NA: The collection killer

Na veel flippen, leer je je smaak in horloges kennen. Hoe meer horloges je in je handen krijgt, hoe beter je weet waarvan je houdt.

Sommige horloges staan al op de lijst om te flippen voordat je ze binnen hebt, andere krijgen een kans tijdens de honeymoon periode om vervolgens net zo genadeloos te worden geflipt. Weer andere houd je een paar maanden of een paar jaar om vervolgens toch te worden ingewisseld voor iets nieuws. En dan zijn er horloges waar je in een keer verliefd op wordt en waar je verliefd op blijft. Deze zullen jaren lang om je pols blijven om vervolgens van vader op zo’n te worden doorgegeven aan je nageslacht.

Als we de commercials moeten geloven, wordt dat uiteindelijk een Patek. Als we realistischer zijn, wordt dat een birth year Rolex, maar als we alle geschiedenis, marketing, emoties en shit weg gooien, blijft er maar 1 model over dat zich op alle vlakken kan meten met de rest van de horloges op de markt.

Stel je een betaalbaar horloge voor dat onverwoestbaar is, 200m WR, nooit stil staat, nooit een lege batterij heeft, altijd de juiste tijd aangeeft, in het donker altijd perfect leesbaar is, met alarm, chronograaf, wereldtijd, net zo gemakkelijk draagbaar is onder een pak als in de bouw, in vergaderruimtes en op de surfplank, in de kroeg een interessant ontwerp van gesprek is en net zo gemakkelijk een chick magnet. Een horloge waarmee je je huidige verzameling zonder problemen het raam uit kan kieperen. Stel je dat eens voor.

Sinds gisteren heb ik er een. I proudly present to you:
The Japanese Juggernaut.
The Titan from Tokyo.
De Rolex onder de G-Shocks.
The Collection Killer.
De Casio G-Shock GW-5000, op bracelet.

21 likes

Amen.

gister had je hem al en “VANDAAG” mogen wij pas meekijken ??? :rage:

proficiat !!

4 likes

Eerst zelf effe spelen. Prioriteiten enzo.

1 like

ben wel benieuwd naar de verlichting,
ik neem aan dat dat backlight is achter het hele scherm
en niet 2 lichtpuntjes ?

Are you questioning the King Kong of Kyoto? The Digital Doombringer? The Casio Crusher? The G-Shock Godzilla?

4 likes

en dit dan lezen zoals een ring announcer de opkomende boksers aankondigt :smile:

Maar dan: ja een supercool klok! Helaas… zonder wijzers.

2 likes

Mijn beste,

Een gezegende verworvenheid!!
Alle gemak, tijdloos binnen handbereik.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Verbaast me niets dit topic.

Ben naar een 3-piece collectie aan het toewerken en daar is (het broertje van) deze klok een belangrijke inspiratie door geweest. Zuigt de noodzaak van andere (quartz)klokken op als een spons.

Heb zelf het geluk dat ik met de rubberen band net goed weg kom qua maat (hoe de gaten vallen) - dat is met andere banden soms wel anders.
Maar met de stalen band kan je dit dus perfect oplossen.

2 terloopse opmerkingen die ik eerder hier en hier maakte, maar als basis dienen voor 1/3de van mijn collectie :smile:

Dit is wel een knoert van een klok volgens mij…

Valt erg mee. De tweede foto vertekent door de close-up.

42.8 X 48.9 X 13.5 mm

Haha leuk! Enige G-Shocks die ik wel leuk vind! Enjoy.

Geweldig! Ik zat er helemaal in @watchagain We all need a G :sunglasses: #Enjoy

1 like

Stoer ding! Gefeliciteerd!

Mooie !! Moet mij er toch ook nog ooit een aanschaffen !

Mooi ding! Lijkt ontzettend op de square G-shock van een jaar of 30 geleden, maar dan gemoderniseerd. Alleskunner en een knipoog naar vroegah, leuk.

Aangezien dit jouw topic is, neem ik ff je rol over…aan een touwtje zou ook zo wat zijn…
Veel plezier gewenst met deze aanwinst :stuck_out_tongue_winking_eye:

Monaco4u1 Are you questioning the King Kong of Kyoto? The Digital Doombringer? The Casio Crusher? The G-Shock Godzilla?

No… just offering “HIM” a chance to rub in the fact all other watches are measly boggers, not fit to hide in his shadow.

Man wat komen er opeens veel vierkante G-shocks voorbij… Ik heb de mijne ook binnen maar durf er geen topic meer over te openen. Daarom show ik hem even bij de jouwe, in jouw topic! Heb je met automatische achtergrond verlichting? Mijne heeft dat wel, werkt alleen niet echt optimaal. Ik heb ook voor de normale band en zwarte display gekozen. Bevalt je stalen bandje? Ah genoeg, hier zijn broertje:

Maatje is echt perfect, kleiner dan ik dacht, beter dan verwacht.

1 like

YES SIR! :+1:

Waar koopt men dit fraais?

Grt.