NA TinTin, toekomstige klassieker of niet?

Dat vind ik ook.

Mooie uitvoering hoor, Congratz :+1:t2:

1 like

Ik vind 'm echt geweldig en een mooie aanvulling op alle prachtige speedmasters die er al zijn. Van mij mag er nog een mooie variant in bijvoorbeeld blauw bij. Never to much speedmasters!

1 like

Vind hem niet lelijk, maar denk niet dat het een klassieker gaat worden.

1 like

De TinTin is gaaf, heb ook nog ff getwijfeld toen ik 'm te koop zag staan. Hij is uitbundig, daar waar ik de normale speedy pro misschien een tikkeltje saai vind.
Maar voor de toekomstige klassieker status brengt Omega veel te veel limiteds uit, da’s echt jammer.

2 likes

Daar ben ik het wel mee eens.

1 like

Ik vind deze editie echt niet geslaagd. Een Speedy wordt voor mij gekenmerkt door z’n simpele elegantie. Deze plaat wordt te druk en te opvallend imho.

1 like

Ik vind hem prachtig, of het een klassieker wordt durf ik niet te zeggen. Het verhaal erachter is ook leuk!

2 likes

Dit model heeft een paar dingen mee: het is GEEN limited zoals hier geopperd maar een regulier productiemodel, en is zelfs niet apart genummerd zoals de ‘Moon to Mars’. Daarnaast is het geen ‘commemorative’ van één of andere Apollo-vlucht of space-walk of zoiets. Omega heeft het horloge zonder veel bombarie uitgebracht als een dial-variant van de reguliere Speedmaster Professional en hij staat nog steeds op hun website. Ik vind hem leuk en denk dat je hem beter kunt vergelijken met de Japan Racing van een paar jaar geleden dan met de hele rij limited Speedmasters. Bij het hele "TinTin’-verhaal zet ik zo mijn vraagtekens…

2 likes

Vandaag even de band op maat laten maken en morgen maar eens om doen.

Het is nu niet duidelijk hoeveel er van zijn. Als in de toekomst zou blijken dat er maar weinig van zijn gemaakt dan wordt het weer een ander verhaal.

Er is wel een horloge site waar iedereen zijn serienummer kan opgeven om er op die manier achter te komen wat de oplage omgeveer is.

Dat is ook precies mijn idee.

Normale speedy al gehad en toen niet echt een klik mee. Nu wel een goed gevoel.

Toekomstige klassieker? Geen idee. De meeste gewilde horloges zijn de modellen waar je het juist niet van verwacht. De enige nieuwe Speedmaster waarvan ik weet dat dat zo is de Snoopy. Wat dat betreft voldoet dit model niet: het is eigenlijk is mislukt model en de meeste mensen vinden 'm niet boeiend of zelfs lelijk.
Wat het verhaal ook is: Omega was er iets mee van plan en dat is niet doorgegaan. Om er toch vanaf te komen hebben ze met korting verkocht. Op zich wel weer een mooie oorsprong voor een klassieker :slight_smile:

Hoewel ik 'm niet direct mooi vond, vind ik 'm nu wel gaaf. Ik hou van kleine variaties die net anders zijn. Laten we wel wezen: iedereen en zijn schoonmoeder heeft de normale Speedy en je struikelt over de Sides of the Moon en limited editions. Ik zag laatst een verzamelfoto op een soort van Speedmaster borrel: iedereen had een 3570. Whats the fun in that?

Zoals @Oom_Piet al zei: dit was geen limited maar een normale productie die kort is gemaakt. Niemand lijkt een idee te hebben van hoeveel er uiteindelijk rondzwerven. Is ook niet belangrijk: als je 'm koopt moet je er nu van kunnen genieten en je ziet over 35 jaar wel of iemand 'm dan nog voor een leuk prijsje wilt hebben als je geld nodig hebt voor je pensioen.

2 likes

Lijkt toch inmiddels wel in de lift te zitten. Staat een gebruikte te koop bij Eugene van Baal voor € 3.750,-.

https://www.eugenevanbaal.nl/occasion-horloges/omega-moonwatch-professional-42-mm-hesalite-31130423001004

En daarnaast 2 nieuwe op Chrono24 voor rond € 4.500,- en beide staan op gereserveerd.
http://www.chrono24.nl/omega/omega-speedmaster-moonwatch-tintin-sealed--id5936983.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Het Kuifje-album “Raket naar de Maan” waar dit horloge oorspronkelijk aan gelinkt zou moeten zijn kwam uit in 1953. Ik vermoed daarom dat er 1953 stuks zijn gemaakt als het TinTin-verhaal klopt. Dit aantal is in lijn met eerdere limiteds welke ook een run van rond de 2000 stuks kenden (Apollo 11 35th Anniversary, Gemini IV etc.).

5 likes

Hier nog eens een plaatje van dit plaatje

12 likes

Het lijkt erop dat TinTin toch onderweg is om een klassieker te worden.

De prijzen lijken met de maand te stijgen.

Robert-]an van @Fratello, @Oom_Piet @Steef @XXoF @WatchWalker @Triplock hebben hem volgens mij. Zijn er nog meer hier op HF aanwezig?

3 likes

Hier nog ff bevestiging… :+1:

1 like

8 likes

Tintin was door de AD’s moeilijk verkoopbaar en dat terwijl de RRP lager lag dan die van de reguliere Speedmaster.

1 like