NA TinTin, toekomstige klassieker of niet?

Misschien toch een toekomstige klassieker?

Today’s post is about one of the most recent speedies which the WIS community has already branded as a future classic.

2 likes

In dit artikel wordt een productie-aantal van 1954 stuks genoemd. Dat is in lijn met het uitbrengen van Hergé’s ‘Mannen op de Maan’ in 1954. In 1953 werd ‘Raket naar de Maan’ uitgebracht, dus het zouden ook 1953 stuks kunnen zijn. Dit komt beter overeen met het 60-jarige bestaan van het boek in 2013, het jaar van uitgifte van de Speedy Tintin op Basel. Mijn gok is dus 1953 stuks…:smirk:

4 likes

Ik kan mij helemaal vinden in deze goed onderbouwde lezing.

1 like

Gezien de recente interesse in de Tintin blaas ik dit topic maar eens nieuw leven in.

Mijn Tintin is trouwens nog steeds in bezit en ik zie dat dat alweer 3,5 jaar het geval is. Time flies!

2 likes

Heb het nooit een mooi/leuk horloge gevonden. Maar de prijs doet anders vermoeden.
Deze kon je X-jaar geleden aan de straatstenen niet kwijt en ging voor weggeefprijsjes weg.

2 likes

I know. Ik heb hem via HF voor onder 3k gekocht.

5 likes

Nu mag je hem nooit voor meer op HF verkopen anders komen ze bij je langs… :wink:

3 likes

Oh ja, winst is een vies woord volgens de zure linkse HF communisten :money_mouth_face:

4 likes

#metoo :smiley:

1 like

Hard getwijfeld, en nog spijt dat ik m niet gekocht heb toen hij nog een beetje betaalbaar was.

Ik vond hem achteraf best gaaf door die kleurstelling. Maar had het lef niet helaas.

De vraag is: koop je iets omdat je het mooi vind, of omdat het (veel) geld waard wordt. Verandert je waardering als een horloge kostbaar blijkt te zijn?

2 likes

Ik dacht dat het alleen in het Rolex topic steeds over geld ging…:weary:

4 likes

Je hebt gelijk heb hem verplaatst naar het Rolex gedeelte!

2 likes

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb liever dat een horloge meer waard wordt dan minder.

Als (en nogmaals als) ik dan een keer besluit om iets te verkopen dat voelt het toch een stuk beter om er meer ipv minder voor terug te krijgen.

1 like

Het gaat erom dat het daar steeds over moet gaan.

3 likes

Dat zal denk ik altijd wel zo blijven.

Hoe vaak gaat het ook niet over huizenprijzen en bv gisteren weer de waterschapsbelastiging die omhoog gaat etc etc.

Uiteindelijk draait veel om geld. Zo ook met horloges, immers weinig geld = geen Rolex!

Geld. Ik wou dat ik er heel veel van had.
Maar dan bedenk ik me dat ik morgen ook een tia kan krijgen. Of een herseninfarct. En dan kan je je horloge niet eens zelfstandig om je pols heen doen.

Mensen, koop je wat je mooi vindt.
En als je het geld niet hebt. Koop het dan niet.
En als je het wel hebt koop het dan wel.

Maar vooral. Geniet ervan. Deel het hier. Met plaatjes.

Want het kan zomaar je laatste post zijn.

15 likes

Ik vond hem gewoon mooi en heb hem nieuw gekocht bij de AD in Amsterdam. Die “racing-dial” met rood-witte accenten moest ik hebben, het gaf deze Speedmaster iets extra’s boven het standaard-model (wat ik ook erg waardeer). Winst stond bij mij zeker niet voorop, maar met deze aparte Speedy 's kun je bijna niet fout gaan wat dat betreft. Een leuke extra, zo zie ik het.

12 likes

Heb hem een tijd geleden gekocht voor rond de 3500€. Nieuw in de stickers met alles erop en eraan. Verkoper had er 2 en kon de tweede ook overnemen. Heb ik afgeslagen omdat ik dan aan het speculeren was… Kan me voor m’n kop slaan. Ik met m’n principes ook altijd… :persevere:

1 like