Heerlijk verhaal, nu voor de 2e keer gelezen. Bij de eerste keer zat ik in Duitsland in de auto bij een snelheid van 150 km/u.
Dat lijkt onverantwoord, maar was het niet. Mijn vrouw heeft al vele kilometers op motor-, én autobanden afgelegd, zelfsturend, zoals ook in ons huwelijk.
Maar er zijn Duitsers die standaard urenlang heel veel harder rijden dan de rest en daar schuilt het gevaar.
Zij veroorzaken turbulentie op de weg en in mijn hoofd. Vandaar nu de 2e poging waarbij de onthullingen
In deze SARBkilling sage de aandacht krijgen zie ze toekomen.
Heel heel aardig, de verrassing van de wijzerplaat is comedy. het ontbreken van fysieke 3D een grote plus.
Nu al voor mij reden om alle plannen die te maken hebben met visite aan onze schoonzus extra te stimuleren.
Die zus heeft ervoor gekozen om minder dan 400 meter van het schrijvende orakel te gaan wonen.
Voor mij is een tijdreis van enkele minuten en wat geluk de enige dingen die nodig is om de beschreven killer om de pols te passen.
Nee, de kleur is letterlijk Oost-Indische Inkt, of Sumiiro. Ik zou het als koolzwart betitelen. Zwart met soms een zweempje grijs, soms zelfs een zweempje bruin-achtig er in. Letterlijk steenkool, zeg maar, niet helemaal uniform zwart zwart.
46,2mm lug to lug gaat met een pols van 16cm en groter al helemaal goed komen, denk ik. Hoe smal is smal?
Altijd welkom, en je verzameling is zo uitgebreid, je hebt altijd wat leuks bij je. Vergeet niet te polsen wat die Junghans gaat doen, he?
Ach, het is niet mijn kop thee om de SKX te modden, maar ik zie de sjeu er van in.
Kijk, dat je m’n topic binnen komt lopen om m’n NA af te zeiken is dikke prima, maar dat je zei dat je het als compliment bedoelde is natuurlijk dikke onzin. Zeker wanneer je het blijft herhalen.
Heb je een Sinn? Want ik heb je nog nooit een Sinn zien posten. Kijk, ik heb in de afgelopen jaren al zeer vele horloges gekocht, geflipperd en straf gedragen. En ik leg ze niet in de watten, ik draag ze gewoon. En uit die praktijkervaring is gebleken dat Seiko Diashield heel erg goed helpt tegen de krassen die ik normaliter op horloges krijg. Dus heeft het voor mij dubbel en dwars meerwaarde, net als Tegiment dat voor heel veel Sinn eigenaren heeft.
Staal is 150 HV hard, Grade V titanium is 400 HV hard en Diashield is 500 HV hard. Is dat saffier? Nee, absoluut niet. Maar beter dan het oorspronkelijke staal. Zo makkelijk is het.
De Powermatic 80 die jij toonde heeft een gestripte wegwerpversie van wat ooit een robuust en service-baar uurwerk was, en de 6R serie is andere koek dan de NH35 oftewel 4r serie. Da’s niet alleen een andere architectuur, maar ook een ander legering spron.
80 versus 70 uur power reserve is niet zo relevant als je met je Tissot maar één stap van een Sistem 51 verwijderd bent, nietwaar? De Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium, die is vergelijkbaar met deze 6R35. Niet dat skere ding waar je mee aankwam.
List om list was de SARB 500, en deze SARX 990. Da’s 2 keer.
Straatprijs? Ga ik het niet over hebben, da’s niet netjes naar de verkoper toe.
Maar los daarvan, ik ben jouw Zenith topic ook niet ingebanjerd om te roepen dat je teveel voor die Defy betaald hebt, om vervolgens net te doen of het een onderhands compliment was, om vervolgens dat dooie paard nog even vijf antwoorden door te blijven slaan.
Tja, da’s een drie-hander uurwerkje waarvoor ze niet eens de moeite namen om even een volledige balansbrug te ontwerpen. You do you, man, maar ik zie het exotische er niet aan af. Ik zou iedere willekeurige Spring Drive als interessanter betitelen, net als iedere Omega Co-axial.
Base ETA is net zo kut als die base 6r, en ze zijn allebei tot binnen COSC te reguleren. Maar ja, als ik accuratesse wil heb ik de langste lul in deze discussie, want ik heb een Chronomaster die vijf seconden per jaar doet, dus dat geneuzel over de COSC en automaatjes is een anachronisme waar ik m’n tijd niet aan verdoe.
Als ik de tijd fatsoenlijk wil meten koop ik een quartz. Omdat iedere Kruitvat-quartz van 4,95 per horloge ieder willekeurig COSC mechanisch uurwerk klopt. Mechanisch draag ik voor de charme, ook al zijn ze nog zo kut. Ook mechanisch van 30.000 Euro.
Oh nee hoor, ik nodig je van harte uit om de discussie voort te zetten, maar dan moet je wel rekening houden dat ik het liefdeskind van een betweter en een pitbull ben.
Mooi geschreven topic en ook het horloge is de moeite.
Wat het voor mij geen SARB killer maakt, is het feit dat je met een horloge in een andere prijsklasse zit. En wanneer rechtvaardigt iets zijn meerprijs? Dat is natuurlijk subjectief.
De SARB had je voor 400-500 euro (lees ik, ik ga nog niet zolang mee) de specs waren meer dan voldoende voor velen voor dat geld. Dan begrijp ik het verlangen wel naar lower budget specmonsters. We waren verwend in het verleden.
Dat vind ik dus helemaal niks. Ik heb de datejust 41 met gladde bezel, jubilee en met een grijze wijzerplaat in het echt gezien en die is top.
Als het dan een Omega moet zijn, liever een aqua terra met blauwe plaat. Ik heb hem recent in het echt mogen bewonderen. Dat zou nou eens een mooie opvolger zijn van mijn alpinist, als ik het geld ervoor had.
Maar anders inderdaad een:
Dat dus, maar dan wel een met romeinse cijfers, bestaat dat? En anders een OP 36 met groene of zwarte plaat.
Ik heb vijfendertig jaar met m’n moeder lopen bakkeleien over de correcte betekenis van “Luctor et Emergo”. Ik zou het bijna op m’n hart willen tatoeëren, die spreuk. Ik zou er ook goed geld voor over hebben om haar nog één keer aan m’n keukentafel te kunnen zien zitten, met een pot mosseltjes voor d’r snufferd, om dat zeikfestijn nog een uurtje langer door te kunnen laten gaan.
Nja, de 126234 is in vier opties te configureren die ik cool vind.
Ik moet toegeven dat ik de donkergroene palmbladeren-dial toch mooi vind. Dan is er de sunburst-grijze met groene Romeinse cijfers er op, die ik stiekem ook heel cool vind, en er zijn twee mooie donkerblauwe platen:
Die laatste zou ik liever op een two-tone zien, met yellow gold en staal.
Hahahahaha… Ik hoef voor ome Ron niet getroost te worden hoor. Da’s een prima reactie van 'm, zij het wat bot, maar om Pray Tell te parafraseren: “You better own it, bitches. OWN IT!”.
Ik zou het wel leuk vinden als het bedrijf wat als eerste een quartz polshorloge introduceerde een automaatje zou maken met dead second complicatie. Een soort poor man’s One Herz.
Tof he? Ik ken er een paar, maar die van haar is dramatisch en met een wat grotere dynamiek dan gemiddeld. Al vind ik deze ook cool: