NA TinTin, toekomstige klassieker of niet?

Gisteren deze prachtige Omega Speedmaster TinTin opgehaald na bemiddeling door @schmeink.

https://www.omegawatches.com/images/Watches/Soldier/31130423001004.png

Ik heb al eerder een Speedmaster gehad en die kon mij niet bekoren. Deze had een bruine plaat en dito band en vond ik toch wat saai.

http://www.omegawatches.com/images/Watches/Soldier/31132423013001.png

Deze TinTin is niet echt een hardloper geweest, mede getuige de lagere prijs t.o.v. de reguliere moonwatch maar lijkt nu populairder te worden nu hij is uitverkocht.

Ik ben erg blij met deze aanwinst en ben benieuwd wat jullie vinden, toekomstige klassieker of niet. Dat de Speedmaster al een klassieker is spreekt voor zich en ik heb het dan ook specifiek over dit model met de Kuifje achtergrond.

14 likes

Ik vind hem mooi, maar ik denk dat het geen toekomstige klassieker is. Dit omdat Omega gewoonweg teveel special editions van de speedmaster uitbrengt.

9 likes

Een Speedmaster is al niet mijn ding, maar deze doet erg pijn aan mā€™n ogen. Is mij net te ā€˜bijzonderā€™.

2 likes

Heel mooi :ok_hand:
En over 10 jaar zeker een klassieker!

9 likes

ik moet er erg aan wennen. ik vind het rood/wit op de wijzerplaat een beetje te druk. ik hou toch meer van de klassieke uitstraling met de zwarte wijzerplaat van de Speedy.
Maar het is jou klok en jij moet het mooi vinden. Het doet aan de kwaliteit van het horloge niks af. Proficiat.

2 likes

Ik vind hem erg mooi :thumbsup:

Toekomstige klassieker ben ik niet zeker van
maar een cult klok heb je in ieder geval!
De waarde zal wel stijgen in de toekomst.

Grt.

2 likes

Als een horloge in waarde stijgt is dat altijd leuk meegenomen maar ik koop toch vooral horloges die ik zelf mooi vind.

Ik moest ook even wennen aan deze versie maar naar mate ik er vaker naar keek begon het horloge mij meer en meer te bevallen.

Op diverse fora zijn er ook al mooie stukjes geschreven over dit horloge en daarvan wil ik jullie dit stuk van Fratello niet onthouden.

fratellowatches

2 likes

Ik weet niet of het een klassieker gaat worden, maar het is al een hele vooruitgang t.o.v. de bruine :ok_hand:

Groeten,

Tecco

1 like

Ik vind t moeilijk. Er zijn die hard nasa fans die zo n Snoopy behoorlijk kunnen opdrijven. Maar of dat ook bij de tin tin het geval isā€¦

Wel heb je de lage productie run mee. Dus wie weet op de lange termijnā€¦

Maar waardevastheid of niet, hoop dat hƩ er gewoon nu lekker v kunt genieten.

2 likes

Ik dacht destijds dst het wel leuk zou zijn om wat afwisseling qua kleur te hebben maar de bruine met de bruine band was het toch niet.

Wellicht oogt hij met een andere band beter maar dat heb ik destijds niet geprobeerd.

1 like

Zeker en vast, zoals onze zuiderburen dat zeggen.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze ā€œmoraalridder met een knipoogā€!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :win:

1 like

Klassieker?

Wat zegt Van Dale daarover?

De Speedmaster is al een klassieker. Of deze specifieke uitvoering dat wordt? Nee, is hij te apart voor denk ik.

Wordt hij populair in de toekomst? De tijd zal het leren.

Verder een aparte, leuke klok. Draag 'm met plezier en maak je niet druk om de toekomst.

1 like

Op voorhand had ik gezegd; niet doen, geen gerommel aan een klassieker.
Maar nu ik 'm zie vind ik het eigenlijk heel geslaagd. Tot mijn verbazing.
Klassieker? Ik weet het niet, maar wel gewoon een mooie klok.
Veel plezier ermee!

1 like

Ik vind 'm coolšŸ˜Ž

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd

1 like

Vind dat dat rood/witte hem sportiever maakt en nĆØt dat beetje extra geeft.

1 like

To be honest, niet echt geweldig maar dat zal wel deels door de computerfoto komen want zo

Vind ik het al weer een stuk beter.

In ieder geval bijzonder veel plezier er mee!

2 likes

De speedy an sich is al een klassiekerā€¦ Ik betwijfel ten zeerste of deze versie ooit zo gewild wordt als de snoopy-versie of de Panda versie (Apollo 11 35th anniversary limited edition)

Om eerlijk te zijn vind ik die andere 2 ook mooier, maar dit is ook een bijzonder en zeer speciaal horloge.

2 likes

Leuk voor erbij, om heel af en toe te dragenā€¦

1 like