NA: The SARB killer. Of is Seiko van het padje af?

:smile: Mooie review!

1 like

Leuke review. Heb ook -uiteraard- een SRAB033 gehad, maar vond het best een saai horloge. Mezelf wijsmaken dat het een poor man’s GS was lukte niet, dus hij is snel weer verdwenen. Wat ik me wel herinner is dat de band veel te glimmend en veel te lang was :wink:. Dus voor bij is iets als snel een “SARB killer”…

Vind de kastvorm goed geslaagd. Wijzerplaat ook heel bijzonder. Zou het snel vervelen? Tijd zal het leren.

Zou het bij dit prijsniveau wel waarderen als ze er eens een 28000 bpm uurwerk in zouden stoppen.

Veel draagplezier!

Zijn ergens misschien afbeeldingen (of filmpjes) beschikbaar van een van de Sharp Edge modellen naast de SARX033/035 of SARX055/057?

Hoewel de diameter van die laatsten uiteraard groter is dan bij de SPB203 (40,7 vs 39,3 mm), is dat voor de lug-to-lug precies andersom (47,2 vs 46,3 mm). Ben dus wel benieuwd naar het verschil in pols presence.

Kan ik voor je regelen, ff geduld.

2 likes

A la fietsreflector, glad boven profiel aan de onderkant. Mooi ding, al zou ik waarschijnlijk weer bij blauw uitkomen.

1 like

Als je je Seikootje bij de AD ophaalt maken ze 'm net zo goed op maat hoor. En krijg je de schakels mee. :slight_smile:

De powermatic 80 uurwerken zijn gemodificeerde ETA 2428 uurwerken waar ze ten eerste de reguleringsmodule af hebben gehaald en ten tweede de mogelijkheid om 'm te servicen af hebben geknepen.

Het zijn dus in principe wegwerp-uurwerken, waar je een 6r35 nog gewoon uit mekaar kunt schroeven om 'm te servicen.

Da’s dus appels met peren, een wegwerp-uurwerk versus een gewoon te servicen uurwerk met regulerings-mogelijkheid.

Want ja, toen jij je Zenith Defy kocht, die blauwe riep jij ook letterlijk dit:

Tja. Je moet kiezen. Als je het uurwerk dus niet belangrijk vind, en de geharde kast ook niet, dan kun je concluderen dat een horloge van 670,- Euro waar mensen 5000 ballen voor betalen een nog veel groter kunstje is. :innocent:

Als het uurwerk wel belangrijk is, ja, dan is die Tissot geen kandidaat.

Nee, zo werkt dat niet. Je riep dat de SPB203J1 een horloge was met een waarde van 350,- Euro als je naar de spec kijkt. Vervolgens kom je met een Tissot aan die ten eerste een wegwerp-uurwerk heeft en ten tweede niet aan de specificatie voldoet. Voor 670,- Euro. :slight_smile: Dat kan niet he?

Ik niet boven de 3500,- maar ik lees me graag in voor ik wat roep. Dat heb ik geleerd toen ik ooit in 2015 een dom commentaar op een TAG Heuer gaf, en, eh, gecorrigeerd werd.

“Zo buurvrouw! Mooi wild permanentje vandaag! Wilde plannen?”

Nja, lager tikgetal is voor mij eerder positief. Ik ervaar het als robuuster dan high-beat.

Hier wel een review van SARB vs Sharp Edges met nog een budget quartz en ik meen een SARX snowflake er bij:

Maar je bent niet de eerste met de vraag:

Da’s minimaal. Ik heb ze beiden omgehad, en de Sharp Edge mag dan 2mm kleiner zijn, de bezel is smal waardoor de wijzerplaat even groot oogt.

Het zijn allebei volwassen, aanwezige horloges. Optisch lijkt deze SARX083/Sharp Edge dus eigenlijk ook even groot als bijvoorbeeld mijn 40,8mm SPB069.

Daar zeg je wat. Dank je! :pray:

Mooie en aanstekelijke review Chris! Superleuk dat je de moeite neemt om je enthousiasme op deze manier te delen👍🏻

1 like

SARX035 met de blue Sharp Edged op pols van 19,3

6 likes

Zucht zucht. :+1:

1 like

Toch optisch wat groter, die 035. Aan de pols weer niet, want kortere lugs. Hmmm.

