NA: The Citizen Chronomaster AQ4030-51E

Omdat je (als het goed is) vanzelfsprekend altijd blij bent met een horloge waar je al een tijdje op zit te azen heb ik het maken van dit NA topic bijna twee weken uitgesteld zodat we eerst in alle relatieve rust aan elkaar konden wennen.

Zoals ik in mijn voorsteltopic al had aangegeven was ik op zoek naar een mooie Chronomaster met de zwarte tosa washi dial. Dankzij behulpzame forumleden ben ik in contact gekomen met @vierport die dit horloge in de kluis had liggen. Compleet nieuw in de stickers!

Zo goed en kwaad als het ging tussen het werken, verbouwen en verhuizen door een afspraak ingepland en op naar Dordrecht om het horloge voor het eerst in levende lijve te mogen aanschouwen.

Aangekomen eerst nog een half uur over koetjes, kalfjes en horloges te hebben gepraat met de bijzonder aangename en vriendelijke persoon Paul (aanrader, zou er zo weer kopen) was daar het moment dat de tas open ging en er een schitterende Citizen Chronomaster tevoorschijn kwam.

Kende al zowat elke foto op het wereldwijde web maar in het echt komt dit horloge pas echt tot zijn recht. De zwarte tosa washi wijzerplaat laat zich nog moeilijker vangen dan de blauwe en witte varianten. De combinatie van de zwarte papieren basis dial onder een transparante scheidingsdial en de , daar is ie weer, zaratsu gepolijste (super titanium Duratect) onderdelen zorgt voor een ongekend spel van glans, schaduw en diepte.

Onder het volgende kopje koffie werd de band vakkundig op maat gemaakt (tweezijdig geschroefde pins, yeay Paul) met nog een kleine zijsprong tussendoor over Yema fliegers wat nooit een discussie kon worden door onze identieke mening hierover.

Toen nog enkel even het meest pijnlijke moment van de dag, de rekening… Op voorhand enige twijfels gehad of ik dit soort bedragen voor een kwarts uurwerk met Eco-Drive aan mezelf kon verantwoorden maar dit was nergens voor nodig. Ik durf zelfs te stellen dat gezien het niveau van de afwerking en toegepaste techniek Citizen dit horloge te laag in de markt heeft gezet tov bijvoorbeeld Grand Seiko.

Onderweg naar huis voor een dik uur in de auto, radio lekker aan en zonnetje aan de heldere hemel met mijn NA om de pols. Dat is de leven:

(stilstaand gemaakt, rustagh)

Inmiddels anderhalve week verder en ik durf wel te stellen dat de verliefdheid definitief is overgaan in liefde. Ook de februari/maart overgang glansrijk doorstaan door de perpetual calender. Dit is een blijvertje in de collectie. Het horloge draagt ongekend comfortabel en licht door het titanium. De diepte door de transparante tussendial geeft een erg gaaf effect:

De lume is meer dan oke:

En nog wat meer plaatjes:

Dit was mijn spreekbeurt over mijn NA, bedankt voor de aandacht.

Oh ja, koop er ook een. Val je je echt geen buil aan…

61 likes

Nou, nou. Hoe verschrikkelijk mooi hij ook is. Het is een rib uit je lijf om hem te betalen voor sommigen.

In ieder geval hartelijk gefeliciteerd :partying_face: met de aankoop. Veel draagplezier!

Vind het zo’n geweldig mooi horloge dat ik over de te korte wijzers heen stap. Geniet ervan en draag hem in gezondheid!

Stukje extreme Japanse kwaliteit waar een hoop Zwitsers van dromen

1 like

Heerlijk horloge, wat een schoonheid!
Veel draagplezier toegewenst met je NA :+1:

Ja dat is in absolute zin uiteraard waar en een realiteit waar in de horlogehobby snel aan voorbij gegaan wordt maar ik doelde meer op de relatieve kosten tov een vergelijkbaar horloge. Wil je minimaal gelijkwaardige afwerking van een Europees merk kost het je zomaar het tienvoudige.

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig horloge met een mooie plaat hoor! Veel plezier :nerd_face:

Daar heb je een goed punt! En daar ben ik het zeker mee eens.

Mooie aanwinst

Gefeliciteerd Rik

Je hebt een heel mooi horloge gekocht!

Ik heb de blauwe variant al een tijd op mijn verlanglijstje staan. Ik laat hem daar nog een aantal maanden staan, om te zien of de wens niet bekoelt, maar ik vermoed van niet. Ik blijf enthousiast over de looks en techniek van deze beauty. Draag hem in goede gezondheid!

hoi, Rik
blij dat je er zo van kan genieten,
en ja, Citizen heeft inderdaad kwalitatief goede horloges voor een aangename prijs vergeleken met andere merken.
hun afwerkingsgraad is fenomenaal goed.
ik voel me gelukkig een echte Citizen fan te zijn.
geniet ervan zoals ik er van geniet :smiley:

Jeetje wat een schitterend horloge.

Geniet ervan!

Machtig mooi Citizen . I want him too. :pray: :rofl:

Het blijft me altijd verbazen hoe mooi ik dit horloge vind.

Veel draag plezier!

Mooi hoor, prachtige lugs :ok_hand:

Prachtig man. Veel plezier met dit horloge. Geweldig. :+1:

Die lumed versies blijven toch een beetje trekken. Ik heb de witte zonder lume, maar ergens trekt de ultieme flexibiliteit van een discrete lume versie wel. Groeten van z’n neef, dus:

4 likes

Wat een prachtig horloge is dit zeg! Veel draagplezier gewenst!!:+1:

Veel plezier met deze Topper👌

Prachtig! Van harte met je nieuwe aanwinst en geniet ervan! :grinning_face_with_smiling_eyes: :+1:

Schitterend, ben hartstikke jaloers :slight_smile: