Heel vermakelijk geschreven Chris! Wat mij betreft hoeft de SARB niet gekilled te worden met name de 033/035 staan op zichzelf. Glaasje te flets? Band niet ok? Is allemaal op te lossen.
Als Seiko de koning van de lume is dan is Seiko ook zeker de koningin van de wijzerplaten. Jouw NA bewijst dat maar weer. Al had ik het misschien juist wel gaaf gevonden als deze plaat in reliëf was uitgevoerd.
Maar platen maken kunnen ze! Van speelse vrolijke voetjes en rondzwemmende roggen. Van prachtige sunbursts tot aparte kleuren.
Omdat ik meer en meer naar de kleinere maten neig ben ik wel een tikje jaloers op die 39mm. Dat gezegd hebbende heeft de wijzerplaat van de SARX047 mij over de streep getrokken.
Met verzendkosten, btw en invoerrechten zit je bijna op de NL list price toch? En dan waarschijnlijk ook wat extra geduld voor de verzending vanuit Japan naar NL erbij.
Bevalt ie? Mooi he, dat glaasje? Courtesy of ome @HanDavinci, ik vind het echt een upgrade.
Hahahaha… Je kunt me uitlachen, maar nu mensen weer foto’s van SARBs posten in dit topic jeukt het toch wel weer een klein beetje. Het is maar goed dat ik geen ruimte heb in huis voor meer horloges.
Tja, neem het in de context van de “vroeger was alles beter”-crowd. Eerlijk gezegd: Voor het geld, die 240-425 die ik per stuk betaalde, waren ze niet te kloppen.
De hele Sarx / Brightz / Sharp Edge serie heeft natuurlijk concurrentie. Voor 1500 Euro moet ik dan kiezen tussen de SE en de Baltic, bijvoorbeeld, en ja, dan kies ik de goedkopere Baltic. Of Farer GMT.
Voor 750-1000 Euro heb je concurrentie van de Tissot Gentleman, de Sinn 556l, de Archimede Klassik 200 en nog een rits horloges, dus ook daar moet Seiko harder z’n best doen om te overtuigen dan toen ze nog een zeldzaamheid van klasse maakten voor minder dan 500 ballen.
Ik vind het juist fascinerend dat ze je echt overtuigen dat je naar een reliëf zit te kijken, maar dat het stiekem pianolak-vlak is. Hoe dan?
Los van de sunbursts, de aparte kleuren en de motieven hebben ze natuurlijk ook hele sloten aan prachtige materialen. Zo zou ik naast de bovenstaande Emaille nog wel eens een Urushi willen hebben.
Daar hebben @horlogehalle en ik het over sinds hij die prachtige, prachtige limited scoorde. Kom er maar in!
Teal met lamellen… Prachtig.
Ik zou @DKremer een berichtje doen of je er niet uit kunt komen. Want als je de verzendkosten er bij pakt vanuit Japan, en je rekent de BTW er bij, dan zou ik 'm liever met een stroopwafeltje bij krijgen.
Waarom noem jij je niet Metinista? Ik heb net drie seizoenen “Pose” achter de rug, and I would support the House of Metinista.
Dat gaat meestal razend snel. De ene keer dat m’n huisdealer me niet kon helpen had ik binnen vier dagen een SUT403 op de mat van ome SeiyaJapan.
Hee! Daar hebben we er één, zo’n “vroeger waren ze beter” azijnzeikerd. Maarreh, you do you, and I’ll do me.
Ik zie de waarde van dit horloge in. Als je het naast een Sinn 556, Archimede Outdoor Protect en Tissot Gentleman Powermatic 80 legt, overleeft het de slag met glans. Zeker als je bedenkt dat de Sinn op bracelet 1190,- moet kosten of zo.
Nu vind ik het niet kies om over geld te praten, maar aannemen dat ik list betaalde is wel een denkfout. Dat zoeken jullie maar met de diverse handelaren uit. Zelfs de webshop van Olfert staat je toe om een aanbod op te vragen.
Nou, als je me vertelt dat ik net 900 ballen neer heb geteld voor iets wat in jouw ogen maar 350 ballen waard is, dan komt dat niet als compliment over. I shudder to think hoe een belediging er dan uit gaat zien.
Maar sorry, zoals je ziet had ik het niet zo gelezen. No harm no foul. Ik raad je wel aan om aan je complimenten te werken. Zeg eens wat leuks tegen de buurvrouw, of zo. Om te oefenen.
kunst met een Hoofdletter nog wel, hoe duidelijk wil je het hebben
Je hoeft het onder ons hier allemaal niet zo te verantwoorden hoor, dat je meer betaalt dan de specs rechtvaardigen. Ben je toch een beetje van slag door de kritiek van je partner dat je hier zo`n uitleg bijeen ratelt ?
En als je mijn buurvrouw ziet, geen compliment bij te verzinnen …
Zeker geen geld voor een sportieve dresser. Seiko had nog zo’n leuke prijsknaller met de SKX in huis. Das war einmal. In zeker opzicht bezorgt Seiko zichzelf concurrentie.
Deze SPB203J1 gaat toch de zachte rondigen van mijn 035 niet kunnen doen vergeten. Nochtans zal de Gentleman uit zijn pijp moeten komen om zijn mannetje te blijven staan.
Voor mij, nog even niet . Maar hij is in ieder geval een waardige opvolger.
Hahaha… Daar wringt de schoen. Ik ben geen kunstliefhebber. Kunst doet me aan een documentaire over Anton Heyboer denken. Die stond gewoon tubes verf op een canvas leeg te kwakken terwijl hij riep “Zo, weer 5000 Euro, mensen betalen dat er voor”.
Prachtige man, mooi inkijkje in de kunstwereld.
Dat doe ik dus niet, in dit geval. De specs zijn namelijk echt meer dan goed voor dat geld. Ik heb in ieder geval geen 4500+ Euro betaald voor een horloge met exact diezelfde specs, dus dat scheelt alvast.
Maar ik wil de uitdaging wel aan: Welk horloge ken jij met geharde stalen kast, AR coated saffier, automaat, 70 uur gangreserve, 100m WR en bracelet met halve links voor 350 Euro?
Eén regel: Chinese knock-offs van andermans ontwerp tellen niet mee. Het dichtstbijzijnde horloge wat ik ken met geharde kast is de Traska Commuter.
Allemaal uitverkocht. En ook 479 Euro ex import, shipping, BTW en handling. 613,- Euro verder ploft ie op je mat.
Als je er eentje vindt.
Daar ligt de uitdaging.
Lummel.
Tja. Ook de SKX had een killer, maar die is een stille dood gestorven. Waarom is de Mini Turtle niet populairder, heren?
Klopt, maar jij had het over die 350,- van de SARB, en dan naar 900,- is best een stap. En dat heb je knap uitgelegd ook nog
Ik ben niet zo thuis in onder de 900,- maar dan heb heb je deze prachtige 80 uur gangmaker van Tissot die prima voldoet met 10 bar, automaat, saffiertje en gewoon staal is hard genoeg. Band maken ze op maat voor je dan hoef je niet zelf aan te klooien