NA Timex weekender

Deze had ik allang op het oog: de creme wijzerplaat, het formaat van 38mm, de duidelijke tijdweergave en de prijs (lekker goedkoop en toch leuk genoeg om vaak te dragen)
Sowieso wilde ik een Timex (net zoals ik ook een Citizen en een Casio wil, moet in je verzamwling zitten, naast Seiko):

50 likes

Heel leuk! Duidelijk afleesbaar, niet te druk, mooie maat. Timex is altijd leuk zoals Casio, Swatch enz. Veel plezier ermee!

2 likes

Hele mooie Petra! Mooie vorm van de kast ook.
En inderdaad, goed afleesbaar! Denk dat deze zich ook erg goed leent om verschillende bandjes op te hebben.

Heel veel draagplezier.

1 like

Mooi no-nonsense-horloge :+1:

1 like

Zonder de woorden ‘toch’ en ‘genoeg’ is het beter :wink:
Als een horloge leuk is, is die gewoon leuk punt
Zelf ook horloges in verschillende prijsklassen, maar draag de duurdere niet liever of minder graag dan de minder dure horloges. Dat gedoe soms over prijs. Zie met regelmaat heule dure horloge voorbij komen waarvan ik mij echt afvraag of een blindengeleidehond die uitgezocht heeft. Maar goed, als het duur is zal het ook wel mooi zijn. Doet een beetje denken aan het verhaal, De nieuwe kleren van de Keizer als je het mij vraagt :upside_down_face:

7 likes

Ik zag ook een leuke Jaeger le Coultre in het blauw. Die koop ik niet, want dat geld heb ik niet. Dus in die zin is de prijs wel van belang bij de beslissing om te kopen.
Maar je hebt gelijk: het woord toch mag er wel uit.

1 like

Volgens mij zijn de voordelen van quartz vaak genoeg besproken en Timex koppelt dat aan toffe & kwalitatief goede horloges. Mooie NA, geniet ervan!

2 likes

Klopt ook wel, en ik heb ook wel horloges voorbij zien komen die ik heel erg mooi vind, maar ik het geld niet voor (over)heb. Bedoel meer dat het er hier op het forum soms op lijkt dat een horloge pas interessant is, wanneer die veel geld kost. Zo zal je sommige leden nooit zien reageren op iemands NA wanneer het horloge onder een bepaald bedrag is. Dat vind ik wel eens jammer, dat kan namelijk onbewust bij anderen het gevolg hebben dat ze hun NA niet posten omdat er weinig reacties op komen.

4 likes

Timex maakt overigens ook heel betaalbare handopwinders. Automaat weet ik niet zeker…

2 likes

Dat is mij ook opgevallen. En ik vind het jammer dat mensen hun minder dure horloges vaak niet noemen. Dat geeft nieuwe leden misschien de indruk dat je duizenden euro’s moet besteden voor een goed horloge. En ze posten minder, waardoor mensen minder voorbeelden te zien krijgen van leuke, betaalbare horloges.
Maar op zo’n forum krijg je vaak zo’n soort groepsvorming en zelfs een bepaald soort dwang.

3 likes

Klopt, dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Heb ook wel eens denigrerende reacties gehad op mijn Mondaine die ik gepost had. En dat terwijl ik dat ook een ontzettend leuk horloge vind met hele goede specs voor die prijs. Maar goed, kennelijk vinden sommigen het dan nodig om zich daar denigrerend over uit te laten.

Ook helemaal waar. Dat denk ik ook te herkennen die dwang cq groepsdruk. Krijg in sommige gevallen vooral het gevoel dat een aantal elkaar lekker aan het na-papegaaien is en bepaalde horloges koopt om zoveel mogelijk digitale ‘ohhhsss’ en ‘ahhhhsss’ te krijgen zodat ze zich weer erg belangrijk kunnen voelen die dag.

Dus, des te leuker dat ik dit topic voorbij zie komen en hopelijk zie ik meer van dit soort NA’s voorbij komen.

5 likes

Zeker wel!

On topic: Leuke aankoop Petra! :ok_hand:t2: zo zie je maar weer: het hoeft niet duur te zijn om er plezier van te hebben :grinning:

4 likes

Leuke zomerse Timex, gefeliciteerd met je aanwinst.

2 likes

Automaat doen ze ook inderdaad, de recente Snoopy is een automaat. :slight_smile:

Edit: @Plees was me voor.

3 likes

Die zijn ook heel leuk. Ik ben 65, maar ik vind veel kinderhorloges, en die Snoopy dan, echt grappig.

1 like

Veel draagplezier!

Blijft sowieso mooi; een witte wijzerplaat!

1 like

Gefeliciteerd met deze NA Petra. Jou collectie groeit snel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Tof horloge! Deze weet wel raad met vele verschillende bandjes! Veel plezier ermee, Timex rule :muscle:

1 like

Ja, dat klopt. En in maart zei ik nog dat ik echt niet zo’n megaverzameling ging aanleggen.

3 likes

Ik wilde een 2e Moonswatch maar nu heb je me weer herinnerd aan Timex :slightly_smiling_face: Ooit zocht ik de Timex Marlin 1960 Re-Issue. Een mooie handopwinder van 34mm met een mooie retro look.

1 like