NA TinTin, toekomstige klassieker of niet?

Geef ik je 100% gelijk in. Je moet het achterdeksel er al afhalen om te zien dat hij gemaakt is door LWC, en wie doet dat? Wellicht worden ze dan binnen de kortste keren verkocht als zijnde een “Tintin” aan een prijs x2. Denk nu wel niet dat de oplage zo groot gaat zijn. Op WatchUSeek heeft er ook één te koop gestaan.

1 like

Ik wist dit ook niet.

1 like

Dit is dus eigenlijk WatchCo Seamaster 300 2.0 als ik het goed begrijp? (ook opgebouwd uit originele Omega onderdelen en nooit echt geaccepteerd door de Omega-community).

1 like

De WatchCo kende ik wel maar de LWC TinTin had ik nog nooit van gehoord.

De WatchCo vind ik toch wel een mooi horloge.

1 like

WatchCo Seamaster 300 is prachtig maar heeft bij de vintage-liefhebbers een flink imagoprobleem. Is veel over te vinden op Internet bijv. Omegaforums.net en forums.watchuseek.com.

1 like

Nee hoor staat gewoon een appart serienummer op de achterkant van de lugs. Waarop het vermeld staat.

Nee helaas, zo eenvoudig is het helaas niet. Er zijn zelfs kasten gebruikt die ín de TinTin reeks vielen, dus serienummercheck is niet afdoende.

Deksel zal er echt vanaf moeten…

1 like

Dat geloof ik wel, net zoals bij de Japan Racing dial.
En alle andere Franken watches.
Maar alle LWC tintins hebben gewoon een serienummer.
Waarom zouden ze het anders wel in de deksel graveren? Hoeven ze niet te doen toch…

1 like

Volgens mij gebruiken ze standaard Speedmaster Pro’s als basis (dwz binnenwerk en kast) en dat zijn matching numbers.

LWC hoeft volgens mij niks in de kast te graveren.

In de deksel geven ze aan dat het hier om een LWC model gaat

1 like

6 likes

Vraag me af of de prijsstijging van de Tintin doorzet. Het lijkt erop dat hij binnen de EU rond de €8000,- blijft hangen.

Iemand nog een goede tip voor een mooie rubberen, canvas of leren band voor de tintin? Dacht zelf iets van zwarte met rode stiksels

4 likes

Bij Sandra? Of bij Ace in Amsterdam

1 like

Sandra? ;-). Die ken ik nog niet.
Zal eens googelen! Thx!

1 like

Wannahave_straps

2 likes

Thx Mo!

2 likes

Een Hirsch Robby strap?

7 likes

Mooi! Die rode kleur komt ook aardig overeen zo te zien?

1 like

Heb er daar inmiddels één besteld. Zwart kamelenleer aan de buitenkant, rood aan de binnenkant. Zijkanten half zwart en half rood. Witte stiksels en rood aan de binnenzijde van de keepers. Ben erg benieuwd. Thx voor de tip @Mojo! En jij ook @WristCandy!

2 likes

Ben benieuwd :+1:

1 like