NA TinTin, toekomstige klassieker of niet?

Voor zover ik weet was er destijds ook weinig tot geen promotie voor dit model, op Baselworld stond hij ergens in een hoekje achteraf weggemoffeld.

Persoonlijk vind ik de looks juist super en lijkt de wijzerplaat bij dit horloge meer in balans dan bij de reguliere Speedmaster. Doordat bij de gewone Speedmaster de registers te ver naar binnen staan lijkt het steeds alsof dat horloge scheel kijkt, dit effect valt bij de TinTin weg doordat er een geblokte ring omheen zit.

Daarnaast ben ik een Brabander en dat geeft zo’n rood/wit geblokte ring nog een extra dimensie :smile:

4 likes

Begrijp me niet verkeerd, ik vind 'm ook prachtig! Hij heeft lang op m’n lijstje gestaan.

Het punt was dat het een klassieker was omdat de prijs omhoog ging.

2 likes

Jawel, hier ook nog eentje… :+1:

1 like

Heb hem vorig jaar gekocht voor 3.850€. Vind de gewone speedmasters een beetje saai dus dit leek me een leuk alternatief. De verkoper had er 2 (nieuw met alle toeters en bellen) en had me voorgesteld om de 2de ook te kopen als investering. Nu ben ik horlogeliefhebber en geen speculant dus heb ik die 2de aankoop aan me voorbij laten gaan. Achteraf gezien…

2 likes

Dit klopt, Omega heeft de Tintin zelfs niet op de 60 jaar Speedmaster poster geplaatst waar ze trots alle modellen van de Professional laten zien.

2 likes

Dat is inderdaad erg raar. Sommige reduced modellen staan er wel op.

2 likes

Dit wist ik ook niet, heel apart inderdaad :thinking:

1 like

Heeft te maken alle rechtzaken met Herge.
Het horloge ‘mocht’ niet meer. Ook niet als Racingdial

3 likes

Dan noemen we het gewoon een Brabo Dial :joy:

8 likes

Net zomin als de Rolex Daytona “Paul Newman”…

2 likes

Dat komt omdat de poster enkel LE’s toont. En de Racing of “TinTin” was dat niet.

Waar baseer je dit op? Ik bedoel dat de racing dial niet meer mocht?

1 like

Dat is niet waar. De poster laat ook reguliere modellen zien zoals de Mark II, Mark III, Speedsonic, X-33, Skywalker X-33, de standaard Speedmaster modellen van 1963, 1965 en 1968 en de DSOTM bijvoorbeeld. Dus de Tintin had er makkelijk bijgekund maar is weggelaten.

1 like

Doe maar niet.

1 like

Stel je voor dat ie rood geel en groen was😶

2 likes

Aha, my bad dan. Weer wat geleerd, dankjewel.

2 likes

Jeroen had vorig jaar een nieuwe en is voor de toenmalige waarde verkocht. Van de huidige prijsverschillen had hij twee nieuwe Golden Retrievers kunnen kopen :joy:

Achteraf…

Is het mooi wonen!

3 likes

Het voornemen was goed…:wink:

2 likes

Welkom in het brein van de Flipperaar :joy:

3 likes

Was

1 like

Ik stel voor dat je het topic nog eens vanaf het begin doorneemt.

Dit topic ben ik in augustus 2016 gestart met de vraag of dit horloge een toekomstige klassieker wordt of niet vanwege het achterliggende Kuifje verhaal.

Op dat moment was prijs dus helemaal nog geen issue in dit verhaal.

Nadien zijn de prijzen gaan stijgen en als prijzen stijgen dan wijst dit er naar mijn mening wel degelijk op dat het een klassieker aan het worden is.

Kijk ook maar eens naar de prijzen van bijvoorbeeld Porsches. Deze zijn over de gehele linie gestegen, dus ook voor modellen die eerder minder populair waren, bv 912 en die nu toch ook gewaardeerd gaan worden.

Waardering voor bepaalde modellen kan dus ook in de loop der tijd groeien.

3 likes