NA: The Citizen AQ1010-03A

Eén van mijn twee doelen gehaald!

Zoals jullie wellicht weten is het mijn doel om volgend jaar een Grand Seiko te kopen, dat is voor nu echt mijn ultieme doel.
Mijn andere doel was om dit jaar nog een The Citizen te kopen.
Dat laatste doel is nu behaald en ook nog een stuk eerder dan verwacht.

Al lange tijd ben ik gecharmeerd van de magnifieke afwerking van Grand Seiko. Tijdens mijn “onderzoek” naar welke Grand Seiko ik wil gaan kopen kwam ik erachter dat Grand Seiko niet het enige merk is met zo’n hoge kwaliteit afwerking en uitstraling. Via o.a. HF kwam ik erachter dat Citizen ook hoogwaardigere horloges produceert. Seiko heeft Grand Seiko en Citizen heeft The Citizen.

Enige tijd terug heb ik contact gehad met @Piede. Peter had namelijk een zeer bijzonder horloge in zijn collectie. Een The Citizen AQ1010-03A. Na een tijdje te hebben gecommuniceerd via PB gaf Peter aan dat hij er wellicht wel afstand van wilde doen. Besproken dat als hij zover was wij waarschijnlijk wel tot een deal konden komen. Alleen Peter kwam er veel sneller toe om hem te willen verkopen, we praten over hooguit 1 week sinds ons eerste contact :smile::smile::smile:.
Gisteren was het zover (2,5 week na zijn beslissing om hem te verkopen), ik ben na werktijd bij Peter langs gegaan. We hebben even gezellig gekletst en toen ben ik met een werkelijk fantastisch horloge weer huiswaarts gegaan. Peter is echt een toffe gast en ook super vriendelijk. De deal was snel gesloten en ik ben een blij man.

Het horloge heeft een zilverkleurige wijzerplaat met een hele fijne en lichte sunburst (maar wellicht lijkt dat zo door de mooie glans die het heeft). De diameter meet een zeer bescheiden 37,5mm wat voor mij echt perfect is. En het heeft een geweldig mooie polishing. Volgens mij is dit, net als bij Grand Seiko, ook zaratsu. Verder is het een Eco-Drive dus opwinden is in principe niet nodig.
Ik ben echt zo blij met dit horloge, ik weet nu al dat deze het nest niet meer gaat verlaten.

Mijn doel voor 2024 is behaald. Ik ga ook proberen om de rest van het jaar geen horloges meer te kopen. We zullen over 3 maanden en 1 week weten of me dat gelukt is :smile:.

Peter, super bedankt. Ik ben blij dat jij ervan af wilde hahaha.

Nu heb ik genoeg gekletst, tijd voor een buts foto’s :sunglasses:. Kijk ook hoe de kleur van de wijzerplaat, de wijzers en indexen continu veranderd.

87 likes

Je bent aardig onderweg, maat!

Veel draagplezier van deze en onderweg naar de volgende mijlpaal!

1 like

Een fantastisch mooi horloge, ik ben er op een gezonde manier wel een beetje jaloers op. Heel veel draagplezier gewenst!

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee

1 like

Nou, ik was dus al jaloers toen ik Piede hem destijds zag posten. Dit model wordt al een tijdje niet meer gemaakt en is online ook erg lastig te vinden. Dus ben er extra blij mee haha.

2 likes

Heel fraai! Welkom bij de The Citizen Club!

3 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Ziet er magnifiek uit!!
Chique, met een frisse uitstraling. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Erg mooi! Veel plezier ervan

1 like

Proficiat met je prachtige aanwinst.

1 like

Mooi horloge, veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aankoop :ok_hand:

1 like

Leuk tekstje Reinier! Goed dat ie bij een liefhebber is beland :smiley::ok_hand:

Draag em met veel plezier!

2 likes

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Potverdikkie zeg; wat enorm mooi!:ok_hand:t2::star_struck:

Gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

:boom:mooi :boom:

1 like

Prachtige aanwinst!!
Draag hem met allure!!!

1 like

Schitterend! Van harte met de NA.
Geniet ervan.

Verstandige keuze, The Citizen is :ok_hand:en jouw model mag er ook zijn. Gefeliciteerd met je NA Reinier. Je bent lekker bezig :smile:

1 like

Mooi horloge. Gewoon genieten.

1 like