NA TinTin, toekomstige klassieker of niet?

Wat een super tof ding zeg :star_struck:

deze staat in het blauwe deel

8 likes

Staat / stond er tijden lang één te koop bij @Crownguard

Stond inmiddels;)

1 like

:rofl: :+1:t2:

Die van @Crownguard is inderdasd verkocht en ook Van Wonderen had er 1 en die was heel snel weg.

Bij Horlogerie Alex staat er nog één voor €9150,- …

Hier op het forum eentje (full set) voor 6.990€. Gezien de recente prijsevolutie nog best te doen. Heb er zelf ook eentje, gaat nooit meer weg, prachtig horloge. Volgens sommige Youtube-goeroes gaat de prijs binnenkort de Snoopy achterna.

Gisteren stond er nog een op Chrono voor 5k. Dit is een kwestie van zoeken en geduld hebben :wink:

Alleen oppassen voor de LWC uitvoeringen. Deze zijn niet van echt te onderscheiden, totdat je de deksel open maakt. Daar vind je dan terug dat het een samengesteld horloge is van LWC.

1 like

Klopt, maar was zonder doos en papieren en -als ik mij niet vergis- uit een exotisch land buiten Europa. :nerd_face:

Nee, binnen Europa en inderdaad zonder doos/papieren… Dus in zo’n ageval, goede foto’s vragen en weten waar je het over hebt

Op het Omega forum komen ze ook regelmatig voorbij onder de 6k, moet je er wel een tripje usa van maken…

1 like

Hoe komen zij aan de Tintin-wijzerplaten? Via Omega?

Geen idee hoe ze dit geregeld hebben.

Denk dat (toentertijd) alle onderdelen gewoon los besteld zijn.

3 likes

Thanx. Ik wist niet dat deze bestonden.

Helaas is dit geen uitzondering… omgebouwde Rolexen zijn helemaal schering en inslag. Omgebouwde Hulks, Kermits, Pepsi’s en Daytona’s…

En dan heb ik het nog niet eens over de complete replica’s

1 like

https://watchcharts.com/listing/1099131

Vind het wel een interessant gegeven. Dus LWC bouwt Tintins met originele onderdelen en met een originele plaat. Is er sprake van een Frankenwatch? Ze maken er ook geen geheim van.

1 like

Stel dat jij een Submariner bezit en er een originele groene ring opgooit… is het dan een Kermit? :wink:

Dat beweren ze dus ook niet. Ze verkopen hem als LWC (LewisWatchCo) Tintin. Ze vragen ook geen hoofdprijs. Dus je weet wat je koopt. Verkoopt iemand hem als originele Omega Tintin, da’s een ander verhaal. Die Submariner verkopen met groene ring als Kermit, dan bedrieg je de boel.

1 like

Klopt, mee eens…

Maar je gaat zien dat er steeds meer horloges zonder papieren worden aangeboden en dan moet je zo’n Tintin of Kermit er maar eens proberen uit te halen.

Gebouwd met originele delen, maar toch net niet ‘echt’. Toch?

1 like