NA: The King of Cool had een favoriet horloge. Dit is dat horloge.

Mooi horloge, mooie geschiedenis, gave lume. Prachtig uurwerk werkelijk, helaas niet zichtbaar, maar wel begrijpelijk niet zichtbaar.
Ik zie geen cathedral hands, vind je dat jammer? Zelf vind ik deze wijzers mooier hoor.

Geniet er van!

1 like

Fijn opgeschreven verhaal weer en de reverse panda in 39mm is wat mij betreft de coolste versie. Well done indeed :+1::sunglasses:

1 like

Tja, de oorspronkelijke modellen met Cathedral wijzers zijn goed vertegenwoordigd in de Pioneer collectie van Hanhart. Maar specifiek de 417ES heeft ze nooit gehad.

Het is dus periode-correct en correct voor het specifieke model. Ik vind 'm eerlijk gezegd strakker zonder de cathedral hands, al kan ik die modellen ook goed hebben.

Evengoed, als ze de TachyTele bijvoorbeeld in 39x13mm uit brachten zou ik alsnog de 417ES kiezen.

Hij is nipt anders dan de OG zwarte die Steve McQueen had, maar je kon wel eens gelijk hebben. Dank je!

1 like

Potverdikkemie… Wat een mooi horloge heb je daar.:star_struck:

Hanhart is een erg leuk merk.

Al jaaaren zit ik te loeren naar de tachytele. Ik hoop nog steeds dat ze bij Hanhart het licht gaan zien en de tachytele gaan uitbrengen in 39mm.

Enfin. Geniet van dit mooie horloge in goede gezondheid.

1 like

Phoe, die is fraai zeg.
Maar die Excelsior Park is toch ook wel heel erg prachtig. Een mens zou niet moeten hoeven kiezen…

1 like

Tussen droom en daad
staan wetten in de weg
en praktische bezwaren
en ook weemoedgheid
die niemand kan verklaren
en die des avonds komt
wanneer men slapen gaat

5 likes

Heel gedetailleerd! Prachtig, gefeliciteerd!

1 like

Treffend… Kan niet anders zeggen.

1 like

Weer geweldig geschreven @Fate_Amenable_To_Change .

Die Excelsior zou me, net als deze Hanhart, ook goed kunnen bekoren. De Hanhart, wint het van de twee met de hakken over de sloot. Dit, voornamelijk door het verhaal eromheen.

Maar… Ik heb met mijn Aziatische wortels de polsmaat van een Europese vrouw…
Hopelijk brengen ze de kleine chronograaf maten van de tijden van weleer ooit weer terug. Tot die tijd, blijft ik wel vintage dragen.

Ook heerlijk om te zien dat de YouTube integratie goed werkt. Mijn oude NA’s zijn sinds de update muziekloos… Moet weer eens een nieuwe schrijven, maar mijn niet gedeelde NA’s, zijn ondertussen niet nieuw meer :sweat_smile:

1 like

Op een bruine band is-ie al zoveel beter dan alles wat ik op zwart voorbij heb zien komen, dat siert 'm echt! Proficiat. Ik zal goed op de EP passen. :+1:

2 likes

Prachtige aanwinst deze coole Flieger! Mooi merk ook.

pngtree-original-approved-stamp-and-badget-design-red-grunge-png-image_6293837

1 like

Maar zijn ze leuk om te lezen? Als je een alinea toevoegt over de ervaring van het dragen heb je zomaar een long term review gemaakt. :+1::+1:

Overigens draagt hij best compact.

Ik zal niet gaan zeggen dat ik het nog gezegd heb. :upside_down_face:

Dat zonder meer. Een echte independent bovendien. :point_up::thinking::+1:

1 like

Grappige toevoeging:

Ik had Felix Wallner een mail gestuurd dat het me eindelijk gelukt was om een Flyback te kopen, komt ie terug met twee foto’s die ze recentelijk van hun museum-stuk hadden gemaakt:

Dit zijn dus foto’s, geen renders. :slight_smile:

Blijkbaar staan ze ook zeker open voor bezoek. :slight_smile:

4 likes

Gefeliciteerd met dit mooie horloge. En weer een leuk verhaal dat waarde aan het forum toevoegt. Dank. :pray:

Ik dacht dat jij ook wat kritisch bent over dikke kasten? Deze kan dus nog net?

Veel plezier!

1 like

Veel plezier dermee en zeer leuk verhaal en filmpjes :wink:

1 like

Wat een mooi verhaal is dit , ik heb genoten :slightly_smiling_face:

1 like

Dank weer voor je leesvoer, je enthousiasme, verdieping in de materie.

En daarnaast gefeliciteerd met deze aanwinst!

Weer wat geleerd over Hanhart, ik dacht dat het een veel jonger merk was.

Weer een merk op mijn wensenlijstje. :wink:

1 like

De Excelsior Park is me ooit als 13mm verkocht, blijkt 13,5 te zijn met dichte bodem. Die droeg op zicht prima in vergelijk met de 15,5mm dikke Sinn en Yema chronografen.

Sterker nog, een mechanische chronograaf van 13,3, zoals de Hanhart is, is eigenlijk dikke prima. Natuurlijk is het geen El Primero, maar het is ook lang geen IWC, Sinn, Yema, Hamilton of Longines van boven de 15mm.

Voor een driehander is het niet acceptabel, voor een chronograaf is het dikke prima.

Sterker nog, degenen die het over hebben genomen van de familie zijn ex werknemers. Het is dus gewoon ouder dan zowel Rolex als Seiko, als we eerlijk zijn.

Sorry man.

2 likes

Bij mij 2. De Excelsior ook…:man_shrugging:

3 likes

Mooi, veel draagplezier, en een mooi verhaal :ok_hand:

1 like