Ik heb een aantal keer goed moeten grinniken om de review. Veel draagplezier gewenst!
Overigens ben ik wel benieuwd hoe die dial er in het echt uit ziet.
Ik heb een aantal keer goed moeten grinniken om de review. Veel draagplezier gewenst!
Overigens ben ik wel benieuwd hoe die dial er in het echt uit ziet.
Hallelujah! Prachtige review, gefeliciteerd.
Prachtig neergezet weer, zowel in woord als beeld. Mooi ook hoe jouw oog voor detail mijn beeld van dit horloge volledig verandert na het lezen van jouw NA.
Maar een lijvige NA van jou, zonder wr vermelding???
Woordkunstenaar ben je!
Heel leuk topic, grappige en informatieve beschrijving. Hier ook verbaasd dat de plaat vlak is en verbaasder dan ze dan het vlakke plateau onder het Seiko logo hebben geplaatst.
Mooi ding, veel plezier ermee!
Zo mijn Sarb033 maar weereens om doen.
Edit: Rolexforums staan vol met discussies over de prijzen. Seikoforums staan vol met vroeger was alles beter. Het houdt ons bezig. En eindigt vroeg of laat met “shut up and take my money”
Erg mooi opgeschreven verhaal. Bij die plaat heb ik dus — nu blijkt — ook dezelfde denkfout gemaakt: het is geen reliëf dat je ziet.
Alleen de genoemde verschillen over de band ten opzichte van een SARX begrijp ik niet: In mijn optiek zijn er dus geen verschillen. Ook de SARX heeft 4 halve schakels en afgeschuinde vlakken in de milled sluiting. Persoonlijk vind ik daarnaast dat de sluiting bij de SARX mooier geïntegreerd is in de band.
Desalniettemin proficiat met deze mooie aankoop. Geniet ervan!
Kijk, daar kun je mee thuis komen.
Dank voor de info, leerzaam en meer dan leuk om te lezen.
Heel veel geluk met deze bijna GS.
Het onderwerp, horloges.
Uiteindelijk wil je toch een Seiko!
Hehehe… Ik roep ergens dat de spec van de SARB en deze Sharp Edges gelijk is. Maar in alle eerlijkheid, da’s zo impliciet, die 100m, dat ik 'm nog amper benoem.
Dank je. En veel draagplezier met de SARB. Merk overigens op dat ik dat horloge niet aan het afkraken ben, he? Ik heb ze vijf jaar lang met groot plezier gedragen. Ik ben alleen het “vroegah was alles betah” gebeuren aan het affikken.
Sterker nog, de 017 hield het vol waar de duiker het af liet weten.
Yup. Helemaal eens. Waarbij, ik ben wel veel selectiever geworden. Ik denk tegenwoordig vier keer na over kleur, maatvoering en stijl voor ik de trekker over haal.
Als je nog eens goed terug leest, zeg ik dat het dingen heeft zoals de SARX band die ook heeft, dus dat was mijn bedoeling niet. Ik bedoelde te zeggen dat de band veel raakvlakken heeft met de SARX03x, maar dat ie wezenlijk verschilt van de SARB03x. Dat was misschien onduidelijk.
Sterker nog, deze SPB203J1 heet in Japan gewoon een SARX083, dus het is een SARX band. Beter dan de Brightz, allemaal, vanwege de halve links. Nu vind ik de SARX083 wel iets mooier dan de 033/035/055/057, maar da’s vanwege het overhangende lipje.
Is dat exact de reden dat jij de SARX banden die geïntegreerder lijken mooier vind? Omdat ze dat lipje niet hebben, neem ik aan?
Dat staat als een paal boven water.
Zeer geslaagd ontwerp van Seiko San…en ik denk een mooie nieuwe richting ook. Goeie combi van techniek en looks…en voor een nette prijs.
Enjoy!
Qua marketing in het buitenland, absoluut.
Maar wat @MechanicalFreak en @Timo9 ook al terecht vroegen / opmerkten: De SARX serie was de laatste jaren de JDM serie om in de gaten te houden. Allemaal met fatsoenlijke bracelets, velen ervan met DiaShield en AR coated glas… je kunt goed één rechte lijn van de SDGM/Brigthz naar de SARX03x naar deze generatie 05x/08x trekken. En die SARX serie zat altijd al rond de 750 - 1000 Euro.
Zie hier een review van het horloge wat @Cand1de me vijf jaar geleden al probeerde te verkopen:
Ik kocht toen deze ex van @Windhund:
Misschien moet ik terug nemen dat de huidige band er veel strakker uit ziet. Hoe langer ik kijk, hoe meer het gewoon dezelfde bracelet lijkt.
Hee, heb ik wat gemist? Waarom is ome Candy “een woord wat niet is toegestaan” geworden? Que?
Die lijn is duidelijk idd. Mooi dat men dit nu ook buiten JDM doet. Was toch beetje een gemis.
Goed verhaal! Ik vond de sharp edge eerst maar niks, na deze post vind ik hem toch stiekem wel vet
Het heeft bij mij een jaar, een nieuwe kleurstelling, en wat realiseringen over de Alpinist 1959 gekost. Wat @Dao zei: Shut up and take our money.
Leuk om te lezen Chris! Zoals je weet ben ik niet wild enthousiast over deze horloges maar nu begin ik toch weer te twijfelen door jou goed doordachte post!
Pics or it didn’t happen!
Ja, inderdaad. Eenmaal om de pols lijkt het een glad geheel. Net als een armband. Ik vind dat persoonlijk een erg elegante oplossing en past bij de uitstraling van een SARX of een horloge in het hogere segment zoals een GS.
Waarom denk je dat ik weer een SARX035 heb gekocht? Psies.
“Maar, hoe kan een horloge van 900 ballen en dezelfde specs heeft als die SARB van 500 ballen”.
Ik dacht dat u er 425 voor had betaald destijds😜.