NA: The SARB killer. Of is Seiko van het padje af?

Viel het op? :wink:

Zowat alles klopt aan dit horloge. Uurwerkje, prachtige wijzerplaat, geharde kast, lagom afmetingen, mooie band (alhoewel ik zelden op staal draag). Helaas maakt het om de één of andere reden geen hebbe-hebbe emotie bij me los. Het laat me helemaal koud.

Maar wel een goed verhaal, dus. En je argumentatie pro de 6R35 houdt steek. Voor zover de mening van een half-gediplomeerde BHI watch technician hierover van tel is :slight_smile:

3 likes

Hahahahaha… Nou moest ik nog harder lachen.

Dat dus.

Duurde bij mij ook een jaar, en eerlijk gezegd heb ik 'm een beetje gekocht om een zwart horloge te hebben wat straps kan wisselen zonder dat het op iemands radar verschijnt.

Beter half gediplomeerd dan ten hele gedwaald. Of zo.

3 likes

Dat had ik nou niet verwacht. Ik vind de wimbeldon wijzerplaat echt foeilelijk door die ene gelumde uurmarkering op de 9-uurs positie. Hadden ze daar nou ook gewoon een romeinscijfer gezet, en de minuten boven de uurmarkeringen weggehaald nu we toch bezig zijn, dan was deze perfect geweest in two-tone met rosegoud. Maar voor die bedragen zou ik doorsparen en naar een daydate in rosegoud gaan kijken.

1 like

Ik ben ook verbaasd, want normaliter trek ik dat soort grollen ook niet. Misschien omdat het een tegenwicht is voor de datum op 3? Hoe dan ook denk ik dat ik het palmblad of de blauwe met motief zou doen.

De minutentrack wil ik zelf wel altijd hebben. Anders kan ik m’n horloges niet fatsoenlijk op tijd zetten. Da’s irritant.

1 like

Ik lees straks het hele verhaal. Mooi horloge, veel plezier ermee.

1 like

Bedankt voor het verhaal !!!
Na de vakantie “alles” nog even doorlezen…
:ok_hand:t3::ok_hand:t3:

1 like

Leuk ding wel, deze optische illusie van een stroopwafel!

2 likes

Die blauwe met fluted bezel en jubilee is top. Niks meer aan doen🤌

Fotootje voor de sfeer:

Edit: die jubilee moet je er zelf maar bij denken.

3 likes

Ik ben een oyster man. Wel een beetje blingy. Maar helemaal goed zoals in die foto.

1 like

Ironisch genoeg precies wat mijn vrouw altijd zegt als ik mijn door mij fantastisch bevonden product kracht probeer bij te zetten met “slimme weetjes” :wink:

1 like

Ik kom er nu pas aan toe het te lezen. Dit is echt mooi in elkaar gezet als NA. Informatief, mooie foto’s en ik hou ook wel van een beetje context van de horloge history van de schrijver. De muziek is een hele leuke toevoeging, zo ontdek je nog eens iets nieuws. Het horloge staat nu op de radar, check. :heavy_check_mark:

Gefeliciteerd met de NA en bovenal, dat je er zo blij mee bent.

1 like

Dank voor je aanvulling. Polsomvang is 16 cm met hand open, met vuist 15,5 cm. Het horloge uit mijn collectie dat qua type het dichtst in buurt komt bij deze Seiko’s is de Sinn 556i M op leer (38,5 diameter, 45,7 lug-to-lug), die past wat mij betreft perfect bij mijn pols.

1 like

Werkelijk prachtig horloge. Heerlijk diepe kleur van de plaat!

1 like

Dank!

Als je wilt zien of die maten OK zijn, zou je bijna een willekeurige juwelier / Seiko AD binnen kunne stappen om een 40,5mm cocktail time te passen. Maakt niet uit of het de lichtblauwe, groene, etc is, maar de 47mm l2l van zo’n horloge is nagenoeg gelijk aan het formaat van zo’n SARX055: 40,5mm breed, 12mm hoog en 47mm lang.

Dank, en inderdaad, daar heeft Seiko iets speciaals van gemaakt, dit zwart is geen, eh, run of the mill zwart, vreemd genoeg. Het is ook mijlenver verwijderd van vanta-black, zeg maar, da’s niet de insteek. :slight_smile:

1 like

Stel je zou beiden horloges tegen list kunnen kopen, is de Sharp edge dan nog altijd de winnaar?

3 likes

In het geval van de Tissot van 670? Hands down. In het geval van de gentleman powermatic silicium? Dat hangt er vanaf of je harde kast aardiger vind dan anti-magnetisme.

Die laatste is gelijkspel, zeg maar. Sarb tegen list versus deze tegen list? Kocht ik nog deze. Twee dagen geleden misschien nog de sarb, maar nu ik de wijzerplaat goed heb gezien niet meer.

4 likes

Leuke review!
Mooi horloge en proficiat, grappig dat ik geen enkele kritische noot over het staal hoor. Iets wat ik toch verwacht bij jou of heb ik gemist dat je inmiddels “om” bent?

Die plaat is fantastisch, dat is een zeer verfijnde optische “grap” die ze hebben uitgehaald. De afwerking van de wijzers, indices en datumvenster zijn ook erg netjes. Veel draagplezier gewenst!

1 like

Dank je!

De SARB banden hadden ook een vrij kleine sluiting. Ik merk dat alles wat een sluiting heeft die kleiner is dan een postzegel OK is. Dus alle duik-horloges waarvan de clasp zeg maar vijf centimeter lang wordt, en 5mm dik, daar heb ik echt een tyfushekel aan. Oh, en aan vlindersluitingen, want die hebben altijd de verkeerde kromming.

Je ziet ook aan deze milled clasp dat hij dun is, een kleine plaat bovenop de band heeft liggen, en afgeschuind is. Tel daar bij op de halve schakels, en je hebt comfort. Eerlijk gezegd was de SARB band ook al erg comfortabel, al droeg ik ze altijd erg ruim.

Maar ik heb nu vier horloges die ik meestal op staal draag:

Mooi kwartetje, al zeg ik het zelf.

Ik zit er zelfs nog over te denken om de BoR band van de Baltic aan te schaffen, en de Serica zal op staal geleverd worden. Misschien heb je gelijk…

Misschien heb ik dat zelf wel gemist, ergens.

Hier ben ik, staal en al, bijvoorbeeld echt benieuwd naar, wanneer die ook maar moge komen.

6 likes

Hoezeer ze ook gelijkertijd met kabeltjes open klappen, het lost mijn probleem niet op met de nare gebogen beugel die vaak in mijn vrij brede platte pols graaft.

Maarreh… “it snaps open like a couple sharing a dynamic and erotic tango dance”? :face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting: Die marketingfiguur moeten ze met kop en kont het gebouw uit sodemieteren.

En nog erger: een tango aan de hand van synchroon bewegen. Belachelijk.

1 like

Net weer thuis na een enerverend avondje poolen, we kunnen er met een goed gevoel op terugkijken. :8ball:

Wat een vet ding is dit!

9 likes