NA TinTin, toekomstige klassieker of niet?

Ja maar omdat iets duur is, of wordt, maakt toch niet dat het een ‘klassieker’ is? Dit horloge gaat nooit een klassieker zijn imho.

4 likes

Het wordt geen klassieker omdat hij duurder wordt maar hij wordt duurder omdat hij klassieker begint te worden.

Tenminste zo kijk ik er tegenaan.

1 like

Jk denk dat ik voldoende weet over Speedy’s en dit model. Ik heb al aangegeven waar ik op reageerde, dat ga ik niet nogmaals herhalen. @septentrio heeft het ook al herhaald.

En ook een oudere Porsche die meer waard wordt is nog geen klassieker. Verzamelaarswaarde en/of ‘wat de gek ervoor geeft’ bepaalt niet dat het daarmee ook een klassieker is.

2 likes

Als waardestijging niet bepaalt of een oude Porsche of een oud horloge klassiek is wat dan wel?

1 like

Liefhebbers appreciatie.

2 likes

Wikipedia zegt: Een klassieker is iets dat een alomtegenwoordig en uniek symbool is van een vergane tijd, hoofdzakelijk vanwege inherente kwaliteit of representatieve status, vaak beschouwd met gevoel van nostalgie.

Het gebruik van de term klassieker kan een subjectief waardeoordeel vormen, wat voor de één een klassieker is, is voor iemand anders een nieuwe ervaring of productkwaliteit

Past deze definitie bij de TinTin? Wat mij betreft wel…

3 likes

Hoe vormt de tintin nu een uniek symbool van vergane tijd :joy:
Gaat ook nooit zo zijn, de klassieke moonwatch zal altijd die positie blijven nemen.

1 like

Veel liefhebbers ,beperkt aantal = waardestijging.
Dus toch een klassieker in wording

1 like

Mijn mening? Binnen 20j is iedereen de tintin vergeten, samen met die gigantische golf andere limiteds die niemand uit elkaar kan houden.

2 likes

Is het nog niet, maar wordt het wel. Dat was de stellingname, toch?

1 like

Meestal komt de toekomstige klassieker uit een een hoek waar wij nu nog geen weet van hebben.
En is meestal op zijn minst verrassend.
Alleen de tijd gaat het ons vertellen. :wink:

4 likes

De Tintin is geen limited.

2 likes

En wat is het verschil precies? Beperkte oplage, standaard Speedmaster met een extra smaakje,… :slight_smile:

1 like

Juist dat.

2 likes

Je hebt gelijk, klinkt helemaal niet als een limited.

Ok ik ga door met m’n avond :wink:

1 like

3 likes

Hier ook maar even :+1:

10 likes

Doe ook mee
EDD0-E9-E4-8-CFE-4404-BCEA-994-F854516-BE

16 likes

Prachtig zo een TinTin, hij laat zich alleen moeilijk fotograferen

1 like

Sluit ik mij volledig bij aan…gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like