NA TinTin, toekomstige klassieker of niet?

Zo zie je maar. Ik was er in ieder geval nog op tijd bij :slight_smile:

1 like

Je nick name is niet voor niets tijdig dus. :wink:

3 likes

Qua prijsontwikkeling gaat hij in elk geval snel omhoog:

Vraagprijs $6000 en binnen een dag verkocht:

https://omegaforums.net/threads/ohpf-omega-speedmaster-ā€œtin-tin-ā€-ref-311-30-42-30-01-004.81596/

2 likes

Voordeel van de Tintin t.o.v. de Apollo 11 35th en de Gemini IV is dat deze wel goed afleesbaar is. De andere 2 zijn prachtig maar naar mijn idee toch meer verzamelobjecten.

7 likes

5 likes

Voor mij is dit ook een belangrijk criterium en alhoewel ik geen Gemini heb, deze blauwe komt wel aardig in de buurt en is goed afleesbaar. Weliswaar een tikkeltje minder dan de TinTin omwille van de zilveren sub dials.

5 likes

Ik vind hem heel gaaf. Net even wat anders dan een standaard speedy. Ik weet niet of de verschillende variaties van de speedmasters klassiekers worden. Ik vermoed van niet. Maar de quirkiness van dit model zou mogelijk in de toekomst nog interessanter worden voor verzamelaars dan dat het nu is. Zal niet de eerste keer zijn.

1 like

Deze stond te koop voor $9750 :flushed:

https://www.chrono24.com/nl/omega/31130423001004-speedmaster-professional-chronograph-tintin-racing-dial-29248--id9004249.htm?

1 like

Ik zeg binnenkort ruilen tegen een Snoopy :joy:

Unknown

1 like

Mmm dacht het niet. :thinking:

2 likes

Wat mij betreft de leukste special edition die is uitgebracht, maar dat zal wel jeugdsentiment zijn :).
Hopelijk normaliseren de prijzen zich enigszins, dan komt er ook in bij mij in de collectie.

1 like

Denk niet dat ze nog veel dalen.
Steeds minder te koop en maar ongeveer 1500 van gemaakt

3 likes

Ik mag mij ook eigenaar noemen :slight_smile:

4 likes

Vind ze ook supertof, maar vind het ergens wel jammer dat ze nooit echt vintage zullen worden.

Of snel eentje inpikken en de lume even laten bijkleurenšŸ¤”

1 like

Dan zou ik niet te lang wachten, onder de 6k vind je ze bijna niet meer.

2 likes

Hier een exemplaar wat onlangs op Watchuseek verkocht is:

https://forums.watchuseek.com/f29/omega-speedmaster-professional-racing-k-tintin-311-30-42-30-01-004-a-4830563.html#/topics/4830563

En er staan er momenteel twee te koop op eBay:

1 like

Ik zie niet dat dat 1 op 1 aan elkaar te linken is.

Dat mensen momenteel belachelijke prijzen betalen voor een Speedy omdat er een aantal voor een nog belachelijkere prijs verkocht zijn op een veiling maakt nog niet elk model een klassieker.

3 likes

Dat klopt. Maar er is wel een verschil. De panda-dials van de Apollo 35th, Gemini IV, Speedy Tuesday etc. zijn iets van de laatste jaren. Evenals andere vreemde limiteds met een grote variĆ«teit aan wijzerplaten. Een racing-dial zoals de ā€˜Tintinā€™ heeft wordt door Omega al sinds de jaren '60 gebruikt en heeft een historische betekenis. Daarbij is het model nooit als ā€˜Tintinā€™ door Omega uitgebracht maar als ā€˜Speedmaster Racingā€™ en was het een regulier productiemodel, niet gelimiteerd en zelfs niet genummerd. Als zodanig toch best interessant vind ik.

5 likes

Dat klopt absoluut maar ik durf er 5 (forse) ledematen onder te verwedden dat het overgrote deel van de 1500 (of zoiets) eigenaren dit klokje vooral hebben voor de winstpakkans. Er is ook gewoon een reden dat ie niet verkocht wordt toen deze uitkwam. Erg aanspreken door de looks deed dit model dus in ieder geval niet bij het grote horlogeminnende publiek.

3 likes