NA: The Farer has Landed. Badoem tsj.

Ik heb ook wel wat vintage banden van ze, maar de Bologna was voor mij een ontdekking. Die komt uit de doos met donkere vegen over een verder vrij dressy bandje. Of dat nou distressed is, of ze gebruiken huiden waarvan ze een littekentje niet schuwen, of ze lakken hem expres onregelmatig… Het zijn mooie levende bandjes, ik vermoed zomaar dat ze het erg goed doen op die vintage horloges van jou, dat gaat dikke mik zijn. :+1:

1 like

Mooi verhaal en prachtig horloge :+1:

1 like

Dit . Mooi natuurlijk leer. Heb er ook verschillende bandjes van

Heb het merendeel op NOS UG zitten. Maar heb wel colareb voor op de King seikos. Wil eigenlijk nog naar molequin… maar dat is wat meer gepolijst.

Nadeel voor mij is dat ik 18/19mm horloges hen met 14, 15 en 16mm buckles. Dus ik kan niet altijd makkelijk uitwisselen en veel fabrikanten leveren het niet.

1 like

Ik ben fan van de Watchgecko Radstock. Leveren het gamma van 18-22mm, en die banden zijn gewoon mooi. En plat. De 18mm loopt op 14mm af, de 19 en 20mm taperen naar 16.

Ik kon op de Bologna de 16mm King Seiko gesp monteren, maar ik heb hem er af gehaald omdat die gesp weliswaar mooi is, maar ook te hoekig om comfortabel te zijn, dus ik gebruik geen merk-gespen meer.

Gefeliciteerd met dit mooie kleurige horloge :heart_eyes: :wave: :clap:
Leuk dat de kleur van de wijzerplaat door het licht veranderd.
Is dus een mooi afwisselend horloge. Bij elke lichtinval anders.
Tof verhaal met de foto’s zo erbij .
Leuk gedaan en dat je dit mooie kleurige horloge maar lang en veel met plezier mag dragen

1 like

Wat never changed bij @Fate_Amenable_To_Change is de uitmuntende horlogesmaak en topkwaliteit van de NA topics, hulde!

image

2 likes

Nice! Gefeliciteerd!

1 like

ZEKER! Tof gedaan

2 likes

Vintage King seiko is 15mm.

Ik vind die gespjes een meerwaarde.

1 like

Ai. Dan kom je al gauw bij de custom bandenboeren terecht.

Ik ook hoor, als ik moet kiezen tussen een supercool font wat 90% van m’n werktijd op een bureaublad rust of iets wat niet in de pols graaft, dan vrees ik dat het gespje voor de bijl gaat.

Nu heb ik een vermoeden dat vintage gespen wel comfortabel zijn, want in de jaren 50 en 60 werden elegantie en miniaturisering nog op prijs gesteld. :slight_smile: Ik ga niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar een paar dingen toch echt wel.

Ik heb dit altijd een heel mooi horloge gevonden. Veel plezier ermee. En prachtig topic weer!

1 like

Dank je!

Erg blij inderdaad, blijft super om naar te kijken en door de maat draagt hij ook perfect (als in: je merkt eigenlijk niet dat je een horloge om hebt). Hopelijk heb jij er net zoveel plezier van.

Dat maakt 'm net wat cleaner, erg mooi gedaan. En valt het ronde datum venster ook wat minder op. Die 2-24 schaal ligt aan de foto’s inderdaad. Ik heb 'm nu voor me en in dat opzicht is hij gelijk aan jouw IV.

1 like

Mooi hoor!!!

Mooie details die je vast hebt gelegd, zoals de kroon!

En wederom erg leuk om te lezen!

1 like

Geniet van deze mooie tijd :sunglasses:

1 like

Hij is weer prachtig. Dit merk weet hoe ze kleuren moeten gebruiken. Mooi hoor.
Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Mooi horloge. Heb er ook al naar zitten kijken, de kleurencombo is toch echt prachtig.

1 like

is een must.

Zoiets?

1 like

Van harte. Heel leuk die kleurtjes. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je iets kleurigs erbij wilt hebben en dit is een erg leuk horloge. Sowieso een merk dat leuke dingen doet.

Rond datumvenster vind ik nooit geweldig, datumpositie zoals zo vaak ook net niet perfect. Zonder datum was nog beter, maar dat is het enige puntje eigenlijk (sorry). Verder kast, kleuren, maat, allemaal heel gaaf. Enjoy!

1 like

Het kon maar zo eens een blijvertje zijn. De maten, die zijn echt goed. Dat hij er mooi uitziet is een bonus, maar ik heb gemerkt dat wat niet lekker zit het niet lang vol houdt. Deze doet allebei leuk. :+1:

Ik zal je bekennen dat mijn ogen te slecht zijn om alles zomaar op te pikken. Net als dat de secondetrack op de buitenring toch echt iets dikkere strepen heeft per seconde. Dat moet ik echt in vol daglicht doen wil ik het zonder loep of vergrootglas zien.

Daarom maak ik vaak ook detail foto’s, dan kan ik dat allemaal nog eens nader aanschouwen.

Nomos, AnOrdain, Farer en grappig genoeg als ze er zin in hebben en ze hebben een goeie dag, Rolex. Dat zijn merken die me in het hoofd schieten met een mooi gevoel voor spielerei met kleur. Ik tel Studio Underdog even niet mee. :slight_smile:

Liever de Bologna of de Radstock. Die zijn dun, van mooi leer gemaakt, en hebben geen overdreven grain over de bovenkant. En ze kosten maar 45-50 ballen per band.

Daar hoef je je absoluut niet voor te verontschuldigen hoor, dat was ook een ding voor mij. Iemand merkte al op dat ik had geroepen dat ik ronde datumvensters haat, en dat is zo. En over datum-posities heb ik ook al genoeg lopen zeiken, dus je preekt voor het koor, vrees ik.

Ondanks dat minpunt vond ik 'm inderdaad gaaf genoeg om te kopen, want lekker zomerklatsertje met best een handige complicatie. We zijn het roerend eens.

Da’s trouwens ook een reden dat ik liever Watches by SJX lees dan Hodinkee, W&W, A Blog to Watch en Fratello. Die laatste vier schrijven marketing fluff, terwijl SJX daadwerkelijk een mening geeft over ontwerp of techniek. Dat kan ik wel waarderen.

6 likes