Hoe ervaar jij het? Poteeto potaato? En wat zeg jij, @RoyMustang?

De SARX035 heeft minder presence door de slanke kastvorm, zowel recht van boven als aan de zijkant. Hij is ook veel sierlijker dan de Sharp Edged.

SARX035

Sharp Edged

5 likes

Geen idee, aan de specificaties lag het niet. Voor mij persoonlijk deed ie het niet. De SKX had/ heeft het gewoon. En voor de prijs kon je er nog desgewenst ook nog leuke fratsen mee uithalen.

1 like

Die is weer terug in productie, ik weet niet of hij direct in Nederland leverbaar is maar in ieder geval via Gnomon watches:

2 likes

Au. Au. Au. Dat doet me iedere keer weer pijn, Henk. Da witte gij ook donders goed. :rofl:

531 Euro na import op bracelet? Wow. Ik betaalde er 240,- voor op rubber, destijds. Reken 100,- Euro voor een bracelet, dan is het met 431 nog aardig aan de prijs.

Ik ben zo blij dat ik die zwarte gehouden heb.

2 likes

Ik heb de blauwe, ook nog steeds blij mee.

1 like

Soms gaat HF vervelen, maar een topic zoals dit geeft den mensch weer vreugde.

LSBFLI
Long Story But Fakking Love’ed It.

Veel draag plezier van deze bjoety!
:beers:

1 like

Daar is zeker een argument voor te maken, maar ik denk dat veel horlogekopers voor die prijs een 28000 bpm verwachten. Voor een èchte high-beat, zie mijn avatar :wink:

Vanwege de beroerde kastvorm. Omdat ie verder zo’n lekkere vibe heeft vergeef je dat wel eventjes, maar uiteindelijk is het toch net niet.

Over je nieuwe aanwinst: Denk je dat de zwarte sharp edged plaat onder een hoek bekeken net zo diepzwart kan ogen als de waanzinnig mooie diepzwarte plaat van de sarx035? Dat zou ik wel waanzinnig vinden!

Op basis van deze foto’s vind ik de SARX035 op de pols inderdaad sierlijker ogen en bij de foto op de vloer andersom, maar daar zou ook het verschil in lichtinval op de wijzerplaten een vertekend beeld kunnen geven.

Heb zelf smalle polsen en vind met name de SARX057 een aantrekkelijk model, maar twijfelde wat over het formaat op mijn pols en even passen bij een AD is lastig met dit model. Met deze foto’s begin ik het idee te krijgen dat ik er mogelijk toch mee weg kom.

Ik zei alleen dat je wel heel veel moest uitleggen om van 350,- op 900,- uit te komen.
En die Tissot is net zo goed voor minder euro. Dus beter. En hard staal is hard staal, tegiment en mijn titanium krast ook. Wil er een bankraam mee inslaan of zo ? kies dan een hoog Vickers getal .

De elite 670, daar kan Seiko alleen maar van dromen, en daar hebben ze Credor al voor. maar het is een verdomd mooi motortje inderdaad.

Alles wat op de motor van Zwitserse horloge industrie , de 2824, is gebaseerd is robuust en kan door iedereen geserviced worden, top-of-the-bill uurwerk ipv dat opgerekte seiko uurwerkje, een verkapte nh-35, en die 21.600 hebben ze blijkbaar nodig om die 70 uur te halen… Swatch powermatic haalt dan 80 uur voor maar 670,- .

Seiko claims the accuracy of the caliber 6R35 has a rating of -15/+25 seconds per day , en dat is echt prut. De eta kun je zelf als chronometer certified krijgen… maar kun je zelf ook binnen COSC af regelen als je wil…
Dus, 900,- is teveel voor die Seiko, het is geen 3 x sarb, maar jij bent er happy mee en dat is all wat matters. En ik heb een beter alternatief aangedragen. End off .

En Als jij die buurvrouw uberhaupt durft aan te spreken ben je voor mij een held :beer:

En het is jouw draad dus jij mag nu het laatste woord hebben !

2 likes