezien?