Mooi verhaal. Mooie Seiko ook. Ik vind de Sarb reuze saai, maar dit horloge is door deze bijzondere wijzerplaat een plaatje.
Zo jammer dit
Ik mag haar wel geloof ik
Heerlijke beschouwing van een prachtig ingetogen all-day-every-day horloge. Thanks voor deze leuk
Geniet van deze toffe aanwinst
Mooie review Chris, en ben het grotendeels met je eens. Maar goed, ik heb een blauwe hè.
Wat ik heul erg jammer vind - très dommage zeg maar- is de lumen op de wijzers. Maar ik zie het door de vingers.
Goed verhaal, lekker kort.
Oh nee, mooi verhaal en ondanks de lengte zeer de moeite waard.
Bizar hoe die wijzers reflecteren ondanks het patroon. Kan iemand me dit uitleggen?
Dia-shield:
Met plezier gelezen! Heel tof horloge ook deze
Prachtige aanwinst
Prachtig horloge en dito verhaal. Bedankt! Straks wil ik er ook een.
Leuk stuk tekst
Prachtig horloge, ik vind de wijzerplaat heel tof!
Is dit dan ook een SARX killer ?
Leuk ding hoor en ik dacht inderdaad dat er een driedimensionaal patroon op die wijzerplaat zat… weer wat geleerd vandaag
Veel plezier ermee
Allemaal leuk en aardig, maar waar blijft de Serica?
Gave review! Ik doe mijn SARB nog niet in de verkoop omdat het patroon in de wijzerplaat mij persoonlijk niet aanspreekt, maar ik snap je redenering wel.
Hebben ze er misschien een vlakke transparante plaat overheen gelegd die zorgt voor de reflectie? Een beetje zoals bij de Citizen Chronomaster, waarop de tekst is gedrukt?
Bedankt voor deze review! Mooie foto’s ook
Da’s een mooie beschrijving, dat klopt als een bus. Het is juist het feit dat de zwarte, door Seiko Sumiiro genaamd naar Oost-Indische inkt, zo verschrikkelijk onder de radar is dat hij werkelijk altijd en overal kan.
Ik juist niet. Die Aitetsu van jou schurkt heel, heel erg dicht tegen mijn GS SBGV239 aan.
Het is al een beetje gek dat ik ze naast elkaar in de kist heb, maar het feit dat de wijzers lume hebben maakt het voor mij een soort van verkoopbaar.
Ik heb me een slag in de rondte gezocht, maar geen van de horlogejournalisten maakt er een punt van in hun reviews. Ik had het niet verwacht toen ik 'm kocht omdat iedereen het als reliëf presenteert. En Seiko zelf zegt helemaal niks over hoe ze de wijzerplaten maken.
Misschien dat ik ze nog eens aanschrijf.
Nja, da’s een moeilijke vraag. Ja, ik vind deze horloges mooier dan de oorspronkelijke SARX035 en SARX033. Dat zit 'm voor een deel in de wijzers, die toch complezer zijn, en voor een deel in de maat. 39,3mm vind ik een betere maat dan de 40,8mm van de SARX serie.
Er worden nog oorspronkelijke SARX modellen gemaakt in de 055 en 057. Zie hier een 057 in Dia-shield coated titanium (zonder lume, @WilSeiko).
Voor de oplettende burger, deze kastvorm lijkt best wel op de USA limted GS Spring Drive Kersenbloesem. Dit is toch het dichtste bij een 62 GS kast wat je voor rond de 1000 Euro kunt kopen.
Maar de SARX serie is groter dan dat, en groter dan men denkt. Zo zijn er horloges in porselein en emaille, ook in wat exotischer kleuren:
De SARX horloges met bracelet hebben allemaal een 40,8mm kast, zijn allemaal 11mm dik, 100m WR en hebben allemaal twee halve schakels op de bracelet. Ze hebben ook allemaal een 5-piece bracelet en zijn allemaal voorzien van AR coated glas. Voor wie nu denkt, hee, dat klinkt bekend…
Mijn SPB203J1 is dus eigenlijk ook geen SARX killer. Het is een SARX.
De SARX083.
Ze liggen in Frankrijk.
Yup, en eerlijk gezegd, de SARX055/57 hebben ook geen lume, dus het is dit model of de SARB als sub 40mm sporthorloge met lume je vereisten zijn. Of de nieuwe Alpinist 1959.
Nou, bij de Citizen zorgt dat er voor dat “Citizen” en “Chronomaster” echt lijken te zweven.
Dat zie je niet echt op mijn foto, maar het geappliceerde Seiko logo lijkt echt “flush” te liggen met het zwarte oppervlak. De gedrukte tekst “Presage Automatic” lijkt ook echt plat aan het oppervlak te liggen. Als het een transparante laag is is hij donders dun en zeer, zeer helder.
Dank!
Leuk geschreven. En zeker een mooi horloge.
Dit doet mij toch ook weer twijfelen over de gmt versie.
Die is wel 2,9mm groter en 2,6mm dikker, als ik het wel heb. Maar als dat geen bezwaar is, de kleuren zijn supercool.
De witte is ook erg mooi.
Maar waarom twijfel je?
Mijn pols omtrek is zo’n 21cm dus dat zit wel goed, hij valt goed om de pols bij mij (heb de groene al eens gepast).
Ik kan moeilijk wennen aan de datum subdial, zo close-up ziet het er weer heel verfijnd uit, maar ik ben bang dat ik mij daar op den duur aan ga storen.
De kleuren zijn inderdaad fantastisch, ik vond de groene wel echt eruit springen maar meestal als er twijfel is word het hem niet bij mij.
Verstandig. Ik heb door schade en schande geleerd bij twijfel geen horloges te kopen.
Maar aan de andere kant is die datum dial ook wel weer subtiel en eens wat anders. Verder is de afwerking geweldig van zowel de kast als band. De wijzerplaat is ook gewoon een genot voor het oog.
Misschien toch nog eens passen haha.
Crack. Dat is wat het is.